BURGER TIL BICEPS


Den beste lunsjen jeg har hatt på lenge.
Hjemmelagede burgere, fries og thousand island dressing.
Trenger jeg å si at det var helt fantastisk god? :grin:
Bildene taler for seg selv.


Potetene delte jeg i båter.
Krydre med tørket rosmarin, hvitløk og chili og hell over litt olje.
Jeg brukte cirka 1 ss med olje til 3 poteter.
Stek på 225 grader i 20 minutter.
Thousand island dressingen laget ved å blande sammen cirka 1/3 boks kesam med 2 ss tomatpure, 1/2 ts sukrin, 3 dråper tobasco (kan sløyfes om du foretrekker dressingen mil) og litt pepper.


Burgerne laget jeg av 1/2 pakke karbonadedeig som jeg blandet med 1 ts dijon sennep, 1 finhakket hvitløksfedd og pepper.
Form to burgere og stek et par minutter på hver side på middels varme i en panne.
Legg over en tomatskive, et par skiver rødløk og godt med ost.
Ha så burgerne inn i ovnen med potetene de siste fem minuttene slik at osten smelter.
Jeg serverte med hjertesalat, tomat, rødløk og gul paprika.


Jeg rakk en dessert også, før jeg måtte dra på jobb.
Fuji epler (du kan bruke alle typer eple) som jeg skar i biter og krydret med kanel og sukrin.
Deretter hadde jeg eplene et par minutter i mikroen så de ble lunkene og ekstra saftige.
Jeg toppet med cottage cheese, proteinbar biter (jeg brukte denne), hakkede ristede mandler og yacon sirup.
Smaken minner om eplekake.
Enkelt og veldig godt.


Jeg tror burgerne gikk rett til bicepsen.
Trykket og energien på trening var fantastisk bra.
Burger-biceps :grin:

– Franskpress med stang
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Biceps curl med stang
4 sett * 6 -9 repetisjoner
– Triceps push down
3 sett * 8 -12 repetisjoner
– Hammer curl med manualer
3 sett * 8 -9 repetisjoner
Jeg avsluttet med 30 minutters gange på møllen.
Hastighet 7,5 og stigning 3.

Ha en fortsatt fin tirsdag.
Kristine

    1. fooor en herlig rett! har du noen bra øvelser for rygg? jeg er veldig svairygga, og ønsker å trene mye rygg om mage. men vet mange mage øvelser, men så og si INGEN rygg øvelser.. tips?
      ha en herlig dag!

    2. Hei,
      Det så skikkelig godt ut!!
      Kan du skrive et innlegg om hvordan du legger opp treningsprogrammene dine? Forklare litt hvorfor du gjør det du gjør. Hvordan du velger antall reps, og serier, hvorfor 2-splitt, hvor ofte du bytter øvelser og program, og hva som gjør at du gjør det på den ene eller andre måten. Hva synes du om å kun bruke fullkroppsprogram? Hva er den beste måten å legge opp treningsprogrammet på dersom reduksjon av fettprosent er målet (ikke bare for en periode, men over lenger tid)?
      Synes du er veldig flink og ønsker å høre litt mer om hvordan du tenker når du legger opp treningen din:)

    3. Hei supre Kristine! Du ser super ut, men det gjør du jo alltid. Jeg håper du har tenkt å bli enda litt større, for du ser ganske liten ut i forhold til headerbildet ditt. Er det lov å si? Unnskyld hvis ikke. Jeg mener det bare godt i alle fall. 🙂
      Nydelig mat og inspirerende treningsøkter. Du er flink!
      Puss på deg

    4. Hei! Vil begynne med å si takk for mye inspirasjon – spesielt i matveien og også på å begynne å trene mere styrke!
      Jeg lurer på, jeg ønsker å begynne med proteinshaker, eller restitusjonsdrikker eller noe lignende, for det er ikke alltid jeg rekker å spise rett etter trening og etc, så derfor lurer jeg på, har du noen tips til meg? 🙂

    5. Mariann:
      Å ta en banan eller to og en proteinshake er den rimeligste og beste varianten.
      Du kan også spise en grov skive med mye ost og skinke, eller en skyr med frukt 🙂

    6. Chassi:
      Selvfølgelig er det lov å si.
      Mener du at jeg er liten på headerbildet eller nå?
      Headerbildet er ganske gammelt, jeg veier en del mer nå. Og glad er jeg for det 😉 Men jeg kommer til å fortsette å vokse, ja. Men ikke like “ivrig” som tidligere, altså ikke så fokusert på vektoppgang.
      God klem 🙂

    7. Ingrid:
      Hei, jeg vil anbefale fitnessbloggen.no om du er på utikk etter treningsprogram. Jeg har ikke fulgt noen program før forrige uke. Men jeg kan skrive et innlegg om programet jeg har nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg