DEILIG JORDBÆR SNACKS

Jeg har ikke følt meg helt på topp i dag.
Faktisk har jeg for det meste holdt meg i sengen. Jammen godt at jeg kan jobbe hjemmefra!
I tillegg har det blitt noen runder på kjøkkenet.
Du kjenner den følelsen hvor du aldri blir mett? Jeg har en slik dag hvor jeg er konstant sulten.
Da benyttet jeg anledningen til å leke meg rundt på kjøkkenet og prøve noen nye oppskrifter.


Et av dagens morsomme kjøkkenforsøk var disse deilige jordbærene.
Perfekt sommer snacks :grin:
Frosne, søte, syrlige og veldig, veldig gode.
Ja, de er også proteinrike og sukkerfrie.
 

Yoghurt jordbær

Jordbær
Philadelphia
Gresk yoghurt eller kesam
Vaniljeprotein, eventuelt kan du bruke sukrinmelis isteden

Mengden bestemmer du selv.
Til 20 jordbær brukte jeg 2/3 pakke philadelphia, 3 ss gresk yoghurt og 3 ss vaniljeproteinpulver.
Bland sammen philadelphia, gresk yoghurt og vaniljeprotein.
Smør blandingen rundt jordbærene og sett i fryseren.
Bruker du frosne jordbær trenger de bare 15 minutter i fryseren, jeg brukte frosne.
Bruker du ferske vil jeg tro at de er klare i løpet av 45 -60 minutter.


Ta en bit….
Nyt.

Kristine

21 kommentarer
    1. Helene:
      Nei, fra netrition.com
      Men nå har de fått dem inn på iHerb, så her bestilt en ekse derfra også! Haha 😀

    2. Gjorde du det!? Haha tilfeldig! Fra deres egen nettside? Hvis ikke iHerb tar de inn så skal jeg bestille derfra jeg også. Jeg synes hvertfall at de er helt utrolig gode! det håper jeg du gjør også 😀 Bare å glede eg!

    3. Vilde Mariell ::
      La de bare være halv frosne slik at de ikke er så hare å bite i.
      Da blir det litt som et hard skall med jorbærsorbet inni 🙂

    4. Anne:
      Hei Anne. Tusen takk for gode ord, samtidig får jeg vondt av å lese kommentaren din.Får du noen form for hjelp med tankene og følelsene dine? Det er virkelig ingen skam å gå til en psykolog eller lignende, det er heller en styrke å kunne innrømme at man ikke kan stå i alt alene.
      Jeg vet egentlig ikke helt hva annet jeg skal si enn at livet er her og nå! Ikke kast bort tiden din på tanker og følelser som får deg nedfor eller ikke gjør noe godt. Du kan klare å bli frisk <3 Stor og god klem.

    5. Marianne / Cocktail Chic:
      For min del er det et tegn på for lite søvn. Når jeg har sovet forlite blir jeg aldri mett, uansett hva jeg spiser!!

    6. Helene:
      Jeg bestilte faktisk de her forrige uke.
      Har gått å ventet på at iHerb skulle ta inn den smaken, men det gjør de jo aldri. Nå måtte jeg bare bestille. Bestilte cookie dough og en rekke andre smaker,gleder meg masse til å prøve 🙂 Enda mer gleder jeg meg nå som du forteller at de er så gode! Håper pakken kommer snart!

    7. Du er så kreativ og flink! Men jeg må bare tipse deg om noe. Jeg vet at du liker cookie dough ettersom du har laget det flere ganger, også i is osv. Jeg er på ferie i USA nå, og så var jeg inne på en helsekost butikk, og jeg fant en Quest-bar som var helt UTROLIG god!! Den smaker en skikkelig seig og god cookie, og sjokoladebitene er bare helt fantastisk! Jeg greier ikke å beskrive hvor god jeg synes den var… http://www.questproteinbar.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=60
      Det er bare så utrolig synd at de ikke har den på iHerb… Jeg har i hvertfall ikke funnet den! Jeg bare følte av en eller annen grunn at jeg måtte tipse deg om dette, for jeg har en følelse av at du liker den 😀 Jeg skal bort å kjøpe en eske nå straks, nesten så jeg sender den en bar eller to i posten!

    8. Når jeg har sånne dager hvor jeg aldri ser ut til å bli mett, har jeg funnet at det er proteiner og/eller fett jeg mangler. Som regel fett.
      Bare et tips :0) Det er jo så ubehagelig å gå sånn…

    9. Jeg har fulgt bloggen din en stund og føler nesten jeg har blitt litt kjent med deg! Du virkser som en person som jeg kunne blitt god venninne med – alltid positiv, opptatt av trening, og ikke minst har du forståelse for de litt vanskeligere sidene ved trening og matinntak. Jeg er dessverre ikke kommet så langt som deg på veien i å bli frisk, men du hjelper meg i å forstå at det går an! Jeg skulle gjerne fulgt deg en dag, trent som deg og spist som deg og fått gode råd av deg.
      Jeg beundrer deg for at du har vært åpen om disse tingene. For meg er det helt utenkelig, det er en slags skam jeg ikke klarer å prate med noen om. De mørke og usunne tankene er bare mine. Jeg synes det er fryktelig vanskelig å dele dem med noen av mine nærmeste, eller noen som kjenner meg, fordi jeg orker ikke at andre skal ha en mening om det eller skal se på det som et problem – jeg vet best selv! Noe jeg selvfølgelig ikke gjør. Da er det enklere å være anonym på nettet…
      Et lite hjertesukk fra en som har glede av å lese bloggen din – ha en strålende dag!

    10. Mmm, noke så fantastisk 😀 kombinajonen mellom jordbær og vanilje er jo rett og slett nydelig, så dette må eg notere meg så må det prøves iløpet av nærmaste framtid 🙂 lurer på korleis det er å erstatte jordbær med nøtter, om det hadde funka som yoghurtgodis! mmm 😀

    11. Så deilig!:)
      Må nok innom butikken og kjøpe philadelphia ost i morgen:)
      God bedring:) og ja, jeg kjenner den følelsen (det pleier å gå hardt utover glasset med peanøttsmør på sånne dager) hehe

    12. Jeg har den dagen akkurat nå, og det hjelper ikke akkurat å lese bloggen din.
      Kan jeg få gå og spise? 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg