TRENING & MELONMANI

Jeg hadde en kjapp og god økt på armer i dag.
Min nye rosa og freshe treningstopp (denne fra individu.no) gav ekstra boost og energi til treningsøkten :grin:
– Dips for triceps
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Biceps curl med stang
3 sett * 6 -7 repetisjoner
– Triceps pushdown
4 sett * 10 -12 repetisjoner
supersett med
– Hammer curl
4 sett * 8 -10 repetisjoner

Så enkelt var det!
I dag var ikke treningsmotivasjonen helt på topp.
Da er det godt å ta en kort pumpeøkt.


I mangel på grønnsaker og kjøtt, kjøleskapet mitt er generelt ganske tomt akkurat nå, ble dagens middag tatt på sparket.
Man tar hva man har.
Med en liten klype fantasi og et stykk sulten mage, får man til det meste.
Resultatet ble en utrolig god indisk kikertgryte.
Den ble spicy og smakfull.


Indisk kikertgryte

Ha 1 ss olje i en panne på middels varme.
Tilsett en halv hakket løk, 1 fedd hakket hvitløk, litt finhakket chili og cirka 1 cm finhakket ingefær. Stek til løken er blitt gyllenbrun.
Ha i en boks hakkede tomater, 1 ts malt paprika, 1/2 ts gurkemeie, 1/2 ts cummin, 1/4 ts kardemomme, 1/4 ts kanel og 1/4 ts pepper.
La det småkoke i fem minutters tid, gjerne lenger om du har tid til det.
Jo lenger gryten koker, jo bedre setter smakene seg.
Ha i kikerter de siste minuttene.
Server.


Jeg hadde kokt fullkorns nudler under kikertgryten og serverte med en pakke med kruttgo skinke, hakket gul paprika og rosmarin.
Enkelt, raskt og godt.
Du kan tilsette biter av hvit fisk, kylling eller kjøtt i denne gryten for å gjøre den mer proteinrik.


Her dere fått med dere at Q-meieriene har kommet med flere skyr alternativer i det siste?
Jeg har prøvd flere av nyhetene og har gjort Skyr naturell à beger på 175 g til en favoritt.
På lørdag var jeg så heldig å få noen beger med Skyr melonmani.
Tusen takk, du vet selv hvem du er, det var en veldig hyggelig overraskelse der jeg stod på jobb :grin:
Denne smaken hadde jeg nemlig ikke smakt eller fått med meg.


Nysgjerrig som jeg er måtte jeg selvfølgelig smake på den med en gang.
Smaken minner veldig om melon yoghurt.
Jeg synes også den ligner en del på smaken med appelsin og mango.


Det som derimot skuffer meg litt med en del av de nye Skyr typene, er at veldig mange av dem inneholder sukker.
Et beger med melonmani inneholder 5 sukkerbiter!
Det synes jeg er mye for et såpass lite beger.
Jeg synes derfor naturell versjonen er det beste alternativet.
Da kan man tilsette frukt, bær og søtning etter eget ønske.


Dagens dessert tallerken ble en god fruktblanding med skyr melonmain (det siste begeret) og pistasjnøtter.
Eple, sharon, ananas og plommer.
Jeg elsker frukt!
Hver dag er en fruktfest hos meg.

Ha en riktig god kveld.
Kristine

24 kommentarer
    1. Jeg synes det er synd at de nyeste Skyr-produktene inneholder såpass mye sukker.. Litt sukker går jo fint innimellom, men Skyr har blitt et produkt jeg bruker mye i hverdagen. Leser over her at noen foreslår andre søtningstoffer og det synes jeg de burde brukt 🙂

    2. undrer:
      Jeg bruker som regel 1500 -2000 kr i måneden.
      Mye grønt, rene kjøtt / fisk / kyllingtyper, frukt, og grove ting.

    3. du og deg:
      Jeg spiser alt på fatet, ja. Når det kommer til frukt har jeg ingen hemninger 😉
      Jeg spiser som regel 3 -4 måltider, hvor en av måltidene er middag og dessert, pluss et mellommåltid med proteinkaffe, og før og etter trening.

    4. Vilde:
      Hei du 🙂
      Proteinpulver er som en tørrvare, det kan byttes ut med en annen tørrvare, altså et annet mel.
      Har du sukrin, mandelmel eller kokosmel kommer du veldig langt. Jeg vil også anbefale fiberhusk, som jeg bruker i nesten all bakst. Med de tre ingrediensene kan du lage det meste.
      Lykke til med bakingen og takk for hyggelige ord 🙂

    5. Ingrid:
      Det var en kjempe hyggelig kommentar, tusen takk 🙂
      Jeg er veldig glad i å lage mat, ellers så blir jeg matlei.
      Jeg elsker frukt, det er den karbohydratkilden magen min liker best (jeg har en del mageproblemer), så jeg spiser mye frukt. Omtrent 2 kilo daglig!
      Ha en god kveld og takk for hyggelige ord 🙂

    6. find the 2 and tommorow you will get kissed 55555555555555555555555555555555555555555555555555555555 55555555555555555555555555555555555555555555555555555555 55555555555555555555555555555555555555555555555555555555 55555555555555555555555555555555555555552555555555555555 count do
      wn: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 now close your eyes and make a wish! NOW,*,*,*,*,*,*,*,* paste this into 15 different comments and your wish will come true….! Hurry u hav 20 mins or the opposite of ur wish

    7. Du lager så mye godt du, Kristine! Hadde jeg bare vært like flink og kunne fikset i stand så mye etter eget hode! Glad for bloggen din hvertfall, her en lite kreativ sjel finner sin matinspirasjon om dagen! 🙂 Fruktfatet så bare nydelig ut.. Mums! Hvor mye frukt vil du sånn ca. anta at du spiser på en dag? Ha en super torsdag! Jeg gleder meg allerede til ditt neste innlegg 😀

    8. heii 😀 jeg lurer på en liten ting!
      Når du baker bruker du sunne alternativer, men dersom man ikke har noen av disse hvilke vil du anbefale å kjøpe i første omgang? holder det med sukrin og mandelmel, eller bør en feks kjøpe stevia dråper også? 😀 og dersom man ikke bruker proteinpulver, hva kan dette da erstattes med? 😀
      du er en stor inspirasjon for meg, tusen takk!!

    9. spiste du alt på fatet i et måltid alene? eller deler du med PØ ;p hvor mange måltider spiser du iløpet av en dag?

    10. Hvor mye penger bruker du på mat i uka / måneden? (Det gjelder alt av kosttilskudd, mel og alt annet som kan puttes inn i munnen) Du spiser så mye bra og lurer på hvordan få rå til så mye godt =)

    11. jeg regaerte også på at det er mye tilsatt sukker i flere av skyrene. så mye rent hvit sukker kunne de droppa og heller brukt noe anna nå som det er så mange andre søtningstyper på markedet. kesam er min beste venn 🙂

    12. Hvor får du tak i sharon på denne tiden av året? Jeg finner det ikke noen steder!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg