TIRSDAGSTRENING

Jeg skal ikke lyve for dere. Jeg kom meg aldri på Elixia i går!
Men, jeg holdt meg til treningsplanen likevel.
I og med at jeg hadde mest lyst til å være ute isteden og løpe for å gå inn på senteret og trene styrke, møtte jeg meg selv på halvveien. Trening skal jo være gøy og lystbetont :grin: 
Jeg gikk en 15 minutters tur før jeg tok noen rundet sirkeltrening i hagen. Jeg har nemlig en liten vektstang her hjemme.
Økten så slik ut:
– 15 min rask gange
– Sirkeltrening, 16 repetisjoner frontbøy, 15 repetisjoner benkpress, 12 repetisjoner bulgarsk utfall, 15 repetisjoner sidehev og 1 minutt wall sitt.
Denne sirkelen gjentok jeg 4 ganger. Moro!

I dag kom jeg meg riktignok på Elixia og fikk kjørt med tyngre vekter.
Tirsdagsøkten hadde fokus på bakside ben og rygg.
– Glute bridge
3 sett * 16 repetisjoner
– Knebøy
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Lår curl
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Roing
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Face pull
2 sett * 15 repetisjoner


Spera er heldigvis mye bedre i dag.
Antibiotika og morfin gjør susen.
Etter at hun fikk infeksjonen har hun nektet oss å klappe henne. I dag er hun tilbake i kosemodus, noe som gleder matmor stort.


Dagens middag ble en super enkel gryte.
Jeg hadde entrecote rester fra i går og ville ha noe raskt og godt.
Egentlig er jeg ingen grytefan, men dette var godt!


Fres finhakket hvitløk, chili og løk i en panne med litt kokosolje eller smør.
Ha i biter av kjøtt. Jeg brukte entrecote. Du kan trolig også bruke kylling, svin eller andre kjøtttyper.
Tilsett sopp delt i båter og gulrotskiver.
Hell i fløte, jeg brukte 0,5 dl til 1 porsjon, 1 buljongterning, 0,5 dl vann og 1 ss tomatpure.
La det småkoke noen minutter til gulroten er myk. 
Jeg hadde frisk avokado på toppen.
Mmm….


Mikrokaken gjorde comback igjen i dag.
Denne gangen en mandelversjon.
I en matboks blandet jeg sammen 1 egg, 3 ss mandelmel, 2 ss fiberfin (eller mer mel), 1 ts sukrin+ (eller annen søtning), 0,5 ts bakepulver, 3 ss gresk yoghurt (eller kesam), kanel og kardemomme. Tilsett litt væske om deigen blir for tykk, jeg tilsatte omtrent 0,5 dl vann.
Ha plastikkfolie over matboksen. Dette er ikke nødvendig, men gir et saftigere resultat.
Ha i mikroen på full guffe i 3 minutter.
Jeg er usikker på hvor mange watt som er full guffe med min mikro, men jeg tror det er 750 W. Ta ut kaken og se på den, om den er veldig bløt, setter du den inn et minutt eller to til.
Sunt, enkelt og veldig godt.


Jeg toppet kaken med gresk yoghurt, jordbær, blåbær og sukrin gold, og serverte en appelsin ved siden av.
Så deilig!
God kveld videre :grin:  

Kristine

9 kommentarer
    1. Har du noen tips til enkle frokostmåltider? Pleier ofte å spise havregryn, men blir alltid veldig kvalm etterpå,. Er ofte litt kvalm om morgenen noe som gjør at spesielt havregryn er noe som ikke frister fordi jeg blir kvalm igjen etterpå. I tillegg blir jeg utroolig fort sulten igjen etter frokost, pleier å spise en del så er rart at jeg blir så fort sulten.

    2. Viktig å utnytte de få finværsdagene vi har:)
      Og mikro kakene du lager gjør at jeg har mikrobølgovn høyt oppe på ønskelisten:p

    3. hei <3 jeg elsker virkelig bloggen din, og du gir meg så mye inspirasjon, flinke deg <3
      men jeg lurte på om du kanskje kunne svare meg på en ting!
      i de siste (tja kanskje 2 månedene) har jeg trappet veldig opp med styrketrening
      med vekter osv, samtidig som jeg trener kondisjon. jeg trener vel ca. 5 ganger i uka
      og kombinerer da disse to, i tillegg spiser jeg veldig sunt.
      MEN!
      problemet er da at på kanskje 1,5 måned (?) har jeg gått opp ca. 5 kilo, dette var noe jeg fikk
      vite da jeg var og veide meg hos legen min (hadde ikke merket det selv), jeg ble så lei meg
      med tanke på at jeg har vært/ er fortsatt inne i en spiseforstyrrelse og jeg trodde endelig jeg
      hadde funnet treningen som skulle få meg slank.
      jeg vet at muskler veier mer enn fett, men er det ikke mulig at jeg kan gå ned? det er jo helt forferdelig at jeg plutselig skal veie 70 kg 🙁
      Snille deg, kan du gi meg noen råd/ forklaring? på forhånd takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg