FLYING HIGH

Ren torsdagsgleden.
En pakke fra iHerb
Små gleder gjør hverdagen ekstra bra.
Jeg blir alltid gira av pakkelykke fra iHerb.


Quest proteinbar med sjokoladesmak
Quest barene er favoritter hos meg. De smaker godt og har helt naturlige ingredienser.
Kakaonibs
En gjenganger. Inneholder masse antioksidanter og er kjempe gode i smoothies, over kesam eller som snacks.
– All mixed up too
Nøtter, frø og tørkede frukter. Økologisk og god, og mye rimeligere enn her i Norge! Dette er en gjenganger hos meg.
Coconut aminos
Denne har jeg aldri bestilt før. Det er en rå, soya saus basert på kokos som er fri for salt. Jeg har hørt mye positivt om denne.
Nutstevia
Geniale porsjonspakkninger på stevia, et helt naturlig søtstoff. Nok en gjenganger.


Til lunsj ble det en lun byggris salat med ovnsbakt kylling, egg, eple og valnøtter.
 Når jeg først lager kylling i ovn lager jeg alltid flere slik at jeg har til lunsj, matpakke eller middag dagen etter.
Jeg blandet like deler cottage cheese med pesto og smurte det over kyllingfiletene.
Ha i ovnen på 180 grader i 20 -30 minutter, litt avhengig av størrelsen på kyllingen.
Til byggrissalaten kokte jeg en pakke byggris (disse kommer i geniale porsjonspakker) sammen med chili og oreganokrydder.
Når risen var ferdigkokt helte jeg av vannet og hadde i grønnsaker i biter, blomkål, purre og søt paprika.
Legg så salaten på tallerkenen, ha over kokte egg, valnøtter, kokosolje og litt ferskpresset sitronjuice og topp med kyllingen.


Så var jeg klar for en løpetur.
Hadde det ikke vært for at det er veldig glatt ute, skulle jeg tatt turen ut.
Solen skinte så vakkert.
Mens isen er speilblank ute, trekker jeg inn.
Det ble 50 minutter på tredemøllen, hvor av 3 minutter var oppvarming og 3 minutter var nedtrapping.
Svenske Hollywood fruer på tven fikk tiden til å gå.
Det ble totalt 9 kilometer, noe jeg sier meg veldig fornøyd med.
Jeg kan nesten ikke tro at jeg er blitt en person som liker å løpe.
Det føles som om jeg flyr høyt :grin:
Hadde det ikke vært for at jeg har kronisk benhinnebetennelse og kneskader (slik går det om du trener for mye og spiser for lite, et overdrevent fokus som 12 -13 åring har satt flere varige skader), skulle jeg løpt oftere.
I mellomtiden koser jeg meg med en løpetur av og til.
Jeg tror også det hjelper å løpe med 2XU tightsen, jeg har denne
.
De gangene jeg har løpt med denne kjenner ingen smerter i knærne eller leggende. Jippi!


Ettersom jeg har vært på jobb siden klokken to, har jeg ikke rukket å spise dessert enda.
Isteden kan jeg vise dere disse utrolig gode brownie proteinkulene jeg laget i går.
Marthe inspirerte meg til å lage disse. Tusen takk :grin:
Desidert en ny favoritt.


Brownie protein kuler

30 g mocca-protein
20 g peanøttmel (eventuelt mandelmel, kokosmel eller mer proteinpulver)
2 ss kakao, ca 15 g
6 dråper stevia sjokolade
1 ss sukrin gold, eller annen søtning
3 -6 ss melk

Bland sammen proteinpulver, peanøttmel, sukrin og stevia.
Tilsett litt og litt melk.
Det skal bli en klissete deg som holder godt sammen.
Rull kuler og sett i kjøleskapet i minimum 15 minutter.
du kan gjerne rulle kulene i sukrin, kokos eller kakao.
Jeg rullet mine proteinpulver i sukrin gold.
Mmm, deilig.

Ha en super torsdag videre.
Nå får jeg komme meg tilbake på jobb.

Kristine

17 kommentarer
    1. Heihei! Er fast leser av bloggen din, og hadde blitt veldig glad hvis du kunne svare meg på hva man evt. kan bruke istedefor Steviadråper? Får ikke handlet på nett, så blir vanskelig for meg å få tak i hvis de ikke selger på matbutikker 😀 Mailen min er: [email protected] hvis du vil svare der!

    2. Hei 🙂 lagde akkurat den protein desserten med kakao og vann i 🙂 Men brukte vanlig bake kakao fra rema 1000. Dette gjør vel den altfor usunn kom jeg på etterpå?..Burde man bruke kakao fra iherb? 🙂 Elsker dessert og synes det var supergodt, men siden jeg trener og vil ha muskler så vil jeg ha “riktig” kost 🙂

    3. Dersom du sliter med smerter under løping, anbefaler jeg å legge om til forfotløping 🙂 Det revolusjonerte løpingen for min del i alle fall. Du finner mange bra videoer på youtube!

    4. Må man være 18år for å bestille på iHerb? Eller kan jeg betale pakken når den kommer fram til meg?:) har så lyst å bestille der fra, men har bare ungdomsvisa!

    5. De kulene var HIMMELSKE!!!!! 😀 Ny favoritt og blir lett fredagsgodtet i morgen!
      Og for en rygg du har fått!:)

    6. Iherb er fantastisk:)
      Har selv laget sjokokuler til påskeegget som blir med meg til Danmark i morgen:)
      Yummi:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg