MIN FREDAG


Jeg startet fredagen min med litt morgen stretching.
Stiv som en stokk, der er hva jeg er!
Har dere noen gode tips angående yoga filmer, bøker eller lignende?
Jeg kunne tenke meg å begynne med litt yoga på egenhånd.
Det er på tide av jeg tar tak i mine problemområder som blant annet er det stikk motsatte av myk. Jeg klarer ikke engang å ta fingrene i bakken om jeg står med rette ben!
Spera synes forøvrig det er ganske rart det jeg driver med :grin: Hun stod pal og så rart på meg under hele min stretching seanse.


En pakke fra iHerb kom i dag.
Vanilje protein pulver
Denne er søtet med stevia og er laktosefri.
Tørkede mango biter
Soltørket og helt uten sukker og konserveringsmidler.
– Kokos olje
Dette er blitt en god venn som jeg har kjøpt flere ganger. Det geniale med denne oljen er at den er flytende. Jeg steker nesten alltid i kokosolje.

Har dere forresten fått med dere at iHerb har satt ned frakten?
Bruker man Global Priority Mail koster det kun 4 $. Bare husk at pakken må veie under 3 lbs.
Du får også 5 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.


Med nytt vaniljeproteinpulver måtte jeg lage noe godt med en gang.
Dere kjenner meg, nye ting må prøves med en gang.
Resultatet ble en dessert pizza, eller giga pannekake som jeg toppet med varme jordbær, mandelsmør, kesam og kakaonibs.
Utrolig deilig.


Stor proteinpannekake
1 egg, 2 ss vaniljeprotein, 2 ss kokosmel, 1 ss eplemos (ikke nødvendig, men gjør pannekakene ekstra saftig), 1/2 ts bakepulver, 2 ss melk, stevia, kanel og kardemomme

Bland sammen alle ingrediensene og stek som en stor pannekake i cirka 3 minutter på hver side.
Jeg stekte i litt kokosolje.
Nyt.


Det ble en lett benøkt og core trening i dag.
På grunn av nakken blir treningen litt modifisert for tiden. Jeg sliter med tunge vekter og øvelser som knebøy hvor nakken får mye belastning.
– Hacklift med bred benstilling
3 sett * 12 repetisjoner
– Hacklift med smal benstilling
2 sett * 10 -12 repetisjoner
– Leg ex
4 sett * 6 -10 repetisjoner
– Lår curl
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Ettbens benpress
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Situps i skråbenk
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Benhev lignende øvelse (vet ikke navnet)
3 sett * 15 -20 repetisjoner


Etter trening fylte jeg opp med en stor og god middag.
Helgetilbudet på Kiwi er svinefilet, dermed var fredagsmiddagen i boks, sammen med søtpotetmos, paprikasaus, oliven og ovnsstekt aubergine.
Søtpotetpure laget ved å koke søtpotet, ta av skalle og mose de. Jeg har i tillegg litt kesam, hvitløk og pepper i mosen.
Paprikasausen lages av å ovnsbake paprika, cirka 30 minutter på 250 grader, ta av skallet og mose de med timian og et par hvitløksfedd. Jeg lager mye paprika saus når jeg først er i gang, da har man til flere dag.
Til ovnsbakt aubergine skjærer du auberginen i skiver, har over ketchup, ønsket krydder og næringsgjær (eller ost).
Svinefiletene krydres med salt og pepper og stekes i en panne et par minutter på hver side på høy varme.
Vel bekomme.

 

Jeg ønsker deg en super helg :grin:
Håper du har noe gøy planlagt.
God fredagskveld.

Kristine

28 kommentarer
    1. Du kan være glad du er litt stiv. Jeg er så myk at jeg slter med ryggproblemer på grunn av det. Jeg går til fysioterapi og skal snart i MR. BLÆ, I say! Ser du har fått mange gode yoga-råd. Kanskje jeg også skal prøve! 🙂

    2. Hei Kristine!
      Titter innom bloggen din nå og da, veldig inspirerende både når det gjelder mat og trening! Jeg anbefaler deg denne siden med mange gratis yoga videoer:http://www.ekhartyoga.com/videos/free. Her finnes både korte og lange videoer med ulike fokusområder – alt for enhver smak med andre ord:) I tillegg er kvaliteten upåklagelig. Lykke til!

    3. Hei, sett for første gang på bloggen din. Veldig bra. Sunne og gode oppskrifter med desserter. Herlig:) Ser fra bildene dine at du er opptatt av muskler, de ser veldig fine og stramme ut. Men det er nettopp det at de er så stremme som gjør det vansklig å være”fleksibel” i kroppen. Ønsker deg god oppstart med joga eller pilates, vil derfor anbefalle at du tar det “pent” når du begynner så du ikke “skader” dine korte og stamme muskler. Joga og Pilates gjør de lengre. Å tøye ut i min 15-20 min etter hard trening hjelper, for tøying og eller joga er mest effektiv etter oppvarming.Du kan få begge deler muskler og fleksibilitet, bare å balansere de:)

    4. Hei, det er en veldig fin blogg du har! : ) Fin header du har på bloggen å! Følger blogg din! : ) Er du en Justin Bieber fan? Nyhetsbloggen skal følge ALLT med Justin Bieber, og har da derfor Bieber spesial den 16,17, og 18 April! : )

    5. Hei!
      Angående nøtte-innlegget ditt for et par dager siden.. Hva anbefaler du som en ‘dagsdose’ med nøtter? 🙂

    6. Hei! Håper du har en fin helg Kristine 🙂 Da du la ut oppskrift på appelsin fromasj for en stund siden prøvde jeg det ut til middagsbesøket på påskeaften. Og gjett om det falt i smak!! Så ville bare si at til familiebesøket i morgen er fromasjen bestilt av alle som kommer, så god var den. Så fortsatt å del dine gode oppskrifter, dit gode humør og vakre vesen. Du er gull!

    7. Hvis du har iPad, så fins det noen gode Yoga-apper. Jeg har to, en som heter Pocket Yoga og en som heter Yoga Studio. Synes begge er kjempefine, men Yoga Studio er best 🙂

    8. Katter er herlige dyr! Min bruker å legge seg under meg når jeg tar planketrening, så da er d bare å holde ut;p

    9. Kjære Kristine:) Du skriver en kjempebra blogg jeg har lest siden 2010. Du kommer alltid med inspirasjon og er et forbilde til tusen! Håper du fortsetter leeeenge 😉 Hilsen Ingrid 🙂

    10. Det har ikke jeg fått med meg, men superbra at de har satt ned prisen:)
      Har sett på det proteinpulveret opp til flere ganger, er det godt?
      Her ble det pizza og treningsfri i dag, litt godt det også:)
      Ha en fortsatt fin kveld:)

    11. Yoga 15 minutter av Louise Grime, er en bok med fine bilder og DVD med 4 programmer. Lykke til med Yoga’en.

    12. Det proteinpulveret er kjempebra! Artig bilde øverst. Jeg bruker å gjøre den der noen ganger.. ikek som yoga-øvelse da,mer for fun 😀 Ha en fin helg! jeg er syk og hjemme i sofaen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg