MANDAGSGODT

Da er vi godt i gang med en ny uke.
Har du hatt en bra mandag? :grin:
Med strålende sol og skyfri himmel, må det bety at denne uken blir knall.
Jeg tror så!


Skjønne Spera hadde lekt med tusjen min da jeg kom ned på kjøkkenet i morges.
Hun og Mildred spilte “ball” med den.
I tillegg hadde Spera klart å tusje seg rundt snuten.
Det er tydeligvis ikke bare matmor som liker rosa.


Dagens gode og enkle middag.
Biff med ovnspoteter, indisk sopp og tomat.
Både poteter og grønnsaker lager seg selv i ovnen og biffen tar bare et par minutter å steke i pannen.
Enkelt og godt.


Skjær poteter i to. Legg på en bakplate, ha over ønsket krydder, jeg brukte kun hvitløk i dag, og topp med ost.
Bland sopp med tandorimasala-krydder, curry, hvitløk, chili og litt olje. Legg på bakplaten sammen med potetene.
Del en tomat i to, og legg på bakplaten.
Stek alt på 225 grader i 20 minutter.
Når grønnsakene nærmer seg ferdig, steker du biffen raskt et par minutter på hver side.
Jeg steker biffen i litt meierismør og presset over en halv lime på slutten av steketiden.
En enkel middag med masse smak.


Til dessert ble det deilige pannekaker.
Bananlappene (oppskrift her) bruker jeg mye. De blir alltid saftige og gode.
Dette er bare en videre utviklet oppskrift.


Pannekaker

1 godt moden banan
1 ss havregryn
2 ss mocca-protein
1 egg
1 ts bakepulver
Vaniljepulver, kanel og kardemomme

Mos bananen.
Tilsett de andre ingrediensene.
Stek på middels varme i en panne, jeg har litt kokosolje i pannen, i omtrent to minutter på hver side.
Jeg laget to tykke og gode pannekaker.
På toppet har jeg sjokoladekakerøre, peanøttsmør og banan.
Sjokoladekakerøren laget jeg av 2 ss kakemiks, 2 ss kakaopulver, 2 ss sukrinmelis, 6 dråper stevia sjokolade og nok melk til en tykk røre.
Deilig og sunn kakedeig!


Nå skal jeg komme meg avgårde på trening.
Ben og skuldre står på planen i dag.
Økten vil se slik ut:
– Knebøy
5 sett * 5 repetisjoner
– Frontbøy
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Markløft
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
3 sett * 6 -10 repetisjoner
– Gående utfall
3 sett * 6 -10 repetisjoner
– Benpress
6 -8 repetisjoner + 4x (myo-reps)
– Skulderpress med manualer
4 sett * 5 -8 repetisjoner
– Sidehev
3 sett * 6 -8 repetisjoner

Første dag med treningsprogram.
Jeg gleder meg :grin:
Det er dømt til å bli en bra økt!

Kristine

18 kommentarer
    1. Hei søte deg! Skulle bestille antrekket, men fikk ingen rabattert pris automatisk.. Noe jeg må gjøre??
      Klem fra Thea

    2. ae:
      Tusen hjertelig takk for kjempe koselige ord.
      Å høre at jeg har inspirert deg til en sunnere liv, er helt fantastisk. Veldig hyggelig 🙂
      Joda, jeg og PØ skal ha barn. Vi er litt uenige om hvor mange. Jeg vil ha to og han tre 😉 Men ikke helt enda, det blir først om 4 -5 år. Jeg vil gjøre ferdig studiene og ha en fast jobb og intekt, altså en mer stabil hverdag.
      Takk igjen 🙂

    3. Du bringer så mye glede. Ikke bare matglede men også livsglede. Takk for det Kristine 🙂

    4. Herlig!
      Som vanlig er det fantastiske og inspirerende tips å hente på denne bloggen!
      Takket være deg har jeg fått øynene opp for supermat og andre sunne alternativer.
      Jeg har kuttet ut hvetemel og endel melkeprodukter, erstattet dette med sunne og gode alternativer,
      det har gjort hverdagen min SÅ mye bedre!
      Masse energi og en bedre selvfølelse 🙂
      Jeg har ett lite spørsmål til deg, så avgjør du selv om du vil svare.
      Jeg ser du skriver så varmt om de to herlige kattene deres som du er så glad i, noe
      jeg godt kan forstå, dyr er herlige <3
      Har dere tenkt på egene barn etterhvert...? eller er dette ett tema som dere ikke har
      tatt opp enda?
      Somsagt, blir dette for privat så behøver du ikke å svare.
      Jeg er ganske sikker på at dere en dag blir helt fantastiske foreldre=)

    5. De pannekakene så så gode ut jeg bare måtte lage noen selv! Er evig glad i bananpannekakeoppskriften!~ :3

    6. kakedeig isteden for sjokoladepålegg, det var genialt! sesielt for meg som elsker kakedeig, det er det beste , bedre enn kaka =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg