HVIT KRISP SJOKOLADE

Jeg laget sunn sjokolade med puffet ris i går kveld.
I og med at den må stå kjølig for å stivne fikk jeg ikke smakt på den. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem døren i dag etter kurs, for en halv time siden, var å hoppe over sjokoladen.
Den ble god!
Faktisk så god at jeg sitter og knasker på min femte bit nå.
 

HVIT KRISP SJOKOLADE
Totalt 10 stykker

5 ss kokosolje
1 ss cashewnøttsmør eller annet nøttesmør, eventuelt mer kokosolje
2 ss yacon sirup eller honning
Litt vaniljepulver
4 ss puffet kamutt eller puffet havre

Smelt kokosoljen sammen med nøttesmøret.
Ha i yacon sirup og vaniljepulver.
Rør inn puffet ris og fordel blandingen i former.
Sett kaldt i minimum en time.


Kokosolje har fått mye oppmerksomhet den siste tiden.
Forskning viser at kokosnøtten og dens “avkom” har en rekke helsegevinster.
De mellomlange fettsyrene som finnes i kokosolje er lett fordøyelige, øker stoffskiftet og kan øke forbrenningen. I tillegg inneholder oljen en lang rekke vitaminer, mineraler og antioksidanter.
Kokosoljen har vist seg og blant annet senke det dårlige kolesterolet, styrke immunforsvaret, gi langvarig energi, fremme fordøyelsen og rense tarmene, gi smidige ledd, øke metthetsfølelse og å gi frisk og fuktig hud.
Et mirakel produkt som både smaker godt, og eksotisk, og som gjør godt for kroppen!
Jeg bruker denne fra iHerb.


Spis sjokolade med den beste samvittighet.
Godt både for kropp og sjel  :grin:

Kristine

20 kommentarer
    1. Spennende, denne må jeg prøve! Det er forresten ikke Tine som har satt opp prisen på cottage cheese, det er kjedene, helt forferdelig hvor dyrt det plutselig ble! Går ikke an! Egentlig burde jo folk la være å kjøpe det så de skjønner at det blir for dyrt, men tviler på det kommer til å skje.
      http://yarnfoodandactivelife.blogspot.no/

    2. Hei Kristine
      Jeg er ute på en liten “runde” blant treningsbloggere. Ønsker å få fokus på at Tine har økt prisen på Cottage Cheese med 70%! Samt endret størrelsene til det dårligere (spør du meg.) Høres kanskje rart ut å henge seg opp i ett enkelt produkt, men jeg er selv storforbruker og vet mange andre er det også, i lengden blir det mye penger. Tine er eneprodusent og kan holde på akkurat som de vil.
      Håper du vil ta deg tid til å kommentere, evt. poste et kort innlegg om dette. Oppfordrer også samtlige lesere til å ta kontakt med Tine enten via deres facebookside (allerede forbrukerstorm av klage der ang. dette) eller tine.no. Jo flere som klager, jo større sannsynlighet for at de tar til fornuft. Det er jo ingen som helst grunn til å sette opp prisen fra 16-17 til 35 kr. boksen.

    3. Å nam! Elsker kokos! Denne oppskriften var også superenkel, takk for tips! Tror imidlertid jeg ville tilsatt bittelitt kakaosmør også, for å få frem litt mer sjokoladesmak.

    4. Yummmm!
      Trodde oppskriften skulle være kjempe avansert, men dette skal jeg klare:)
      Håper du har hatt en flott helg!

    5. Så spennende helgekos- skal testes!!:)
      Du, ettersom du studerer ernæring, vet du om det er farlig å få i seg proteinpulver ( enten i proteinkaffen din eller bakst) daglig når man fullammer?

    6. Hei! jeg lurte bare på om du hadde glemt en ingrediens,
      siden det ikke står nevnt noe sjokolade i disse? eller kakaopulver?
      takk for oppskrift!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg