PEANUT BUTTER CUPS

Det jeg savner mest ved og ikke være på mitt eget kjøkken, er bakingen.
Jeg elsker å bake og eksperimentere på kjøkkenet. Det er terapi for kropp og sjel.
I dag laget jeg peanut butter cups :grin:
Jeg er usikker på hva jeg skal kalle dette på norsk, peanøttsmør fudge kanskje? Peanøttsmørkopper høres ikke like delikat ut.
De ble utrolig gode. Jeg sitter her og momser dem nå.
Det beste med disse er at du kun trenger tre ingredienser og er gjort på en -to -tre.
Sunne og sukkerfrie er de også. Jippi!

Peanutt butter cups

6 ss peanøttsmør*
4 ss kokosolje
1 ss yacon siurp eller honning

Smelt kokosoljen og tilsett peanøttsmør og yacon sirup.
Ha i former og sett kaldt.
Jeg brukte små muffinsformer.
Siden jeg er veldig utålmodig satte jeg de 10 minutter i fryseren, da rakk de og stivne.

*Pass på at du bruker et godt peanøttsmør.
Et bra peanøttsmør skal ha så få ingredienser som mulig, helst bare peanøtter og eventuelt litt olje og salt.
Her brukte jeg Green Choice peanøttsmør. 


Oppskriften er inspirert av Marthe.
Om du ønsker det kan du også tilsette proteinpulver og / eller dyppe de i sjokolade.
Neste gang skal jeg tilsette choco-peanut protein og toppe med et sjokoladelag laget av kokosolje, stevia, kakaopulver og yacon
sirup. 

Håper tirsdagen din har vært bra så langt.
Kvelden blir enda bedre!

Kristine  

25 kommentarer

Siste innlegg