SMÅ GLEDER

Det finnes knapt nok noen bedre start på dagen enn å hente en pakke fra iHerb.
Ren glede :grin:
Jeg er som et barn.
Tålmodighet eksisterer ikke når jeg får en hentelapp. Da må pakken hentes med en gang!


Dagens pakke bestod av:
Casein proteinpulver i sjokoladesmak
jeg har aldri brukt casein før, så det blir spennende å prøve.
Stevia hot chocolate
rett i koppen kakaopulver søtet med stevia, dette er en gjenganger.
Kokosvann
forfriskende og godt, nok en gjenganger.
– Gojibær
denne fikk jeg gratis. Hver gang du handler på iHerb kan du gå inn der det står Freebies og få med et gratis produkt.

Spørsmål om iHerb kommer stadig vekk.
Jeg vil anbefale lese min iHerb-guide her..
Husk at du får 5 $ i rabatt ved bruk av koden OKE701.


Det ble en formiddagstreningsøkt i dag.
Mye overskudd og glede sitter jeg alltid igjen med etter en økt på morgenkvisten :grin:
Ryggen fikk gjennomgå.
– Chins
2 sett * 10 -12 repetisjoner
– Chins med strikk
2 sett * 8 -10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Stående roing
3 sett * 8 -10
– Roing
3 sett * 9 -10 repetisjoner
– Face pull
2 sett * 15 repetisjoner


Vel hjemme laget jeg en kjempe god lunsj.
Marinert torsk med sprøstekt bacon, auberginepure og ovnsbakte grønnsaker.
Jeg har aldri laget auberginepure. Det blir ikke den siste, for det var godt.


Torsken marinerte jeg i sesamolje, finhakket hvitløk, sitronsaft og peppermiks.
Jeg stekre den så i ovnen i folie sammen med marinaden på 200 grader i 15 minutter.
Grønnsakene, bruk de vil, jeg brukte paprika i biter, løk i skiver, squash i biter og purre i skiver, legges utover en bakplate. Jeg helte også litt av marinaden over grønnsakene. De stekes sammen med torsken på 200 grader i 15 minutter.
Bacon stekes raskt på høy varme i en panne.
Auberginepure lages ved å dele aubergine i to og steke den i ovnen til skinnet er lett svidd. Jeg stekte auberginen på 250 grader i 20 minutter. Skrap så ut innmaten av grønnsaken og mos den sammen med et par spiseskjeer philadelphia, sitronsaft og finhakket hvitløk. Utrolig godt.
Auberginepure skal desidert lages igjen. Smakfullt og annerledes tilbehør.


Nå har jeg akkurat kost meg med denne tallerkenen og skal snart komme meg på jobb.
Bringebær is, vannmelon, eple, blåbær og bringebær.
Hvorfor bruke tid på å stikke ut et hjerte av vannmelon, tanker du kanskje?
Det er de små tingene som gleder meg hver dag.
Dessuten laget jeg et par hjerter til PØ også. Jeg vet det, en klisje.


Jeg er usikker på om jeg skal kalle det sorbe eller is.
Sorbet er en vannbasert is med smak av frukt eller bær som inneholder lite meieriprodukter eller egg.
Det er kesam i oppskriften. Jeg går for bringebæris.
Denne er kjempe enkel og lage og veldig god.
Jeg mikset sammen en halv boks mager kesam (cirka 150 gram) og en halv pose frosne bringebær (cirka 200 gram).
Avhengig av hvor søtt du liker det, kan du tilsette søtning om du ønsker det.
Søtmoms som jeg er, tilsatte jeg 1 ss med sukrinmelis.


Jeg fikk blomster av PØ i dag.
Han gleder meg hver dag 
Da jeg kom hjem fra trening, hadde Spera bitt av noen av blomstene og snuste iherdig på dem.
Jeg kunne ikke annet enn å smile stort.
Hun var så skjønn der luktet og lekte med nellikene.

Sett pris på de små tingene.
Livet her her og nå, hver eneste dag og hvert eneste minutt. 
Se de små øyeblikkene, da blir de små gledene store.

Kristine

23 kommentarer
    1. Regner med du har fått testet ut det proteinpulveret litt nå. Så da lurte jeg på hva du synes om det? 🙂 Anbefales?

    2. jeg er på utveksling i England for øyeblikket, og her selger de akkurat den type kokosvann på matbutikken! kjempekjekt, koster rundt 9 norske kroner for en slik boks, er hekta!

    3. Hm.. har prøvd å legge det kokosvannet i handlekurven et par ganger, men får beskjed om at produktet ikke kan bestilles til “min” destinasjon… merkelig! Ikke noen problemer du med andre ord?

    4. Fine fine pusen 🙂
      Nydelige begge kattene, er veldig glad i katter selv! 🙂

    5. Ser flere har spurt om det samme, men har du kilder/referanser til uttalelsene i blogginnlegget “Tren smart” fra søndag?

    6. Skulle du ikke være med på “ettermiddagen” i dag? 🙂 Ser og ser, men virker ikke sol du dukker opp på skjermen.. 🙁

    7. Jeg fikk også pakker i dag, dog litt annerledes enn din sin… Jeg fikk kjøkkenutstyr og gratis babypakke fra Kiwi 😛
      SV: Ja, det smaker ekstra godt når du slipper bismaken av dårlig samvittighet 😉

    8. Åee, små gleder er så utrolig kjekt ! Bare varme ord syns jeg er helt fantastisk ! Når kjæresten forteller deg hvor fin du er osv. Ingenting er bedre enn en flott kar ved sin side. Jeg føler meg så heldig som har min egen prince charming ! <3 Du er så herlig og flink, Kristine ! PØ er virkelig en heldig mann !! Stå på og måtte du ha en flott uke søta. Klem.

    9. ÅÅ du er så herlig! Du motverer meg helt syykt! Og jeg må si du veldig sterk i personligheten også siden du har holdt på med dette så lenge. Elsker alle mat bildene. og ja elsker måten du skriver så positivt på som. eks. Mandag innlegget du skrev. Elsker bloggen din !! <33

    10. Hørtes ut som en fin start på tirsdagen. Håper ettermiddagen blir like god! Er så sant som du sier; det er de småtingene i hverdagen som teller 🙂
      Hvor lang tid bruker du på en styrkeøkt som denne? Kjører du noen oppvarming?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg