BY MYSELF


Jeg er alene hjemme frem til mandag.
Selv om det blir rart å sove uten PØ, skal jeg innrømme at det også blir deilig.
Det er ikke ofte jeg får tid helt for meg selv. Det er godt å bare være meg og nyte stillheten.
Jeg tipper at det knapt går to dager før jeg er lei av å være alene og savner PØ intenst.


Når man er alene, hva gjør man da?
Jo, man lager seg en ekstra stor og god lunsj.
En haug med frukt, vannmelon, jordbær, druer, nektarin og sharon, vanilje protein kake, iskrem og nutella glasur :grin:
Det kaller jeg en konge- (…eller prinsesse?) lunsj.
Isen er sukkerfri lettis fra Diplomis.

Vanilje protein kake
Dette er mikrokaken som jeg har postet oppskrift på før, men i dag stekte jeg den i ovnen. Da blir den enda bedre. Du kan også steke den i mikroen på maks effekt i 2 -3 minutter.

1 egg
1 eggehvite
1 ss mandelmel
1 ss fiberfin
25 g vaniljeprotein, eller annen tørrvare
1 ss gresk yoghurt eller kesam
1 ss sukrin
1 ts fiberhusk
Litt vaniljepulver
0,5 – 1 dl melk, eventuelt vann

Bland egg og eggehvite. Ha i de resterende ingrediensene.
Deigen skal bli ganske tykk.
Ha deigen i en brødform, deigen fyller cirka halvparten av brødformen.
Stek på 180 grader i 30 minutter.

Nutella glasur

1 stor ss med hasselnøttsmør, eventuelt annet nøttesmør
3 ss gresk yoghurt eller kesam
1 ss kakaopulver
1 ss yacon siurp, eventuelt sukrin eller annen søtning
1 liten klype salt

Bland sammen alle ingrediensene.
Denne er så god at du kan spise den i seg selv.
Mitt tips – lag dobbel porsjon!


Snart skal jeg få fart på rumpestumpen og komme meg en tur på trening.
Det er på tide å løfte noen vekter igjen. Nå har jeg ikke vært på gymmet siden tirsdag. Rygg og ben skal få gjennomgå i dag.
I kveld skal jeg faktisk en tur på byen. Det er en stund siden sist, blir spennende å se om dansemovesene fortsatt er inne. Jeg tviler!
Ha en herlig lørdag dere :grin:
Nyt helgen.

Kristine

14 kommentarer
    1. Ej e akkurat slik som dej. Når kjærsten e vekk so syns ej det e veeeldig godt med åleinetid, men det går ikkje long tid før ej savna na skikkelig! 🙂
      Og lunsjen såg forøvrig superdigg ut!

    2. det er deilig å være hjemme alene i blant bare kunne slappe av. Men skjønner godt at to dager er nok. Frukten så veldig god ut. 🙂
      håper lørdagen ble så bra som du håpet

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg