CINNAMON ROLL PROTEIN BAR

Denne oppskriften er inspirert av Questbar.
De er nemlig på vei hjem til meg fra iHerb, men jeg synes det tar alt for lang tid. Frøken utålmodig!
Da laget jeg like gjerne mine egne barer :grin:
Disse cinnamon roll barene ble kjempe gode.
Så gode at jeg allerede har rukket å lage de to ganger på 18 timer!
Håper de faller i smak.

CINNAMON ROLL PROTEIN BAR

100 g vaniljeprotein
60 g havremel eller annet mel
2 store ss kokossmør eller nøttesmør
3 ts kanel
1 ss sukrin
1/4 ts salt
Ca 0,5 dl melk, eventuelt vann
Rosiner, valgfritt

Bland sammen vaniljeprotein, havremel, sukrin, kanel og salt.
Tilsett rosiner om du ønsker det.
Smelt kokossmør / nøttesmør og ha i det tørre.
Tilsett væske, litt om gangen til deigen er godt blandet og fast.
La deigen stå i kjøleskapet i 15 minutter og form så 4 store barer.
Nyt.


Jeg bruker dette vaniljeproteinpulveret fra iHerb.
Har du ikke vaniljeprotein kan du bruke annet proteinpulver.
Kokossmøret, dette, har jeg også fra iHerb. Kokossmør kan også byttes ut med kokosolje, nøttesmør eller vanlig smeltet meierismør.
Havremel fås kjøpt på matbutikken. Du kan bytte dette med speltmel, kokosmel, mandelmel eller lignende. Vær obs på at om du bytter havremel med kokos- eller mandelmel må du tilsette mer væske eventuelt bruke mindre mengder, da dette er meltyper som inneholder mye fiber og trekker til seg mye væske. 
Husk at om du bruker koden OKE701 får du 5 $ rabatt hos iHerb.


Når jeg laget disse barene i går kveld, forsvant de i løpet av en halv times tid.
Både jeg og PØ synes de var kjempe gode og at smaken minnet om bolledeig.
Jeg laget en ny ladning i morges. Disse pakket jeg inn i plastikkfolie og tok de med på reisen. De holdt seg kjempe bra.
Vi koste oss virkelig på flyet med pepsi max og cinnamon roll barer.


Nå skal er det middagstid for oss.
Vi var fremme i vakre København by allerede klokken åtte i morges.
Ha en riktig god torsdag :grin:

Kristine

25 kommentarer
    1. ok. jeg prøvde denne med sjokoladeprotein ,1ss kakao, 70/30 kokossmør og peanøttsmør, og 20-30g kokosmel. rullet de til kuler istedenfor barer og de holder seg topp i fryseren. HOWEVER, jeg flatet ut noen av dem og hadde dem opptil 10 min i ovnene og det ble heeelt fantastiske brownies med en mykere kjerne. anbefales å prøve ut!!

    2. Sunniva:
      Dette var kjempe koselig å høre Sunniva. Tusen takk for at du la igjen noen ord og prøvde oppskriften 🙂

    3. Hei hei! Jeg har hatt denne oppskriften lagret som bokmerke lenge nå, og har endelig prøvd å lage den. Men jeg brukte sjokoladeprotein i stedenfor vanilje og sjokoladebiter i stedenfor rosiner, det ble KJEMPEGODT! Tenkte bare at jeg skulle skrive siden du lurte på hvordan den smakte med sjokoladeprotein 🙂

    4. Laura:
      Hei du 🙂
      Havremel får du kjøpt i matvarebutikken. Det er rett og slett have som er malt til mel, ja. Du kan også male ditt eget av å male havregryn.
      Jeg regner ikke kalorier, så jeg vet ikke næringsinnholdet.

      Dansk er helt fint, det forstår jeg godt 🙂

    5. Hej Kristine,
      Jeg faldt over din opskrift forleden dag, da jeg efter længere tids overvejelse, har valgt at droppe at købe Quest protein barer over nette. Det er simpelthen for dyrt.
      Jeg har lige to spørgsmål til opskriften.
      1. Hvad er havremel?
      Er det havre som er malet til mel eller hvordan?
      2. Ved du hvad næringsindholdet er pr. protein bar?
      Jeg håber forresten det er ok, at jeg skriver på dansk (købehavnsk!) ellers skriver jeg bare på engelsk.
      Jeg håber også at du har haft en god tur til København.
      Mvh
      Laura

    6. Jeg pleier vanligvis ikke å like oppskrifter med proteinpulver, jeg synes de smaker for mye proteinpulver, rett og slett. Men i går ble jeg litt fysen og prøvde meg på disse og de ble faktisk skikkelig digge! Jeg brukte erteprotein med vaniljesmak og havregryn i stedet for havremel. Takk for god oppskrift:)

    7. Kan man bruke cocosa olje istedenfor kokossmør? aldri vært borti smøret?? eller blir det en helt annen konsistens??

    8. Guud så godt det så ut! Må få somla meg til å kjøpe proteinpulver snart så jeg kan lage alt det gode du lager!

    9. Så morsomt, jeg laget lignende selv i dag! Men brukte malte mandler og dadler som “base” før jeg tilsatte vaniljeprotein og smak. Må prøve din versjon også. God tur! 🙂

    10. Takk for oppskrift, skal absolutt testes ut! Har også bestilt barene fra iHerb, men de ser ut til å ha kommet vekk på veien 🙁

    11. Tror du det vil funke greit med sjokoladeprotein, eller vil smaken muligens bli en smule spesiell da? Får vel bare teste det ut i kveld, hihi;) Veldig greit når du skriver hva de forskjellige varene eventuelt kan byttes ut med også, det må du gjerne fortsette med!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg