BESTE BROWNIES


I dag skal jeg friste dere med brownies.
En saftig og fantastisk god versjon til fredagskosen :grin:
Jeg laget riktignok denne kaken i går kveld. Den ble borte på en – to -tre!
Det er den beste browniesene jeg noen gang har laget.
Jeg kan love dere at det blir en suksess! Den vil falle i smak hos alle sjokoladeelskere. Prøv selv!
Enjoy.

Deilig brownie

1 boks kikerter eller kidney bønner, ca 250 g avrent
2 egg
3 ss kokosolje eller meierismør
4 ss sukringold eller sukrin
3 ss kakao
1 ts bakepulver
1 ts vaniljepulver
1 ss kokosmel eller annen meltype
100 g mørk sjokolade
Hakkede mandler og valnøtter, valgfritt

Skyll kikertene godt under kaldt vann. Mos dem med en stavmikser eller foodprosessor.
Rør inn egg, smeltet kokosolje, sukringold, kakao, bakepulver, vaniljepulver og kokosmelk.
Smelt sjokoladen og ha den i røren.
Tilsett så hakkede nøtter.
Ha røren i en form. Jeg brukte en firkantet form på 20 * 20 cm.
Stek på 175 grader i 15 minutter.
Avkjøl og server.


Ta en bit….
Nyt…
Kanskje du skal unne deg en deilig brownie i kveld?
Jeg må nok bake en runde til med disse. Hele kaken forsvant nemlig i går og jeg vil ha mer!
God fredag :grin:

Kristine 

43 kommentarer
    1. far til tre:
      Så hyggelig at den falt i smak 🙂
      Om den ble litt smulete, kan det være at du stekte den litt lenge slik at den ble litt tørr?

    2. Først og fremst takk for supert forslag til oppskrift på fredagskos.
      Den ble testet i går med stort hell. Byttet ut sukrin med splenda (synes sukrin har en noe sær smak for min gane) utover det fulgte oppskriften.
      Brownies’en min ble kanskje pittelitt smulete. Lurer på å prøve å tilsette litt fiberhusk og mandelmelk/styrk.
      Eller er det bare jeg som har knotet det voldsomt til med at den ble litt “tørr”? 🙂

    3. Hei! Denne ser veldig god ut, og skal prøves i morgen! 🙂
      Men lurer på om det noe annet jeg kan erstatte kokosmelet med, samtidig og få samme smak? da de ikke har igjen det på helsekosten her..

    4. Denne står i ovnen nå! Spiste selvfølgelig litt av røren å den var jo så god:)

    5. Den ser himmelsk god ut! Min erfaring er at det alltid er suksess å bruke kikerter/kidneybønner i bakst. Da blir det så saftig og godt! Spesielt sammen med kakao. Namnam 🙂

    6. I LOVE brownies and the fact that they’re healthy makes them even better! 😉 I will be trying this for sure..

    7. Så helt nydelig ut! Hva brukte du, kikerter eller kidneybønner? Du aner ikke hva som gjør brownien best mulig? Hehe når jeg først lager den så vil jeg jo at den skal bli så god som den kan bli!:D
      Håper lørdagen din blir bra, kos deg!

    8. oj, ser bra ut. liker spesiet godt at den var uten melk + uten alle rare ingrdiemser som proteinpulver og bakepro o.l

    9. åh! Har du sett charlie og sjokoladefabrikken?
      Skulle ønske bloggen din hadde sånn funksjon som når Mike havner inni tven med sjokoladen:P At jeg nå bare kunne strekt armen inn i pcskjermen og grepet tak i denne brownien!
      haha:P Ha en fin helg, frøken:)

    10. Og forresten tror jeg disse må prøves for neimen har jeg alle ingrediensene for en gangs skyld! 😀

    11. Den her skal jeg prøve å lage til familie, venner og gjester uten å avsløre hovedingrediensene, så skal jeg se om de klarer å gjette det 😀 Kan man erstatte sukrin med stevia, og hvordan blir mengdene da?
      Det hadde forresten vært veldig interessant om du kan fortelle litt om dine favorittblogger(e) og andre “kanaler” du får inspirasjon fra 🙂
      Gleder meg til å se dine nye nettsider!

    12. WOW, ser drit digg ut!! O.o
      Har hørt at kokosolje extra virgin ikke skal bli varmet opp for da ødelegges de gode fettsyrene, en sunkost dame sa det :/ ville steke vafler i det, men ja vet du noe om dette?

    13. Tror du det går an å bruke eggreplacer for en vegansk versjon? Beste glutenfrie brownieoppskriften jeg har funnet så langt, og jeg har lett MYE!

    14. igjen jeg er målløs. jeg laga dette til fredagskos og selv mann og barn spiste i vei. tusen takk =)=)

    15. Kok syltetøy på dem! Bare ha de i en kjele med sukrin og litt vann,og litt potetmel hvis det trengs :)pappa lagde dette hver sommer da jeg var liten,helt nydelig!

    16. Denne så jo helt nydelig ut! Koste meg med ustekt brownie som også var laget av bønner igår, jeg, men denne oppskriften må nok prøves 🙂

    17. Åh, dette så herlig ut!:-) må prøve disse i nærmeste framtid! Jeg lurer på om du har en god oppskrift på sunne scones?:-)

    18. Kanskje jeg rett og slett skal unne meg en slik på en herlig fredagskveld! Om det ikke blir is istede… Eller enda bedre, kanskje jeg skal kjøre igang med “Ja takk, begge deler!” Jeg vet jo hvor jeg finner oppskrifter på begge deler! Takk for inspirasjon Kristine!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg