BRINGEBÆRIS I KJEKS


Hei kjære du.
Håper helgen har vært bra så langt og at du nyter søndagen.
Da jeg ikke fikk sove i natt, satte jeg i gang med en bakerunde.
Enkel bringebæris i kjeks.
Det hele er klart i løpet av tjue minutter.
Sunt, sukkerfritt og veldig veldig godt.


Her om dagen fikk jeg mail fra Lisa som ønsket å dele en oppskrift på iskjeks. 
Aldri før har jeg tenkt på å lage min egen kjeks, tusen takk, genialt :grin:
Jeg hadde egentlig ingen forventninger før jeg startet. Oppskriften virket så enkel, noe den også er.
Resultatet ble utrolig godt!
Kjeksene ble sprø og søte.
Sammen med en rask bringebær satt jeg og mmmm’et meg tre på natten.
Ja, jeg vet jeg er rar…..

Iskremkjeks
3 kjeks

1 egg
1 eggehvite
20 g smeltet kokosolje eller smør
3 ss sukrin
40 g sesammel eller mandelmel
1/3 ts vaniljepulver

Bland sammen egg og eggehvite.
Tilsett resten av ingrediensene.
Lag 3 sirkler på en bakepapirkledd stekeplate.
Stek på 170 grader i 10 -12 minutter.
Med en gang du tar kjeksene ut av ovnen, legg dem over et glass eller en kopp slik at du kjeksen former seg om koppen.
I løpet av 2 -3 minutter er kjeksene stivnet og klare til bruk. De kan oppbevares flere dager i en boks.

Bringebæris
Nok til 3 kjeks

1 dl eggehvite, tilsvarer eggehvite fra cirka 3 egg
2 ss sukrin
200 g frosne bringebær

Ha alle ingrediensene i en bolle.
Visp med en elvisp eller kjøkkenmaskin.
Etter ett minutts tid blir det en fluffy og tykk iskrem.
Spis.


Søndag er perfekt bakedag!
Håper det smaker.
Ha en fantastisk dag :grin:

Kristine ♥

20 kommentarer

Siste innlegg