BESATT

Riktig god mandag :grin: 
Ny uke!
Jeg man meddele at jeg har hatt den lateste mandagen på lenge.
Her har det gått i flere kafebesøk, kaffesladring i solen, middagsbesøk og venninnekos.
Egentlig har jeg ikke gjort en eneste nyttig ting i hele dag! Ganske så deilig i grunn.


Forrige uke fikk jeg nok en pakke fra iHerb.
Den inneholdt en rekke gamle favoritter samt disse cashew cluster’ene.
Alt de inneholder er organiske cashewnøtter, økologiske knuste kakao bønner, organisk kokosnektar og havsalt.


Jeg er helt besatt av disse. Forøvrig også betatt!
De er så gode!
Jeg knasker på dem konstant.
Anbefales på det sterkeste.
Jeg har akkurat bestilt en pakke til selv, for nå er posen nærmest tom.


Dagens middag ser alt annet enn delikat ut, men det er det beste jeg har spist på lenge!
Jeg vurderte først å ikke viser dere den, men så tenkte jeg fu** it, dette ble så godt at det må deles.
Blomkålrisotto med entrecote og kremet sennepssaus.
Middagsbesøket mitt synes også denne retten var fantastisk god.
Ren luksus på en mandag.


– Blomkålrisotto
Rasp blomkålen grovt på et rivjern.
Sprøstek et par skiver bacon i en panne på høy varme. Ta ut baconet, la baconfettet være igjen i pannen, og skjær det i skiver. Tilsett sopp i skiver i samme panne som du stekte bacon. Stek soppen et par minutter til den er gyllen og tilsett blomkålen. Ha i fiskebuljong (1 buljongterning løst opp i 1 dl varmt vann) og hakket hvitløk. La det småkoke i fire til fem minutter. Rett før servering rører du inn baconbitene.
– Kremet sennepssaus
Til en stor porsjon blandet jeg sammen 1 eggeplomme, 2 fedd finhakket hvitløk, 2 ss dijon sennep, 1 dl fløte, salt og pepper. Miks sammen med en gaffel. Vil du ha en tykkere konsistens på sausen kan du tilsette jbk-mel eller maizena.
– Entrecote
 Jeg bruker entrecote fra FirstPrice. Helt ok kvalitet til en ok pris.
Skjær entrecoten i skiver og stek i en panne på middels til sterk varme et par minutter på hver side. Jeg steker biffene i litt meierismør.


Nå sitter jeg å knasker på en Matrix proteinbar i vaniljesmak, blåbær og et eple.
En enkel og grei dessert.
Resten av kvelden har jeg heller ikke planer om å gjøre noe stort nyttig.
Kanskje en bakerunde og en power walk i kveldssolen?
Ha en god kveld  :grin: 

Kristine

16 kommentarer
    1. aje:
      Hei du 🙂 Det har jeg ikke sett. Jeg viste faktisk ikke at jeg kunne få meldinger på bloggsiden på Facebook. Hehe…. Man lærer noe nytt hele tiden! Da skal jeg sjekke det ut 🙂

    2. jorid:
      Godt spørsmål.
      Jeg driver å oppretter mitt eget foretak nå. Det neste året kommer jeg nok til å jobbe og ta et par fag 🙂

    3. Høres herlig ut 🙂
      Håper dagen din blir kjempe fin!
      Jeg sendte deg en PM på facebook (på dedication siden) her for en stund siden, det er mulig den ligger under “annet” og at du ikke har sett/hatt tid til å svare på den enda.
      Tenkte jeg bare skulle nevne det for deg, da jeg overhode ikke var bevist på at brev fra de som ikke var venner, havnet under “annet”, før for ettpar uker siden 🙂
      En god sommerklem til deg!

    4. når jeg skulle bestille de stod det at det bare var en pose igjen. glad jeg kapra den 🙂 god solfylt tirsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg