HVIT BROWNIE


Hittil har jeg trodd at brownie var en av mine favoritt kaker.
I dag laget jeg hvit brownie, altså brownie uten kakao.
Fy, så utrolig godt!
Jeg har fått en ny favorittkake :mrgreen:  
Og ja, den er “rar”, sukkerfri og proteinrik. Likevel er dette en real fest for ganen!
Mmmmm…

Hvit brownie

100 g havre mel
1 ss kokosmel
40 g vaniljeprotein
1 ts vaniljepulver
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
10 dråper stevia vanilje
4 ss smeltet kokossmør eller meierismør
150 g pærepure eller annen fruktpure, jeg bruker barnemat
    eventuelt kan most banan brukes
3 egg
40 g sukrin+
Valgfritt: hakket sjokolade

Bland sammen havremel, kokosmel, vaniljeprotein, vaniljepulver, salt og bakepulver.
Visp egg og sukrin til eggedosis.
Tilsett pærepure, smeltet kokossmør og stevia dråper i eggedosisen.
Ha så i det tørre.
Om du ønsker kan du tilsette hakket sjokolade, jeg brukte mørk sjokolade søtet med stevia.
Ha deigen i en form, jeg brukte en 20 *20 cm form, og stek på 175 grader i 35 -40 minutter.
Avkjøl kaken.


Ta en bit.
Ta to biter.
Ta mange :grin:

Kristine

20 kommentarer

Siste innlegg