FAVORITTER

Hei og hopp på påskeaften :grin:
Nyter dere påsken?
Jeg har tatt langhelg / kort påskeferie.
Etter jobb i går kveld dro jeg hjem til mamma og mitt barndomshjem.
Her blir jeg i tre -fire dager.


Jeg har noen favoritter på kostholdsfronten.
Disse puttet jeg i poser og tok med meg på ferie.
Ja, jeg er litt nerd.
Mocca-Protein
Favoritt proteinpulveret mitt gjennom seks år.
Som blogger får jeg ofte tilbud om å teste forskjellige produkter. Opp gjennom årene har jeg testet mange forskjellige merker og smaker av proteinpulvere, men jeg ender alltid med MyProtein som favoritt.
Det er forresten 10 % på Mocca-Protein nå, det lønner seg å slå til her.  
Stevia dråper
Denne er i nøytral smak, men stevia dråpene finnes i mange varianter.
Jeg bruker den i alt fra kaffe og te, til kesam og bakst.
Sukrin
Naturlig søtningsstoff med samme konsistens som sukker.
Jeg bruker sukrin for det meste i bakst, matlaging og over kesam / cottage cheese.
Olimp Kreatin
Kreatin er den eneste (lovlig) kosttilskuddet som har vist seg å betydelig øke muskelstyrke, kraft og størrelse under trening.
Jeg bruker denne og er kjempe fornøyd
. Etter å ha begynt med kreatin har vekten min økt og jeg blir sterkere samtidig som om jeg fortsatt har en lav fettprosent.
Smaken i pineapple minner om cocktail.
– Olimp EAA
Essensielle aminosyrer som også er beriket med ekstra BCAA, L-glutamin og L-alanin.  
Dessuten smaker pineapple fantastisk!
Jeg tar den før og etter trening.


Spera fulgte nøye med når jeg pakket med mine poser.
Selv om jeg vet at pusene har det godt med PØ disse dagene, får jeg litt dårlig samvittighet for å forlate dem.
Jeg er overbeskyttende matmor!


Da jeg var fremme i går kveld hadde mamma laget min favorittrett.
Hennes versjon av Gryte fra Bourgogne.
En fantastisk rett med biff, gullrøtter, løk, bacon og masse rødvin som er kokt lenge.
Gryten ble servert med salat og ananas.


Hvert år lager hun denne til bursdagen min.
Ikke bare synes jeg denne retten smaker fantastisk godt.
Den betyr også mye for meg.
Jeg forsynte meg med tre gode porsjoner og er i tilegg så heldig at jeg får med meg restene når jeg drar hjem. Mamma laget nemlig 11 liter (!!!) med gryterett! Da har jeg for en stund.

I dag hadde jeg en moro-økt med småbrødrene på Elixia Hønefoss.
Ren glede :grin:
Jeg hadde planlagt en hviledag i dag, men da brødrene ville trene og energien var på topp ønsket jeg å ta en treningsøkt.
For meg er det viktig å nyte treningen.
Om det skal være en livsstil, sørg for at du har det gøy med treningen.
Uansett hva målet ditt er, kos deg på veien.
Det skal ikke være slik at du må tvinge deg selv på trening.
Det skal handle om lykken av å ha en kropp som fungerer og gleden av å kunne bruke den.

Dagens økt ble en ben- og skuldre økt.
Akkurat det jeg hadde lyst til med mine favorittøvelser.
– Knebøy
4 sett * 8 -6 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 8 -6 repetisjoner
– Bulgarsk utfall
3 sett * 9 -10 repetisjoner
– Skulderpress med manualer
4 sett * 8 -9 repetisjoner
– Six ways
3 sett * 10 -12 repetisjoner

Nå er det tid for å fylle på lagrene.
Mattid!
Det er herlig å være et par dager hjemme hos mamma og få hennes fantastiske mat.
Ha en gledelig påskeaften :razz:

Kristine  

22 kommentarer

Siste innlegg