SMOOTH


Jeg hentet en pakke fra iHerb i morgens.
Noen gamle favoritter og nye kjøp.
Cashew cluster
Disse har jeg fortalt om før, rå cashewnøtter med kakaonibs, så fantastisk gode. Anbefales på det sterkeste.
Solkrem
Denne solkremen er fri for parabener og inneholder ingen merkelige stoffer. I tillegg er den vannfast og inneholder kokosolje som smører huden.
Urtesalt
En herlig leser, Silje, anbefalte meg dette urtesaltet. Jeg har allerede smakt på det, kjempe godt! Takk for tipset.
Kokossmør
Kokossmør er godt i seg selv, jeg kan spise det ut av glasset, og det kan også brukes i bakst, til hjemmelaget sjokolade, på brødskiven, i kaffen (prøv, det er himmelsk) og i mye annet. EN fast favoritt. Dette kokossmøret er rå, slik at alle de gode næringsstoffene er bevart.
Iste
Her har jeg bommet skikkelig. Jeg har kjøpt iste-bokser til en kaffemaskin som jeg ikke har! Jaja, jeg tar rett og slett ut teen og bruker den likevel, vi kaster ikke mat!

Er det første gangen du bestiller på iHerb får du 10 $ i rabatt ved bruk av koden OKE701.


Jeg var ute på en joggetur tidligere i dag.
Etter å ha sovet ekstra lenge denne lørdagen, våknet jeg uthvilt og med lyst til å løpe.
Jeg tok på meg de nye fine Nike-skoene jeg fikk av PØ og løp av gårde.
Det ble 7,8 km.
Med oppvarming og nedtrapping, totalt 43 minutter ren glede :grin:
En herlig start på dagen.


Vel hjemme laget jeg lunsj.
Jeg er ingen smoothiefan, men i dag fikk jeg plutselig lyst på.
Det ble en deilig og forfriskende bær smoothie toppet med kakaonibs, servert med grapefrukt, eple, kiwi og mango.
I blenderen slang jeg cirka 300 g bringebær og jordbær, (frosne som jeg tinte 1 minutt i mikroen), 30 g jordbærprotein , 1 neve spinat og 1/2 avokado. Blend sammen til en jevn masse. Deretter hadde jeg i 2 ss med kokossmør og blendet noen sekunder til.
Jeg satte smoothien i fryseren mens jeg tok en dusj for at den skulle bli ekstra kald, men det kan gjerne spises / drikkes med en gang.


Ha en riktig fantastisk lørdag.
Jeg er PØ skal ta turen inn til Oslo nå.
Vi har ingen store planer i grunn, gå rundt, titte, spise lunsj og kose oss.
Ha en riktig fin lørdag  :grin:

Kristine

10 kommentarer
    1. Mia:
      Ingen spørsmål er dumme Mia 🙂
      Nei, det er ikke det samme, konsistensen er mer smørlignende og smaken søtere på kokossmør 🙂
      Jeg skal teste rå egg i smoothie. Mer fluffy konsistens høres jo deilig ut 🙂

    2. Hei, dumt spørsmål kanskje, men er kokossmør og kokosolje det samme?
      Angående rå egg i smoothie: jeg var veeldig skeptisk til dette i begynnelsen, men det smaker ingenting! Smoothien blir egentlig bare enda bede, siden den får litt mer fluffy konsistens – prøøv det:)

    3. Silje M:
      Takk for det Silje, vi koste oss veldig.
      Håper du hadde en riktig fin lørdag også. Og at søndagen blir enda bedre 🙂
      God klem 🙂

    4. Snart å gjøre smoothien mer næringsrik med kokossmør. Jeg pleier å ha i hele egg. Gid helg =D

    5. Håper du og PØ får en fin tur i Oslo, at dokker får en fin kveld og en fin Søndag:)
      God Helg:)

    6. Smoothie er så herlig! 🙂 Skulle gjerne brukt mer kokosolje i matlagingen, men det er så innmari dyrt :C

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg