LOVELY MORNING


Happy Valentine’s day.
Selv om jeg og PØ ikke har mye tid sammen i dag, måtte jeg overraske denne morgenen.
Tente lys, blomster og nok en hjertekake.
En real klisje!

Marengskake
til 2

2 eggehvitter
1 ss sukrin

Stivpisk eggehvitene.
Ha i sukrin og pisk litt til.
Lag klatter på en bakeplate.
Jeg la marengsen i to store pepperkakeformer.
Du kan forme et hjerte selv, lage flere små eller en stor runding.
Stek på 150 grader i 40 -60 minutter.
Steketiden avhenger av størrelsen på kaken/e.
Marengsen skal bli sprø og lett gyllen.
Avkjøl for du har på topping.


Marengsbunnen kan toppes med det meste.
Pisket krem, bær, frukt, sjokoladeblanding, syltetøy. Bruk fantasien!
Jeg toppet med vaniljekrem (kesam pisket med vaniljepulver og sukrinmelis), varme bringebær, kokosflak og mørk sjokolade søtet med sukrin.
Mmmm…

Jeg ønsker dere alle en fin Valentine’s day.
Ta vare på deg selv og dem du er glad i.

Kristine

13 kommentarer

Siste innlegg