SØNDAG OG BRØDBAKST


En ting jeg ikke er flink til, er å bake brød. Det blir enten tørt eller deigete.
Da jeg fikk akutt lyst på nybakt brød tidligere i dag sa PØ “har ikke du en sånn ferdigmiks?”.
Jeg hadde helt glemt at jeg hadde denne miksen fra FunksjonellMat i skapet.


Det er første gangen jeg har brukt lavkarbomiksen, men det blir helt klart ikke siste.
Å lage brødet var gjort i løpet av få minutter, kun blande miksen med vann og deretter sette det i ovnen.
Duften av nybakt brød spredte seg raskt i hele huset, så deilig.
Brødet ble saftig og veldig godt.


Grunnen til at jeg veldig sjeldent spiser brød er fordi magen min ikke er veldig glad i mel, spesielt ikke hvetemel som er i de fleste brødsorter, samtidig som jeg synes det metter veldig lite. Det har faktisk skjedd at jeg har spist et helt brød på en gang! Jeg føler stort sett at det er pålegget som metter og at brødet bare er der, dermed har jeg funnet ut at jeg like så greit kan droppe det.
Jeg ble derfor veldig glad over å ha funnet et brød som smaker godt, som magen min likte og som metter.
Det eneste negative jeg har å si om brødet er at jeg synes det var noe dyrt med tanke på at brødet er nok så lite. Det blir nok ikke et brød jeg kommer til å bruke hver dag, det blir dyrt for en fattig student, men heller det brødet jeg velger når jeg har lyst på brød.


Lunsjen i dag ble selvfølgelig nystekt brød, varmt og godt, med hjemmelaget aioli, reker, spekeskinke, avokado, ost, egg, tomat, agurk og paprika.
Ordentlig kose seg inne en lat søndag mat.


Ved siden av serverte jeg en kopp sjokoladekokos kaffe.
En ny miks som slang i sammen.
Jeg blandet sammen 10 g mocca-protein, 1 ts kakaopulver, 1 ts kokos, 1 ts sukringold og 0,5 dl vann i en kopp. Deretter helte jeg over svart kaffe. Tilslutt hadde jeg over 1 dl melk som jeg skummet opp med en visp.
Godt!

Gårsdagens treningsøkt ble en løpetur.
Nå er det noen uker siden jeg løp sist, og det var så godt!
På grunn av regnværet trakk jeg inn på Elixia.
Det ble 8 deilige kilometer på møllen :grin:
Som jeg skrev på instagram i går, @dedicationkristine, så er løping så mye mer for meg enn trening, fettforbrenning og svette. Når jeg løper kapsler jeg meg inn i min helt egen verden. Her er jeg takknemlig for den kroppen jeg har, for at den er sunn, frisk og glad, og at jeg har ben som kan løpe. Det er en pause fra hverdagen hvor jeg tenker igjennom ting og løser problemer. Jeg føler meg rett og slett lettere til sinns, mer ernergisk og glad etterpå.

I dag har jeg stort sett vært lat hele dagen.
Hvert øyeblikk blir det en liten power walk ut i ettermiddagssolen, mens PØ står for søndagsmiddagen.
Håper helgen din har vært bra.
Nyt det lille som er igjen.

Kristine  

20 kommentarer

Siste innlegg