DUMMIE

Jeg ser egentlig ikke på meg selv som en dum person, men når det kommer til data må jeg si at jeg er en skikkelig dummie.
I dag har jeg jobbet iherdig med datakoding og -programmering.
For å si det sånn, til tross for at jeg har jobbet i åtte timer i strekk, har jeg ikke utrette mye!
Alle disse merkelige kodene for farger, skrift, linjeskift, bildestørrelser, osv. Jeg blir smågal!
Det er mer jobb å sette opp en side enn forventet.
Om du er flink på slikt, tar jeg hjertelig i mot noen tips.
Smilet er på plass likevel. Det er selvvalgt. Dessuten er jeg sikker på at resultatet vil bli bra. *positive tanker*  
Nå tar jeg kvelden, og sier meg ferdig med it for i dag!


Som ekstra snacks mens jeg har jobbet, har det blitt mini iskaker med peanøttsmør.
Det blir alltid mer moro med irriterende datakoding, når jeg har noe godt å tygge på :grin:
Oppskriften på iskakene har jeg lagt ut her.


Dagens lunsj ble en hjemmelaget omelettwrap fylt med masse godt.
Du kan fylle wrapen med det du ønsker. Akkurat det gjorde jeg, dermed ble det en blanding av mye rart.
Hjertesalat, tomat, en boks tunfisk, et kokt egg, skiver av hallumi ost, en halv avokado og en dæsj sitronsaft.  


Denne gangen stekte jeg omelettwrapen i ovnen. Du kan gjerne steke den i pannen også.
Ta 2 egg og visp de lett sammen med en gaffel. Bland inn 1 ts fiberhusk og 3 ss kesam. La røren svelle i fem minutter før du heller den utover et bakplate med bakepapir. Stek på 200 grader i cirka 5 minutter.


Dette er genial matpakkemat.
Jeg pleier å lage mange omelettwraps når jeg først lager dem. De holder seg fire -fem dager i kjøleskapet.
Fyll dem med det du ønsker og pakk inn i aluminiumsfolie.
Vips så har du en knall god lunsj som vil føre til misunnelsesverdige blikk fra andre.

I kveld er det datenight her i huset.
Jeg er litt usikker på hva PØ har i tankene, men jeg krysser fingrende for at jeg i hvert fall får god middag.  
Da er det fredag :grin:
Riktig god helg!

Kristine 

11 kommentarer
    1. Åååh, det der så ordentlig digg ut! Må prøve å lage omelettwrap 🙂
      Er mandelmel å få kjøpt i vanlige dagligvarebutikker?

    2. Hei, lurer bare på en liten ting😇 hva synes du egentlig er best av tunfisk, hvilket merke kjøper du oftest og hva er egentlig forskjellen på om det ligger i olje vann eller gele? Håper på svar☺

    3. Datakoding er ikke så lett, nei, men du kommer nok fort inn i det. Wrapen din så utrolig god ut, alltid best når man bare “kaster” alt man ønsker inni 🙂

    4. Hadde jeg kunnet noe skulle jeg gjerne hjulpet deg. Du hjelper med med gode matideer og et stort smil hele tiden det er derfor jeg leser bloggen din =] god helg Kristine =]

    5. Om du trenger litt hjelp, studererjeg infomatikk (dataprogrammeing) ved UiT. Begynner på fjerdeåret, så begynner å bli dreven. hehe.. Bare ta kontakt! 😀

    6. Tar bare litt tid å komme inn i det, men når du ført ser systemet så er det ganske lett 🙂 Før jeg lærte det satt jeg i timesvis bare for å forandre på små bagateller!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg