KOM I GANG

Mailene har strømmet på den siste uken.
De aller fleste føler de har spist for mye godt og trent for lite i løpet av sommeren.
Hvordan komme i gang etter ferien?

Glem fortiden
Spist er spist! Fortiden er forbi.
Ikke bruk tid og energi på å tenker over hva du ikke har gjort og hva du har gjort.
Shit happens. Du har kost deg, hva så?
Nå er det tid for å tenke fremover.

Sett deg klare og realistiske mål
En klar målsetning er det viktigste verktøyet for å realisere drømmen, det du ønsker å oppnå.
Målet må være målbart og datert. Det må være realistisk og du skal vite når du skal ha nådd målet.
Ikke ha et overflod av mål. Velg deg ut et par hovedmål og ha eventuelt undermål og / eller delmål på disse. Da er det mer oversiktlig og du vil føre deg mer motivert, som i bunn og grunn vil føre til at du har lettere for å nå målet.

Spis variert
Sørg for å ha god variasjon i kostholdet ditt. På den måten får kroppen tilført de næringsstoffene den trenger og det blir ikke kjedelig med den nye livsstilen.
Ingen matvarer er forbudt! Nulltoleranse på enkelte matvarer lønner seg aldri. Det øker bare lysten på disse matvarene og det har lett for å ende i store etegilder. Si heller til deg selv at godteri, kaker og andre søtsaker er litt-mat. Det er helt greit å spise dette, men hold det til helgen og begrens deg.

Aktivitet
Du oppnår best resultater ved å være fysisk aktiv.
Et sunt kosthold kombinert med fysisk aktivitet gir de beste resultatene, både for kropp og helse.
Finn en aktivitet du trives med og som gjør det glad. Om det så er spaserturer i skogen, hard intervalltrening på møllen, styrketrening, sirkeltrening, spinning, dans, mulighetene er mange!
Prioriter noen økter med styrketrening i uken. Det gir best effekt, uansett om du ønsker å komme i form, stramme opp eller gå ned i vekt. Ikke vær redd for tunge vekter. Ved styrketrening kan du forme kroppen!

Positive tanker
Ha tro på deg selv og at du kan nå målet ditt.
Fokuser på det du mestrer og det positive ved målet ditt. Du vil alltid møte hindringer eller gå på en smell. Slik skjer oss alle! Reis deg opp igjen og kom deg videre. Unn deg selv denne ” tabbe-kvoten”. Husk at du ikke må la tanken på å nå målet, skygge for gleden av å være underveis.

Prioriter deg selv
Det er viktig at du prioriter deg selv. Det er kun du, og ingen andre, som kan ta ansvar for at du skal nå ditt mål / målene du har satt deg. Ta styringen!
Det er du som vet hvorfor dette er viktig for deg.
Vær tro mot deg selv. Du må ta valg som er riktige for DEG.
Tiden er din. Det er du som vet best hva den skal fylles med slik at det er til det beste for deg. Det er lov å være litt ego.

Jeg kan hjelpe deg.
Ønsker du en kick start på høsten og trenger en hjelpende hånd?
Som utdannet personlig trener og kostholdsveileder, tilbyr jeg coahing via nett.
Du kan selv velge om du ønsker hjelp med kostholdet, treningen eller begge deler, og om du kun ønsker en tilpasset plan, eller veiledning på 4 eller 8 uker.
Jeg gir deg en spesialtilpasset plan optimalisert for dine mål, din hverdag og dine ønsker.
Med veiledning vil jeg til en hver tid være tilgjengelig på telefon og mail for spørsmål og motivasjon. Sammen vil vi også endre program / oppsett underveis for å få best mulig fremgang.
Ønsker du å vite mer kan du sende meg en mail
[email protected]
Sammen kan vi få til mer :cool:

Kristine

24 kommentarer
    1. inmyheart:
      om du sender meg en mail, kan du få den der 🙂
      Grunnet prisendringer i oktober ønsker jeg ikke å legge ut prisene her nå.

    2. Trine:
      Da jeg ikke vet noen ting om deg kan jeg ikke hjelpe deg dessverre.
      Slikt er avhengig av aktivitetsnivå, nåværende treningsprogram, høyde, vekt, osv.

    3. Anna:
      Om du sender meg en mail kan du få den der.
      Jeg har flere forskjellige varianter alt ettersom om du kun ønsker en plan, om du ønsker oppfølging, om du ønsker trening, kosthold eller både trening og kosthold 🙂

    4. Hei Kristine! 🙂 Jeg lurte på om du kunne hadde noen tips til meg!! Jeg trener 6 ganger i uken båden kondisjon og styrketrening, men jeg får aldri fremgang. Jeg har blitt sterkere, men kroppsmessig har jeg ikke endret meg. Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, jeg pleier å trene hver dag rundt 1,5 – 2 timer både styrke og kondisjon. På lørdagene unner jeg meg noe godt. Jeg ligger rundt 2000-2400 kcal i løpet av dagen.. Spiser jeg for mye? Hva gjør jeg galt? Håper på svar fra deg 🙂

    5. Erica:
      Så herlig Erica 🙂
      Ja, det er fantastisk å ha en jobb hvor man kan jobbe med mennesker og samtidig være så heldig at man får bedret livskvaliteten deres.

    6. Kaja:
      Det er flere forskjellige muligheter ut i fra om du ønsker kosthold, trening eller kosthold og trening. Jeg har sendt deg prislisten på mail 🙂

    7. Kjempeflott innlegg!:)
      Lykke til med jobben videre! Er snart ferdig med utdannenelse som ernæringsfysiolog, og gleder meg til å kunne veilede, forebygge, motivere og bli kjent med mange nye mennesker 🙂 Du er nok en super coach!

    8. Mål: Merket i Birken på ski 2014 🙂
      Synes du har en veldig inspirerende blogg 🙂

    9. Så fint innlegg, Kristine! Jeg er så enig i mange punkt, men spesielt i at spist er spist… Ikke bruk energi på å ha dårlig samvittighet!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg