TUR OG PANNEKAKER

Jeg var i Sverige i går.
PØ og jeg tok med oss mine brødre og dro på harrytur.
Vi dro hjemmefra ved titiden og var ikke hjem før midnatt, da vi kjørte brødrene mine hjem etterpå.
En lang dag med andre ord, men med så hyggelig selskap fløy tiden :grin:

Jeg er fan av harryturer.
Ikke nok med at Sverige har billigere matvarer enn Norge, de har også en rekke varer som man ikke får kjøpt her.
Flere av dere skrev på instagram at dere ønsket et innlegg om hva jeg handlet, så her kommer en oppsummering.
Vi var først en tur i Strømstad, på polet og en tur hos Patric i Proteinshopen.
Deretter dro vi til Nordby hvor vi handlet på MaxiMat, Nordy Supermarked og Godishuset.
Jeg rakk også å sette meg ned å ta meg en proteinkaffe.
Det er litt teit, men jeg går alltid rundt med en boks proteinpulver! Da kjøper jeg meg bare en varm kaffe på en kaffe, vips så har jeg en deilig proteinkaffe.


Standard matvarer som alltid er med hjem fra Sverige:
– Pofiber
– Parmesan
– Lakseburger
– Lammeburger
– Angusburger
– Scampie
– Ketchup søtet med stevia
– Sukkerfritt syltetøy
– Diverse krydder
– Kalkunbacon
– Ytrefilet av storfe
– Karbonadedeig
– Roastbiff
– Keso
– Kesella
– Lett creme fraiche
– Riskaker i forskjellige smaker
– Lett ristet og saltet nøttemiks
– Tørkede bær og nøttemiks
– Diverse sjokolader søtet med stevia, den hvite er min favoritt
– Smågodt
– Yoghurtgodteri, to poser faktisk


Denne gangen handlet jeg i tillegg:
– Mandelmelk
– Eggehvite på kartong
– Quark i naturell smak
– Paulùns sukkerfrie granola med smak av kakao og hallon (bringebær)
– Rye Snack, små rugkjeks
– Pulled pork
– Sukkerfrie karameller fra ViktVâktarna – disse var veldig gode!
– Scitec casein
– FortiFX proteinbarer
Dette er min favoritt proteinbar, jeg elsker dem! Vanligvis bestiller jeg dem hos MyRevolution, men de har vært utsolgt en stund. Nå så jeg at de akkurat har fått dem inn igjen, her. Fillern! Det er rimeligere å bestille de der, enn å kjøpe de i Sverige.  
– Mine to favoritt viner, Croix de Basson Côtes de Provence, en frisk og krydret rosevin, og Chanson Bourgogne Pinot Noir Reserve du Bastion, en saftig og frisk rødvin.
Begge disse vinene inneholder svært lite sukker i motsetning til de fleste andre viner, i tilegg til at de smaker veldig godt.


Før vi dro over grensen hadde jeg en alternativ treningsøkt ute i gråværet.
Da jeg skjønte at jeg ikke ville rekke å komme meg på treningssenteret, måtte jeg finne en annen løsning.
Det ble en blanding av kondisjon og styrkeøvelser på rumpen.
Først tok jeg 25 minutters power walk.
Deretter fant jeg meg en bratt oppoverbakke hvor jeg gjorde 20 minutter styrketrening med egen kroppsvekt
– 4 sett med 30 repetisjoner på hvert ben av gående utfall
– 4 sett med 30 repetisjoner på hvert ben av side utfall
– 3 sett med 30 repetisjoner dype knebøy med hopp.
Alle øvelsene ble gjort i oppoverbakken slik at jeg gikk oppover mens jeg gjorde ett sett.
Jeg skal love deg at du kjenner det godt i rumpen!
I dag er jeg ordentlig støl!
Å leke seg i en oppoverbakke er mye tyngre enn man skulle tro.


Til brunsj i dag laget jeg deilige proteinpannekaker.
Dette er en av de beste pannekakene oppskriftene jeg har laget!

Saftige proteinpannekaker

2 egg
ca 100 g cottage cheese, eventuelt kesam / gresk yoghurt
2 ss mel, jeg brukte 1 ss havremel og 1 ss kokosmel
3 ss vaniljeprotein, kan byttes ut med mer mel
1 ss sukrin+
Kanel, kardemomme og gjerne litt vaniljepulver
1 dl melk, eventuelt vann

Bland sammen alle ingrediensene.
Ettersom jeg brukte cottage cheese, moste jeg røre med en stavmikser for å slippe klumpene.
Stek pannekakene på middels varme i 2 minutter på hver side.
Jeg fikk totalt 6 pannekaker.


Jeg hadde kesella på toppen sammen med revet kokos, bringebær og blåbær.
Mmmm…
Utrolig godt.
Jeg blir aldri lei proteinpannekaker!
Nå er det tid for å jobbe noen timer for min del.
Det gjør ingenting å jobbe i helgen når jeg er så herlig å jobbe med noe som interesserer meg så mye.
Etter at jeg begynte å jobbe som online coach, det å hjelpe andre med å bli en litt bedre versjon av seg selv, leve et litt bedre liv og se gleden ved god fysisk helse, står jeg opp hver dag og gleder meg til å sette i gang med arbeidet. Det er utrolig givende!

Jeg ønsker deg en fantastisk helg.
Håper du har planer om noe gøy :grin:
Riktig god lørdag.

Kristine

17 kommentarer
    1. Anett:
      Herlig at du fikk noe ut av innlegget 🙂
      Eggehvitene står sammen med eggene, ja.
      Lammeburgerne er frosne.
      Sukkerfritt syltetøy star med vanlig syltetøy. Det står lavkalorisyltetøy på dem, merket er ônos.
      Pulled pork er fra ferskvaredisken. Den var ikke kjempe god, så det er ikke noe jeg vil kjøpe igjen.
      God tur 🙂

    2. Hei og takk for bra innlegg om harryhandel 🙂 Vi reiser ofte til Maximat og i innelgget ditt fant jeg noen nye produkter jeg vil forsøke å finne neste gang! Lurer derfor på :
      Eggvitor – hvor finner du disse? Står de sammen med egg eller i kjøledisk?
      Lammeburgere – er det frosne eller ferskvare?
      Sukkerfritt syltetøy – står det sammen med vanlig syltetøy,og hva heter det ?
      Pulled pork – er det fra frysedisken ?
      På forhånd tusen takk for svar! 🙂

    3. Det er så gøy med harrytur:D
      Hvor ligger proteinshopen i forhold til polet?
      Må innom der neste gang jeg drar over grensen:)

    4. Har lakseburger hvetemel eller melkeprodukter i seg? Høres så godt ut!
      Deilig å bli støl, så man kjenner man har jobba skikkelig 🙂
      Lykke til med online coachinga – spennende!

    5. Yvonne:
      Det er nesten det samme som kesam, ja 🙂 Jeg synes bare kesella smaker litt bedre. Den er litt saltere og søtere.

    6. Sofia:
      Ja, uff! Det er ikke like lett med en tur om man bor langt unna. Da får man glede seg over det man har i nærheten 🙂

    7. Jeg skulle virkelig ønske jeg bodde litt nærmere grensa 😉 God helg til deg også 🙂

    8. Kjempe fin blogg med herlige bilder ! <3
      Ønsker deg en fin kveld videre <3 <3
      Om du lurer på hva jeg har gjort i helgen så langt, er det bare å ta en titt på bloggen min, så far du svaret <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg