FORPRESANG

At jeg elsker pakker, kommer nok ikke som en overraskelse.
Med bare tre dager igjen, fikk jeg en tidlig bursdagspresang av Olimp levert på døren i dag :grin:
 Jippi!
De neste seks ukene kommer jeg til å ha et lite prosjekt; øke muskelmasse og beholde fettprosenten. Da kommer disse produktene til god hjelp. 
Som dere vet følger jeg ikke noen treningsplan og jeg spiser akkurat det jeg ønsker.
Jeg har kommet så langt i utdannelsen min som personlig trening og ernæringsfysiolog, sammen med den kunnskapen jeg har fra før har jeg godt grunnlag til å kunne sette opp et godt treningsprogram og noen retningslinjer til kostholdet.
For første gang på lenge kommer jeg faktisk til å følge en plan.
Jeg er usikker på om jeg er en person som liker å ha en plan. Det er grunnen til at jeg har satt av seks uker. Deretter får jeg ta det derfra.
Det skal bli gøy å prøve noe nytt og utfordre seg selv mot nye høyder!


Kreatin er det eneste kosttilskuddet som bevist har en muskeloppbyggende effekt.
EAA inneholder de essensielle aminosyrene. Aminosyrer er byggestener og brensel for musklene våre
BCAA inneholder de tre grenede aminosyrene.
HMB, sammen med kreatin, gir et høyere nivå av oppbyggende hormoner slik at det er lettere å bygge muskelmasse uten mye fettmasse.
No preload er en preworkout som lader kroppen slik at du får ekstra fokus og energi til trening. Med andre ord hjelper en pre-workout deg til å gi det lille ekstra.
Matrix, proteinbarer med høyt proteininnhold.


Til lunsj laget jeg en luksustallerken.
Søtpotetmos, biff, ost, salat og guacamole.


Søtpotetmosen laget jeg av 2 store søtpoteter som jeg delte i to og kokte i 20 minutter.
Deretter tok jeg av skallet og moste potetene med en stavmikser sammen med 1 hvitløksfedd, 1 ss med kokosolje og litt pepper.
Biffen er ytrefilet fra Firstprise som jeg stekte i en panne på høy varme et par minutter på hver side. La den hvile noen minutter før du skjærer i den.


Guacamolen lages enkelt ved å mose 1/2 avokado, sammen med finhakket hvitløk, chili og sitronsaft.
Salaten består av hjertesalat, rødløk, gul paprika og cherrytomat.
Raspet lettere jarlsberg på toppen til slutt.

I går hadde jeg en rask økt på biceps, triceps og skuldre.
– Skulderpress med manualer
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Bicepscurl med stang
3 sett * 6 -9 repetisjoner
– Smal benkpress
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Sidehev med manualer
2 sett * 10 repetisjoner
– Triceps pushdown
3 sett * 8 -10 repetisjoner

I dag skulle jeg egentlig trent ben, men jeg kjente at energien var ikke på topp.
For å trene ben, noe som er tungt, trenger jeg full fokus og masse energi.
Isteden tok jeg en kort styrkeøkt på rygg og mage.
Da blir det bentrening i morgen.
Dagens økt så slik ut:
– Enarms roing
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Roing i kabel
3 sett * 10 -12 repetisjoner
supersett med
– Pushups
3 sett * 15 repetisjoner
– Situps i kabel
3 sett * 12 -15 repetisjoner
supersett med
– Rollouts på ball
3 sett * 12 repetisjoner
– Sittende roing
2 sett * 10 repetisjoner
– Revers flyes
12 +5 x (myo-reps)


Nå har jeg satt med ned i sofaen med dagens dessert.
Vaniljeis med karamellsaus og sjokoladetopping.
Rett og slett fordi jeg fortjener det….eller, fordi jeg hadde lyst på :mrgreen:
Vaniljeisen er vanlig vaniljeis fra Diplomis.
Karamellsausen er kondensert melk som jeg kokte et par minutter i mikroen med sukrin gold (det blir klissete og karamellaktig).
Sjokoladekremen er kesam med kakaopulver, sukrinmelis og stevia sjokolade.

Ha en god kveld.
Kristine

22 kommentarer
    1. Tonje:
      Det er to veldig spennende temaer, ja.
      Jeg er et godt stykke unna fitness form. Jeg er alt for “liten”, og det trives jeg egentlig med. Men jeg kunne godt tenke meg et par kilo muskelmasse, rett og slett fordi jeg synes det er fint 😉

    2. Line:
      Hei Line og takk for kjempe koselige ord.
      Du kan klare det! Kan jeg, så kan absolutt du!
      Jeg leste mye om emnet og så filmer på youtube. Om du har penger til å skaffe deg en pt så vil jeg absolutt anbefale det. Bare sørg for at det er en person med god utdannelse.
      God klem til deg, du kan <3

    3. tea:
      Jeg får proteinpulver fra MyRevolution. Men jeg har kun fått to pakker fra dem. Tidligere har jeg alltid kjøpt deres produkter.
      Jeg bruker omkring 2000 kroner i måneden på mat.
      Frukt og grønt handler jeg så og si alltid på Rema1000, kiwi eller i invandrer sjapper, det er rimelig og bra.
      Det går mye i FirstPrice som også har rimelige priser. Mye kjøtt/fisk og lignende kjøper jeg også på tilbud eller ved nadsatt pris (grunnet kort holdbærhet) og fryser det ned.
      Mye helsekostprodukter kjøper jeg på iHerb. Der koster det en brøkdel av hva det koster i Norge.
      Det er absolutt mulig å leve sunt og rimelig, så lenge man tenker litt 🙂

    4. Ser det er mange som spør om hvor mye penger du bruker på mat i måneden, og at du (ivertfall en gang) svarte 1000-2000kr. Dette er for meg totalt uforståelig mtp. produktene du bruker, f.eks. proteinpulver, cottage cheese, kesam, sukrin, sukrinmelis, “helsekostmel”, kosttilskudd, stevia, “kvalitetskjøtt”, masse frukt og grønsaker +++
      For meg er det som sagt utenkelig å kunne spise alt dette i samme mengde på det samme budsjettet. Forstå meg riktig; ære være deg for en god og inspirerende blogg med supre oppskrifter, men håper du kan svare ærlig;
      dersom du bruker 1000-2000kr på mat i måneden (for velger å tro du er ærlig), i hvor stor grad blir du sponset med proteinpulver, div. bakeingredisenser, kosttilskudd osv? Som lesere forstår vi jo at du bli sponset ved å “reklamere” for produktene fra tid til annen, men hadde vært veldig fint om du kunne fortalt hvor mye du får “gratis” via bloggen..? Dette ville ha vært til hjep for alle de som ikke blir sponset, men som ønsker å få et realistisk inntrykk av hva et kosthold tilnæret ditt, koster for “mannen i gata”.
      På forhand takk, og takk for en fin blogg 🙂

    5. Åå heldige deg! Haha, av alle ting drømte jeg at vi var på café sammen, haha! Håper du får en kjempefin dag i dag 🙂

    6. KRISTINE! du er min største inspirasjon når det kommer til mat og trening for at jeg skal komme meg ut av den forbanna spiseforstyrrelsen som har tatt over livet mitt… jeg håper jeg en dag blir like sterk som deg, psykisk og fysisk.
      Hvordan var det du kom i gang med styrketreningen? og var det noen som veiledet deg i starten?
      håper du kan svare meg! vurderer å skaffe meg PT, men vet ikke om det bare er penger kastet ut av vinduet..

    7. Hei, liker bloggen din veldig godt 🙂 Inspirerende!
      Hva spiser du feks til frokost/kvelds/mellommåltid?
      =)

    8. Hei! Er alle disse kost tilskuddene lovlige hær i Norge? Eller vil de slå negativt ut ved eventuelle konkurranser og diverse?

    9. Må være spennende å kunne så mye om ernæring og kosthold og når det er din største hobby 🙂 Gleder meg selv VELDIG til å begynne på ernæringsfysiologi studiene.
      Jeg bare lurer, er det noe spesiell grunn til å ville øke muskelmasse og beholde fettprosen? Som f.eks splaner om stille i konkurranse i fremtiden? 😉

    10. Jeg har bukt hmb og kreatin sammen med kjempe framgang i styrke og muskelmasse. Gikk opp seks kilo på to månder. Haha.. kjør på =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg