DEN FØLELSEN


Fredagsfølelsen!
Juhu :mrgreen:
Da er det helg.
For en gangs skyld har jeg ikke de store planene, og det føles ordentlig deilig.


Jeg klarte å karre meg på gymmet for en styrkeøkt i dag.
Motivasjonen for styrketrening er ikke eksisterende. Jeg vil mye heller være ute!
I går ble det en power walk på 6,4 km i skogen. Det er frihet som gjør godt for kropp og sjel.
Dagens styrkeøkt ble en helt ok økt på forside ben og rygg.
-Leg ex
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Sittende roing
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Benpress
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Hacklift
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Latsdrag
3 sett * 12 repetisjoner
– Face pull
3 sett * 14 -15 repetisjoner
Om du vil dele litt styrke-motivasjon med meg, sier jeg ja-takk!
I mellomtiden koser jeg meg og gjør akkurat det jeg ønsker. Jeg vet at motivasjonen kommer snikende tilbake med tiden.


Middagen ble salig blanding med smak av grill og sommer.
Jeg fant chorizo pølse med 92 % kjøttinnhold på Ultra og den måtte selvfølgelig testes. Merket er Frilandsgris og er økologisk.
Pølser er egentlig noe jeg ikke er spesielt glad i. Overraskende nok falt denne pølsen veldig i smak, den smaker mer krydder og ikke pølse.
På tallerkenen har jeg spinat, tomat, gul paprika, mager salami, chorizo pølse, stekt egg, grillet halloumi ost, auberginemousse (grillet auberginekjøtt moses med finhakket hvitløk, sitronsaft og kokos olje) og grillet portobello sopp fylt med pesto og jarlsbergost.
Faktisk snek jeg til meg et glass iskald rosevin også. Rett og slett fordi jeg hadde lyst på og det passet så godt til.


Jeg holder en knapp på sommerfølelsen.
Etter den gode middagen fulgte en god dessert.
Bringebæris.
1/2 pose frosne bringebær, omtrent 200 gram, moses med en stavmikser sammen med 100 g gresk yoghurt eller kesam og noe søtt. Stivpisk to eggehviter og bland det inn i bringebærkremen.
Spis med en gang eller sett i fryseren en halv times tid.

Fortiden er over.
Fremtiden har ennå ikke skjedd.
Den eneste tiden du har, er akkurat nå.
Nyt helgen :grin: 

Kristine

13 kommentarer
    1. Okei, da forstår jeg! Tusen takk for svaret:-) Jeg prøver selv å gå opp i vekt skjønner du, men jeg har på ingen måte ikke kuttet ut karbohydratene:-P

    2. Hanne:
      Fett inneholder mest kalorier. Det er mye enklere for meg å få i meg nok næring gjennom å spise mye fett.
      Men hovedgrunnen til at jeg spiser som jeg gjør er fordi jeg har mye mageproblemer (irritabel tarm, gastritt, stress mage, osv) etter at jeg kuttet ned på karbohydratene er mageproblemene nesten borte 🙂

    3. Hei Kristine! Jeg ser at du ofte spiser lavkarbo-måltider. Jeg har også sett at du prøver å gå opp i vekt. Lurer derfor på om det er en grunn til at du velger lavkarbo til enkelte måltider? Tusen takk for masse inspirasjon som du deler via bloggen din:-) God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg