FREDAGSGLEDER


Denne helgen startet fantastisk!
PØ overrasket meg med ferie
I og med at jeg er i oppstartsfasen av eget firma, er ikke økonomien min den beste. Jeg hadde derfor satt årets sommerferie på vent til januar.
PØ derimot, mener alt jeg har vært igjennom de siste månedene trenger jeg en ferie nå. Han har ordnet fly og hotell en uke på Kreta. Som jeg gleder meg :grin: Vi drar ikke før i slutten av august, men bare tanken på at det blir en uke i solen sammen med verdens beste får meg i lykkerus.
Fordi PØ ikke var hjemme når jeg fikk beskjeden, ble det Mildred som fikk den store gledeskosen.


En enkel og delikat middag i dag, skinkebiff med ovnsbakte gulrøtter og potetmos.
De norske grønnsakene er kommet i butikken og de må tas i bruk.
Spesielt synes jeg gulrøttene smaker fantastisk. De er så søte og sprø.


Skinkebiff marinerte jeg i timian, finhakket hvitløk og olivenolje. Før de stekes krydres de med salt og pepper. Stek 2 -3 minutter på hver side på middels varme.
Potetmos lages ved å mose sammen kokte poteter med en dæsj philadelphia ost.
Gulrøttene deles i to og legges på en bakplate. Ha over sitronsaft, en liten klype sukrin og timian. Bak på 160 grader i 30 minutter.
Anrett og server.


Fredagssnacksen så langt har vært hjemmelagde chips med guacamole.
Chipsene lager du enkelt ved å skjære spelt lomper eller tortilla lefser i biter. Jeg brukte tortilla lefser i dag, da de ikke hadde spelt lomper på butikken. Legg bitene utover på en bakplate og topp med krydder, jeg brukte chili, hvitløk og cummin, og et dryss revet parmesan. Stek på 200 grader i 3 -5 minutter. 
Til guacamolen moser du godt moden avokado sammen med finhakket chili og hvitløk, salt, pepper og sitronsaft.
Veldig godt.
Salsa eller en dressing laget av kesam og urter passer også perfekt til de sprø chipsene.


Ta en bit!
Du skal ikke se bortifra at det også blir en diger porsjon iskrem etterpå.
Håper helgen din blir fenomenal :grin:
Ha en riktig god fredagskveld.

Kristine

28 kommentarer
    1. Erica:
      Skjønner hva du mener. Man kan ikke og ønsker ei heller å erstatte et dyr med en annen.
      Jeg tror pusen din har det godt der den er nå <3

    2. Ingen kattepuser nå nei. Har ikke lov til å ha dyr der jeg bor under studieperioden, og hjemme, vel..det vil ta litt tid før mor tenker på å ha ny katt i huset..Det blir litt tett på kan du si, siden den nettopp døde. Takk for god klem 🙂

    3. Ragnhild Isabella:
      Vi bor i Chania tror jeg. Det er som sagt han som har stått for alt, så jeg er ikke helt sikkert.
      Jeg skal se om jeg finner toget, takk for tips 🙂

    4. Om det er tog på hjul der du er, ta de 🙂 Du opplever masse forskjellige ting rundt omkring på øya:)
      Hvor i Kreta skal dere? Jeg var i Platanias. Anbefaler også å ta turen innom Chania.

    5. Erica:
      Uff, det var virkelig trist å høre. Man blir så avhengig av dem og glad i dem! Har du noen katter nå?
      God klem til deg Erica 🙂

    6. Trine:
      Jeg sitter stort sett på rumpen hele tiden da jobben min er på dataen.
      Jeg er ikke aktiv utenom trening.
      Kroppen din trenger mat!! Jeg som er liten, smal og lett må ha minst 2000 kalorier daglig bare for å holde vekten min! Er man høyere, veier mer eller er mer aktiv trenger man enda mer. Jeg blir så trist når jeg får dette spørsmålet gang på gang. Jenter trenger også mye mat!

    7. synes du spiser utrolig mye til å være så syltynn! Ikke mye kardio i treningen virker det som, er du veldig aktiv i hverdagen sånn utenom trening? Typ går 1 time tur retur jobb osv?

    8. det fortjener du virkelig kristine =) ble glad på dine vegne. godt kjæresten din passer på deg og tar vare på deg. du fortjener det beste =)

    9. Du har så nydelig katt!! Mistet min nydelige 17 år gamle pus for 3 uker siden, og min andre nydelige for 3 år siden! Savner dem sånn! Dyr er jo bare de skjønneste vesen <3
      Så hærlig med ferietur til Kreta! Dit vil jeg også en gang 😀

    10. Så deilig, også kan du gå å glede deg mens andre har fri 😉 Kos dere masse på ferie, det har du fortjent 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg