SOLBÆRKAKE


Solbær.
Smak på navnet.
Solens bær.
Og det er akkurat slik det føles når du tar en bit av modne solbær.
Varme, søte og deilige.


Ja, jeg har vært på slang igjen.
Lovlig slang, vel og merke.
Naboen har mye godt i hagen sin.
Når jeg tar frem mitt søteste smil og spør om jeg får ta noen av godsakene, får jeg alltid et ja.
Dermed ble det baking i går kveld.
Saftig og god solbærkake.

Solbærkake

3 egg
4 ss sukrin
1 ts bakepulver
1 dl melk
1 dl kokosmel
6 dråper stevia vanilje
1/2 ts vaniljepulver
Solbær, eventuelt andre bær.

Pisk egg og sukrin til eggedosis.
Bland de resterende ingrediensene.
Tilslutt rører du inn bærene.
Ha deigen i en form, jeg brukte en brødform, og stek på 175 grader i 45 minutter.
Håper det faller i smak  :grin:

Kristine

23 kommentarer
    1. Nå står denne i ovnen, bare med jordbær! Namnam. Men er det meningen at deigen skal være litt tykk? Klusset litt med mål og vekt! Men røren var god, så det blir nok godt 🙂 🙂

    2. Om det burde blitt gjort er én ting.
      At det blir gjort – det er klart 😀
      Lever bare én gang – så balansen mellom nyte og yte er viktig 🙂
      La forresten link til kaka di, etter kakebakinga mi. Får bare ikke til å linke det uten at den lange linken er synlig (newbie blogger her 🙂 Har du noe i mot å forklare meg hvordan?

    3. Du klarer alltid å friste, Kristine! Lurte forresten på prisene du tar for kostholdsveiledning og PT ?

    4. Wææh, så utrolig spennende! Solbærkake har jeg aldri smakt før, og hvorfor ikke bruke de i en kake ja!? har jo masse solbær hjemme 🙂 Takk for tips din kreative lille sak 😀 hehe

    5. Nam! Det så godt ut, selv om jeg ikke er noe glad i solbær. Tror jeg skal prøve med blåbær 😀 Kanskje ta røren i muffinsformer 🙂
      – V

    6. Jippi, endelig en oppskrift jeg har alle ingrediensene til – denne skal lages i dag! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg