LØPETUR OG GOD MAT

Riktig god skjærtorsdag.
Håper dere nyter påsken med nære og kjære :grin:
Nå gleder jeg meg virkelig til å ta en langhelg hjemme på besøk hos mamma.
Bare en jobbdag igjen, så tar jeg en kort påskeferie.

PØ tok et flott bilde av meg i går på Elixia, et seiersbilde!
Jeg var skikkelig stolt over å ha slott min egen løperekord samtidig som jeg var rusa på endorfiner.
2xu-tightsen (jeg har denne) har åpnet en helt ny verden for meg.
Jeg rett og slett elsker den!
Det er mange år siden jeg har kunne løpt uten smerter ettersom jeg har flere kroniske skader, men jeg merker ikke noe til dem etter at jeg begynte med denne tightsen.
Gårsdagens fantastiske løpetur var unna gjort på 50 minutter og jeg kom meg igjennom en mil.
Jeg varmet først opp i 3 minutter på hastighet 7 km/t før jeg løp avgårde på hastighet 11,5 -13 km/t. De siste fem minuttene løp jeg på hastighet 13 -15 km/t, for så å gå i 3 minutter på hastighet 6 km/t som nedtrapping.
Herlig! Det føltes så godt!

I dag spratt jeg opp tidlig i morges for å rekke en styrkeøkt før jobb.
Bryst og rygg på 30 minutter.
– Benkpress
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Pec deck
3 sett * 12 – 15 repetisjoner
– Sidehev
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Face pull
4 sett * 10 -12 repetisjoner
– Omvendt flyes
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Front hev
10 +4 x (myo-reps)


Jeg var så sulten etter jobb at jeg ville ha noe raskt.
Det ble en super salat med masse godt sammen med kokte poteter (ferdig kokte som jeg har i kjøleskapet).
Et godt lass med sukkerfri ketchup har jeg alltid over potetene mine.
Jeg synes kokte poteter og ketchup, gjerne også hvitløks- og paprikakrydder, er utrolig godt.


Ytrefilet av storfe (denne er fra Sverige) som jeg stekte raskt i en panne i litt meierismør.
Skorpen på biffen blir perfekt med en liten kalt smør.
Etter ca ett til halvannet minutt i pannen på hver side er biffen klar, da hadde jeg et par baconstrimler i pannen.
I mellomtiden laget jeg en salat av hjertesalat, paprika, aspargesbønner, rødløk, cherrytomater og miniamis.
Lag så en dressing av fiskesaus (jeg bruker denne fra SantaMaria), finhakket hvitløk og ingefær, sitronsaft og kokosolje (eller annen olje).
Skjær biffen i skiver og legg over salaten, ha over bacon, grantaeple og dressingen.
Kjempe godt og deilig på fem minutter.


Nå sitter jeg her med desserten min.
Sjokoladehimmelen!
Blir vi noen gang lei sjokolade? :razz:
Nei, det blir i hvert fall ikke jeg!


Jeg er usikker på hva jeg skal kalle dette, en enkel sjokolademousse.
Du trenger 1 egg, 2 ss philadelphia light (eller kesam), 1 ss kakao, 1 ss sukrin gold og 2 ss mocca-protein (kan sløyfes).
Skill eggeplommen fra hviten.
Bland sammen eggeplommen med philadelhia, kakao, sukrin og proteinpulver.
Stivpisk eggehviten og vend resten av røren inn i eggehviten.


Jeg toppet med krem (jeg bruker vanlig Tine kremtopp), frossen banan, kakaonibs og litt kakaopulver.
Så fantastisk godt!
Jeg vil ha mer!
Ha en fortsatt herlig skjærtorsdag og påske.

Kristine ♥

23 kommentarer

Siste innlegg