SLUSH


Jeg fikk en god pakke fra iHerb igjen i går.
Pakkeglede  :mrgreen:
Questbar med brownie smak
En favoritt! Disse har jeg bestilt mange ganger.
Maple ekstrakt
For å tilsette maple-smak.
Coco-Roons
En favoritt! Disse rå godsakene er fulle av næringsstoffer og utrolig gode.
Tørkede blåbær
Organiske blåbær som er tørket.
Tørkede bringebær
Frysetørkede bringebær uten tilsetningsstoffer.
Cashewsmør
Jeg elsker nøttesmør. Dette er en fast gjenganger. Smaker kjempe godt og er uten tilsetningsstoffer.

Du får 10 $ i rabatt om du bruker koden OKE701.


Jeg må forresten fortelle dere om Spera. Jeg har vært et stykk ekstremt bekymret matmor i natt og sov knapt nok en time.
Hun var ute lenge i går ettermiddag. Jeg fant henne i kjelleren på kvelden hvor hun hadde gjemt seg under en genser. Det var tydelig at ikke alt var som det skulle.
Spera er ekstremt kosete. Er PØ eller jeg i nærheten er hun på oss med en gang og hun begynner å male før vi tar på henne. Nå bare mjauet hun fortvilet når jeg tok på henne.
Jeg tok henne med opp i sengen hvor hun falt i ro og sovnet inntil brystet mitt, men hver gang jeg tok på henne mjauet hun noe som hørtes ut som et auuu.
Etterhvert så det ut som om det begynte å lekke en slags veske ut ved rumpestompen. Prøvde jeg å undersøke eller ta på området mjauet hun høyt og gikk og gjemte seg.
Vi fikk heldigvis akutt time hos dyrlegen i dag. Der nektet hun legen å røre henne, så de måtte dope henne ned.
Etter full undersøkelse viste det seg at hun mest sannsynligvis har fått en infeksjon i analkjertlene, stakar. Nå er det antibiotika og kraftig smertestillende de neste ti dagene.
Akkurat nå ligger hun ved siden av meg, neddopet på morfin og skjønner ikke stort.
Jeg får so vondt i hjerte mitt. En så liten skjønn skapning fortjener ikke å ha det vondt.
Forhåpentligvis blir det fort bedre.


Jeg stelte i stand en iskrem oppskrift tidligere i dag.
Med den lille tålmodigheten jeg har, ville jeg ha is med en gang! Ikke vente på at iskremen skulle fryse i fem timer.
Da smalt jeg sammen en kremet slush variant.
Det ble kjempe godt. Og så enkelt da!
En ny favoritt til late sommerdager.

Vaniljeslush

1 stor håndfull isbiter
30 g vaniljeprotein, kan sløyfes til fordel for litt mer søtt
2 dl melk
1/2 ts vaniljepulver, eller vaniljesukker

Kjør alle ingrediensene i en food prosessor eller smoothie-maker til slushkonsistens.
Server!
Jeg toppet med noen kakaonibs.
Godt.


Denne kan du lage i mange varianter.
Med jordbær blir det jordbærslush. Jordbær kan selvfølgelig byttes ut med andre bærvarianter.
Tilsett kakaopulver og også eventuelt litt sjokoladeprotein for en deilig sjokoladeslush.
Har du i peanøttsmør og peanøtter blir det peanøttslush.
Bare fantasien setter grenser!


Middagen har jeg ikke spist enda, men jeg kan vise dere min deilige lunsj.
En deilig salat med masse godt og en herlig smak av sommer.

På en tallerken hadde jeg spinat, tomat i biter og gul paprika i biter.
Deretter hadde jeg over grillet halloumi ost, sprøstekt bacon, pinjekjerner som jeg ristet et par minutter i en varm panne og kokt egg.
På toppen hadde jeg en enkel dressing av 1 ss kokosolje, 1 ss hvitvinseddik, litt finhakket hvitløk og 1 ts yacon sirup.
Helt perfekt! Desidert den beste salaten.


Jeg brukte halloumi ost for første gangen.
Utrolig godt!
Du får kjøpt den i de aller fleste dagligvarebutikker. Jeg anbefaler den på det sterkeste.
Osten er god i seg selv, men blir enda bedre om den varmebehandles. Du kan grille den, steke i panne eller ha den i ovnen.
Jeg skar den i skiver og stekte skivene et minutts tid på hver side i grillpannen.

Nå skal jeg snart komme meg ut på en gåtur.
Det blir nok en 45 -50 minutters power walk som dagens aktivitet.
I går hadde jeg en grei benøkt med frontbøy, utfall, leg extension og leg curl.
I kveld er det date-night på kalenderen.
Det blir noe så klassisk som film og god middag med PØ.
Nyt søndagen :grin: Lad opp til en ny uke.

Kristine

22 kommentarer
    1. Jeg har selv lyst på pus, men får nok vente til jeg flytter ut av storbyen.. det er ikke så bra med innekatt tror jeg… Bor ikke du i ditt eget hus?

    2. Sandra:
      Også så liten…jeg skjønner på en måte ikke hvordan en så liten skapning skal fortjene å ha det vondt!

    3. Hege:
      Infeksjon i rumpen kan jo ikke være godt!
      Konsistensen varierer litt. Jeg tror det har noe å si hvor “gamle” de er. Noen ganger er de mer mye og saftige, da har jeg sett at det er lenge til de går ut på dato. Ofte når de er mer tørre, nærmer det seg utløpsdato!

    4. Linda Marie Stuhaug:
      Problemet med iHerb er at når man først oppdager det, bestiller man derfra hele tiden! Hehe…

    5. Fikk også iherb pakker her om dagen, og enda flere er på vei..lykke:)
      Slush var en kjempe ide, gleder meg til å lage.
      Ha en fortsatt fin søndag:)

    6. Hvor lang tid tok før du fikk pakken fra Iherb? Jeg venter og venter på mine..
      Ønsker masse god bedring til din skjønne pus <3

    7. Ai, analkjertelinfeksjon hørtes ikke godt ut!:( Rettene dine ser derimot ut som små kunstverk om dagen: vann i munnen (..og sikkel på tastaturet:D). Er selv en stor Questbar-fan og fikk to pakker på fredag – men har de endret konsistensen på de du fikk? Likte de “gamle” bedere!

    8. stakar spera pus. som den katteelskeren skjønner jeg hvor vondt det er når dyrene har det vondt. god mat fikk du laget likevel, det er bra =) god bedring til pus.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg