ER DU MED?

Dere har ønsket at jeg setter i gang en challenge før sommeren, your wish is my command :grin:
Sommeren er rett rundt hjørnet. Det er allerede blitt lysere og varmere ute.
Om knappe seks uker er den første sommermåneden her, juni, jeg oppfordrer dere til 6 WEEKS DEDICATION.


CHALLENGE:
– Starte hver dag med å se deg selv i speilet, smile og si dette blir en bra dag.
Det er ikke alltid en klarer å tro på det, men likevel hjelper det.
– Lage en treningsplan hver uke
Vi er alle forskjellige. Hvor mye som er riktig å trene for deg er vanskelig å si. Prøv å få minimum 3 styrkeøkter i uken og kanskje et par kondisjonsøkter.
For min del er i hver fall målet å få minimum 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter hver uke.
– Bugne i frukt og grønt
Minst en kilo om dagen. Spis farger!
– Godteri, sukker og andre søtsaker er forbeholdt helgen
Det inneholder mye kalorier og ingen vitaminer eller mineraler, la godiset være forbeholdt lørdagen.
– Ikke glem noen næringsemner
Få i deg proteiner (kylling, fisk, fugl, kesam, proteinpulver, egg, osv), sunt fett (avokado, nøtter, frø, laks, egg, kokosolje, oliven, osv) og grove karbohydrater (havregryn, frukt, grønnsaker, poteter, grove kornprodukter, osv). Generelt spise sunn og variert mat.
– Drikk vann
Vann er den beste tørstedrikken. Sprit det gjerne opp med sitron, stevia eller agurkskiver, men prøv å få i deg 8 glass daglig.
– Sove 8 timer.
Søvn er viktig både for kropp og sin. 
– Hver kveld si fem positive ting om deg selv.
Det trenger ikke være de store tingene. Det kan være alt fra ‘jeg var flink til å rydde ut av oppvasken’ til ‘i dag gjorde jeg alt bra!’ Du kan også gjerne skrive det ned.

Det jeg ønsker er å spre treningsglede, oppfordre til fysisk aktivitet, samt få nok og riktig næring, passe på søvnen og rett og slett bli en litt bedre utgave av deg selv.
Sammen kan vi motivere hverandre.
Tag gjerne bildene dine med #6weeksdedication på instagram, så får jeg fulgt dere også.
It’s on!
Er du med?  :grin:

Kristine

35 kommentarer
    1. Lise Marie Almarsdatter:
      Jeg har funnet ut at før og etter bilder faktisk er en dum ting, nettopp fordi det får andre til å sammenligne sin kropp med andre sin kropp.
      Hvordan går det med challengen?
      God klem 🙂

    2. Hei : )
      Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i mange år, og treningen min har vært av og på, avhengig av energien min i henhold til matvanskene.
      Nå er jeg på bedringens vei, og det er stort sett bare treningen som mangler (!!!) 😀
      Jeg har fulgt deg lenge, og syns du er en stor inspirasjonskilde. Jeg hadde ønsket meg et innlegg der du viser bilder fra start til nå, eller noe lignende. Det er veldig inspirerende å se at andre klarer det man selv også vil klare.
      Jeg har tenkt å slenge meg på denne challengen, og håpe at jeg klarer mesteparten av det, og tenker at om ikke, så har jeg i vert fall kommet i gang igjen : )))
      Stå på, du er fantastisk! Måtte jeg bli like lykkelig som deg. 😀

    3. den beste challenge jeg har sett på evigheter. både mind og kropp. jeg er med =)=)

    4. Hei, dette var en fin challenge! Jeg var sikker på at dette var enda en av de “la oss komme i form til sommeren”-utfordringene med null godterier (gjerne også frukt/fett/karbogydrater), seks morgenturer og fem styrkeøkter med mål om six pack og blodårer.
      Men du la inn en “ha en positiv innstilling” og 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter. Fine mål! Takk Kristine 😀

    5. I absolutely love how this challenge of yours doesn’t include features such as “500 squats a day”,”zero carbs”, “1200 calories as basic intake”, “don’t eat fruit”, “don’t eat fat” and other extreme solutions, which will just end up with one feeling guilty, because, let’s face it – no one can keep their daily intake under 1200 calories after peanut butter has entered our world… I know I can’t 🙂
      You ROCK Kristine! 😉

    6. Jeg er med 😀 Må bli flinkere til å ha en positiv innstilling hvertfall !

    7. I’m in! 😀 Er så herlig å se mennesker som sprer glede og energi på den måten du gjør! Blir i godt humør bare av å lese innlegget!:)
      Ha en finfin kveld Kristine!

    8. Jeg er med!! Veldig bra utfordring!! 🙂 Jeg tok 100 kilo i knebøy idag og hopper av (trenings)glede! Siljetonning på instagram 😉

    9. Fantastisk! 😀 Dette er jeg selvfølgelig med på! Godt du har med andre ting enn bare å spise sunt og trene hardt.. “Smile, think positive, love yourself, live each day”.. Kjempefint <3

    10. Dette er jeg med på! Syns det er utrolig bra at du fokuserer på akkurat det du gjør, med tanke på at andre challeger fokuserer på å trene flere ganger om dagen, ikke spise noe usunt osv!! Du er kjempeflink!!! 😀
      Ha en strålende MANDAAAG 😀

    11. Dette likte jeg! Beste Challenge jeg har sett på lenge! 🙂 Fine og sunne utfordringer som skaper sunne verdier hos unge jenter 🙂
      Har vært på diett siden januar, så oppfyller allerede de aller fleste av utfordringene 😉 Å si positive ting kan jeg heller bli flinkere på 😛

    12. Jeg er med på det. Har et treningsprogram som jeg er flink til å følge men er dårlig på å spise sunt. Har noe å jobbe med der. Trenger et spark bak der. Har bestemt meg for å legge meg kl 22 hver kveld. Bli flinkere til å drikke vann.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg