SKINN MED


Her på Østlandet er det ordentlig sommerstemning.
Strålende sol, tjuefem varmegrader og skyfri himmel.
Jeg kunne knapt hatt det bedre og forsøker å skinner med solen!
Tidligere i dag var jeg et par timer på stranden. Årets første strandtur ble selvfølgelig innledet med is. Jeg testet den nye smash-isen som i mine øyne var en skuffelse.


Når jeg kom hjem laget jeg en rask og god middag.
På lyse sommerdager synes jeg det er godt med en deilig salat.
Det ble grillet kylling med spekeskinke, asparges og chevre salat.


Krydre kyllingfileten med chiliflak og hvitløk. Surr så spekeskinke rundt.
Grill kyllingfileten 5 -6 minutter på hver side. Eventuelt kan du stek den i panne eller i ovnen på 200 grader i cirka 20 minutter.
Grill asparges med flaksalt og olje.
Til salaten blander du sammen ruccola salat, jordbær i skiver, chevre ost (feta kan også brukes) og valnøtter. Lag en dressing av like deler balsamico eddik og oliven olje. Smak til med en liten dert dijon sennep, salt og pepper og hell dressingen over salaten.
Rett og slett nydelig.


Dessert må man også ha en solfylt tirsdag.
Det ble is-røre toppet med proteinbarbiter.
Jeg pisket eggedosis av 1 egg og 1 ss sukringold. Deretter rørte jeg i 1/3 boks kesam og 4 dråper stevia vanlije. Ha i en skål og server.
Denne miksen kan også fryses og gjøres til is.
Tilsett for eksempel bær, kakao, nøtter eller sjokoladebiter for andre smaksvarianter.


Om ikke så alt for lenge har jeg planer om å ta turen på trening.
Det blir enten forside ben og bryst eller bakside ben og rygg. Jeg har ikke bestemt meg enda.
Løftig av skrot blir det i hver fall!
Håper solen skinner hos deg også.
Smil og skinn med  :grin:
Nyt resten av dagen.

Kristine

12 kommentarer

Siste innlegg