FRIIII

Da er det helg.
Jippi!
I og med at jeg har studier og jobb, har jeg kun en frihelg i måneden.
Og det er denne helgen :grin:
Da føles det utrolig godt.
Dagene skal nytes.


Jeg har iherdig prøvd å lese i ettermiddag.
Hver gang jeg tar opp bøkene mine, kommer det en søt liten luring.
Det virker som om Spera har en egen Kristine-skal-lese-radar.
Hun vet nemlig svært godt at jeg mye heller koser med henne enn å lese.
Hvem kan vel si nei til denne skapningen?


Det ble en nok så enkel og grei middag i dag.
Hjemmelaget sweet and sour wokkede grønnsaker med biff og hvitløksdressing.
Rask, veldig god og sunn middag på knappe ti minutter.


Ønskede grønnsaker deles i biter og has i en panne med litt olje. Jeg brukte brokkoli, rød paprika, rødløk, squash og asparges.
Bland sammen 1 ts sukrin, 2 ss soya saus, 1 buljongterning, 1 ss ketchup, 1 ts jbk-mel (eventuelt maizena) og 1 dl vann. Ha sausen over grønnsakene sammen med finhakket chili og hvitløk. La det kokt et par minutter, så er det klart.
Disse grønnsakene kan like gjerne serveres med fisk, kylling eller svin som biff.  
Biffen krydret jeg med chili steak krydder og stekte et par minutter på høy varme på hver side.
Hvitløksdressingen består av kesam som jeg blandet med finhakket hvitløk, pepper og litt rosmarin.


Akkurat nå har jeg dette foran meg.
Enkel og grei dessert bestående av speltlomper med kesam og sukkerfritt jordbærsyltetøy (jeg bruker Noras), og kesam, sukrin og kanel, druer, valnøtter, sharon og en Quest chocolate brownie proteinbar.


Snart blir det en benøkt.
Snøen daler ned utenfor, så jeg skal ærlig innrømme at det frister mest å holde seg inne.
Vi vil ha sommer!! Ikke mer snø!
Hadde det ikke vært for at PØ også skal trene, tror jeg jammen at jeg hadde holdt meg innendørs. Når han skal på trening, kan jeg like så godt slå følge. Kanskje jeg er så heldig at jeg får spott under knebøy også?
Kos deg masse med dine kjente og kjære i helgen, det skal jeg :mrgreen:
Ha en fantastisk fredag.

Kristine

15 kommentarer
    1. Helene:
      Elixia Sandvika er som en familie. Jeg stor trives og har de beste kollegaene 🙂 Men det er ikke der jeg vil jobbe resten av livet, ved siden av studiene er det genialt.

    2. Anja Holt:
      Haha… Hunder er skjønne skapninger de også 🙂
      Jeg vil gjerne ha en hund i tillegg. Men det blir først om noen år.
      Takk og god søndag 🙂

    3. En pus er nå en ting, selv hadde jeg newflundlandshunder…. Den “minste” veide 55 kg så man skvatt litt når de slengte seg oppå bøkene for å bli kosa på magen? LOL! Herlige dyr!
      Lykke til med lesing!

    4. Deilig med fri!! Håper du nyter det! Trives du med å jobbe på Elixia forresten? Pusene dine er så herlige og skjønne, jeg smelter helt! Klem

    5. Åhh, den pusen din er så fin! Kjenner godt til det med at katten absolutt skal legge seg oppå bøkene og tro at det er helt greit! haha.
      Ha en fin helg søte, Kristine=D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg