CHOCOLATE


Denne godsaken laget jeg forrige helg.
Jeg sparte den til i dag, slik at dere har noe å lese om mens jeg later meg i solen en uke. Det er nemlig ikke stort å fortelle her fra Kreta, annet enn at jeg nyter sol, latskap, is og varme. Det er virkelig deilig!
Uansett, over til kaken :grin:  
Denne sjokoladekaken ble utrolig saftig og god.
Jeg og PØ slukte den på under en halv time.


Sjokoladekake

1 egg
2 ss sukrin
2 eggehviter
20 g kokosmel, eventuelt annet mel
10 g mandelmel, eventuelt annet mel
20 g mocca-protein
2 ss kakaopulver
1 ts bakepulver
10 dråper stevia sjokolade
2 ss kaffe, kan sløyfes
50 g kesam
1 dl melk, eller vann
1/3 ts salt

Pisk egget med sukrin.
Bland mel, proteinpulver, kakao, bakepulver, kaffe, kesam, melk og salt med eggedosisen.
Stivpisk de eggehvitene.
Bland så sjokoladerøren inn i de stivpiskede eggehvitene.
Ha røren i en form.
Jeg brukte en rund form med 20 cm i diameter.
Stek på 175 grader i 35 minutter.

Sjokoladeglasur

1 dl sukrinstevia melis
2 ss mocca-protein, kan sløyfes
2 ss kakaopulver
1 ss kaffe, kan sløyfes
Vann

Bland sammen melis, proteinpulver, kakao og kaffe.
Tilsett litt og litt vann til du får en glasur.
Smør utover kaken.
Nyyyyt.


Nine out of ten people like chocolate. The tenth person always lies. 
John Tullius.

Kristine

26 kommentarer

Siste innlegg