DE SMÅ GLEDER

Jeg føler for tiden at det er et eller annet moment (verden?) som vil ødelegge for meg.
Neida….
Eller, joda, jeg føler faktisk det!
Det sies at en ulykke sjeldent kommer alene og i denne situasjonen stemmer det.
De siste to månedene har det ene skjedde etter det andre.
Men, what does’nt kill you makes you stronger.
Jeg tror at vi alle har vanskelige perioder til tider, noen verre enn andre.
Det viktigste er hva man velger å tenke og gjøre med situasjonen, ikke at den oppstår i seg selv.
Jeg skal ikke lyve. Jeg har hatt dager hvor jeg bare vil bli liggende i sengen, livet har slått meg i ansiktet for mange ganger de siste to månedene. Da er man nødt til å slå tilbake! Gjøre det beste ut av situasjonen.
Ja, jeg har det ganske så tøft akkurat nå, men jeg gir ikke opp av den grunn. Det fører bare til at man må sette ned farten og kanskje bli på stedet hvil en periode. Det går tidsnok fremover igjen.
Kunsten er å sette pris på de små gleder.
Her er noen ting som har gjort meg glad i dag.


Fine blomster.
Aldri før har jeg fått så mye blomster som det jeg har gjort de siste fire månedene.
Jeg har minst fått to buketter i uken.
Det kan jeg godt like :grin: 


Perfekte stekte egg.
En utrolig god frokost bestående av hjemmelaget aioli (egg, olivenolje, hvitløk og dijon sennep), squash i strimler stekt i kokosolje og finhakket hvitløk, tomat, spinat og stekte egg med smuldret chevre.


Bildet taler jo for seg selv.
En bløt eggeplomme er noe av det beste som finnes.
Her har jeg økologiske frittgående hønseegg. Helt fantastisk smak!


Tre favoritter fra MyRevolution
.
Denne pakken hentet PØ for meg på posten i går, men jeg pakket den først opp i dag.
Mocca-protein
Ingen over ingen ved siden! Favoritt proteinpulveret i snart seks år.
BCAA
Aminosyrer som jeg alltid tar før og etter trening.
FortiFX proteinbar
Denne smaker bedre enn snikers! Fantastisk god. Problemet er bare at jeg sluker alle barene i løpet av et par dager, de er for gode til å ha stående lenger :grin: 


Ferske jordbær.
Det var overaskende mye smak i disse belgiske jordbærene.
Jeg spiste de nettopp sammen med skyr med skogsbærsmak og ristede mandler.
Ristede mandler lager jeg enkelt ved å ha mandelen i en panne på høy varme sammen med litt salt og steke dem et par minutter til de får en gyllen farge. 


Iskrem.
Akkurat nå sitter jeg med denne bollen i fanget.
Jeg har en egen mage for is. Det er alltid plass til en bolle is….eller en boks!
Creme Jubileum med melkesjokolade brownies. Denne er farlig god.
I tillegg har jeg et par maiskuler (smågodt oppå).


Gleder kommer ikke til deg av seg selv.
Du skaper de ved å åpne øynene.
Du velger.
Små gleder, store gleder.
Jeg kan ikke motstå fristelsen til å glede meg over alt som er her og nå. Lite vet vi om hva som kommer i morgen.
Nyt søndagen dere.

Kristine

40 kommentarer
    1. Du er virkelig en stor inspirasjon, Kristine. Håper alt ordner seg for deg og dere, det fortjener du virkelig. <3

    2. Solvor:
      Jeg er ikke perfekt og har ingen trang til å fremstå som perfekt heller. Jeg har og har hatt mye som skjer i livet, men sånn er det nå, man må på en måte velge å enten gi opp eller gjøre det beste ut av situasjonen. Å gi opp er ikke alternativ 😉

    3. Christine:
      Det er sånne kommentarer som gjør det gøy å blogge, tusen takk Christine 🙂
      Jeg er glad for å høre at mocca-protein falt i smak. Det er en stor favoritt hos meg, jeg MÅ ha proteinkaffen hver dag! Hehe…
      Takk for gode ord, håper dagen din blir bra 🙂

    4. arty:
      Jeg lurer på hvor mye du bryr deg om din familie og hvordan du reagerer om du mister noen som står deg nær og din mamma er alvorlig syk.
      Nå har det seg slik at jeg itillegg er syk selv. …men sånner nå livet.

    5. Celine:
      De selges hovedsakelig som en proteinbar, men om du sender en mail til MyRevolution kan du få kjøpt en pakke 🙂

    6. Får man bare kjøpt en proteinbar eller selges de i pakker? Er 33 kr prisen på 1 bar? 🙂

    7. Arty: Jeg vet Kristine overser kommentaren din! Og det gjør hun fordi hun ikke gidder å bruke energi på slike kommentarer som du slenger ut her! Makan til dårlig nett-oppførsel..Kristine fokuserer nok meget på sin syke mor, hun trenger ikke skrive så veldig mye om akkurat det her på bloggen!
      Stå på Kristine! Bak de mørke skyene er himmelen alltid blå 🙂

    8. herregud for en frekk kommentar arty, hva vet du om kristine er syk, har det bra eller ikke? jeg vet ikke om du noen gang har stått i nærheten av noen som er syke eller mistet en av dine nærmeste. det er noe av det jævligste jeg har opplved og som sykepleier kan jeg også fortelle at det er en av de største påkjenningene du kan få som person og det er like stor påkjenning for de som står på siden og ser på den syke som den syke selv. tenk deg litt om før du uttaler deg!

    9. Gled deg over de små tingene du. 😉 Og ar du er der for din mor er ikke jeg i tvil om. Viktig at man har litt glede i tunge tider, slik at man kan komme seg ut av sengen og være der for seg selv og andre.

    10. Hvis det er det at moren din er syk bør du kanskje fokusere på henne og at hun har det vanskelig, ikke deg selv.

    11. Hei hei! Har fulgt bloggen din en liten stund nå og må si jeg er mektig imponert over oppfinnsomheten din, alle de nydelige oppskriftene triller inn en etter en! Takk for det:)
      Kan fortelle at jeg mottok MyoProtein mocca-chocolate i posten her om dagen, og den smaker helt perfekt!! Beste proteinpulveret jeg noen gang har smakt (og jeg har prøvd litt forskjellig…). Nam nam som proteinkaffe! 🙂
      Tunge tider er dessverre en del av livet, og jeg håper du kommer deg snarest mulig på topp igjen hva enn som tynger deg om dagen! God sommer til deg og dine 🙂

    12. Du er en sann inspirasjonskilde, Kristine… Og det er helt sant som du skriver, viktig å gire ned og ta vare på de små tingene når ting bikker imot. Takk for at du deler så ærlig, det er mange som kjenner seg igjen i at livet butter litt imot! Du e god!<3

    13. Hei 🙂
      Når man skal bestille de proteinbarne, koster det 33kr for én, eller for en hel pakke?:)
      Utrolig trist å høre at du har det tungt, men det vil bli bedre etterhvert 🙂 du er en utrolig inspirator:)
      Digger deg!

    14. Håper du får en fantastisk uke ❤ med mange små gleder i hverdagen.
      Den isen så utrolig god ut, og jordbær er noe av det beste med sommeren!

    15. Livet kan være veldig tungt innimellom, og noen perioder litt for ofte, men det gode er jo at det også kan være helt motsatt. Uansett hva du strever med akkurat nå, så håper jeg ihvertfall at det går bra med deg, og at du får det lettere snart! Stå på <3

    16. Stå på, det blir bedre bare en ikke gir opp <3 Min glede i dag er at jeg ble skrevet ut av sykehuset og fikk dra hjem til mannen og pusen min! God søndag 🙂

    17. jeg kjenner deg jo ikke, men jeg synes det er imponerede at du er såpass ærlig. jeg her fulgt med deg en stund og fått med meg mye av det du har gått igjennom. du forteller ikke alt her men jeg synes likevel du er misunnelsesverdig sterk. du kommer deg igjennom det meste.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg