FØRSTE

Første august.
Da er vi inne i den siste sommermåneden!
Men vi fortviler ikke av den grunn.
Det betyr forhåpentligvis enda trettien varme og solfylte dager :grin:
De skal vi nyyyyte.


En ting er i hvert fall sikkert. I sommervarmen er det viktig å drikke nok væske.
Jeg har lett for å glemme og drikke vann, bortsett fra akkurat nå jeg er på trening.
På varme sommerdager som i dag, fyller jeg en liters flaske med vann og jordbærskiver som jeg har stående på kontorpulten. Da klarer jeg å drikke opp flasken i løpet av dagen.


Dagens middag ble en god pastasalat med ovnsbakt fisk og tomat.
Hvit fisk smaker ofte veldig lite og kjedelig etter min mening. Dermed liker jeg å piffe den opp med spennende smaker.
I dag ble det parmesan og chorizo, helt fantastisk godt!


Legg tilapia, eller annen hvit fisk, i en ildfast form. Ha over parmesan og chorizo biter. Stek på 185 grader i 15 minutter. Er fisken frossen må du steke den litt lenger.
Del tomat i to, ha over basilikum- og hvitløkskrydder, og et dryss fetaost. Stek tomatene i ovnen sammen med fisken.
Til pastasalaten koker du pasta etter anvisning på pakken. Når pastaen er ferdigkokt har du den i kaldt vann. Bland den kalde pastaen med ruccola, tomat, søt paprika og rødløk. Jeg blandet i et par spiseskjeer med sweet chili saus også.


Som en søt avslutning på måltidet ble det blåbærspyd dyppet i vaniljemiks.
Jeg tredde blåbær på grillspyd.
Deretter blandet jeg sammen 100 g gresk yoghurt, 100 g philadelphia, 2 ss vaniljeprotein (kan sløyfes), 2 ss kokosolje (kan sløyfes) og 1 ss sukrinmelis.
Smør blandingen rundt blåbærene og sett i fryseren i 10 -15 minutter. Da er vaniljeblandingen halvfrossen, men bærene fortsatt myke.
Deilig!


Nå skal jeg en tur på trening.
I dag blir det ben med knebøy, frontbøy, leg extension, leg curl og step up.
PØ og jeg skal trene sammen i dag :grin: Det er så gøy med selskap på trening!
Ha en herlig torsdag.
Helgen er rett rundt hjørnet.

Kristine

8 kommentarer

Siste innlegg