FREDAGSGODT


Fredagstaco!
Jeg spiser taco flere ganger i uken.
Det er enkelt, raskt, sunt og godt. Jeg blir rett og slett aldri lei.
I dag laget jeg en fredagsvariant med hjemmelagde kyllingburgere og spelt tacoskjell.


Start med kyllingburgerne.
Ha 2 små kyllingfileter, cirka 250 gram, i en foodprosessor sammen med 1/3 chili, 1 hvitløksfedd, tørket oregano-, cummin- og paprikakrydder. Kjør til en jevn masse og form 3 burgere. Har du ikke en foodprosessor kan du også bruke en stavmikser eller hakke ingrediensene fint med en kniv.
Stek burgerne i en panne i 3 -4 minutter på hver side.

Lag tacoskjell ved å bruke speltlomper eller fullkornstortilla lefser.
Ha hvitløk- og chilikrydder på lompene / lefsene. Heng lompene på en ovnsrist slik at lompene former tacoskjell. Stek på 225 grader i 12 -15 minutter.

Lag salat av de grønnsakene du har tilgjengelig.
Jeg brukte spinat, rødløk, paprika og cherry tomater.  

Server med kesam, taco saus og revet ost.
Tacofest!


Dagens treningsøkt var en hard benøkt.
I grunn var den ikke spesiell slitsom, men den føltes forferdelig hard!
Bena hang ikke helt med og ville helst ligge på sofaen.
Jeg tok en kort og grei økt for å få rørt litt på skrotten.
Godt det er helg nå!

– Benpress
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Markløft i smith maskinen
3 sett * 6 -8 repetisjoner
– Leg ex
2 sett * 12 repetisjoner
– Utfall
2 sett * 12  repetisjoner


Før trening laget jeg deilige og søte banan-sjokolade-cashew-biter.
Utrolig godt!
Perfekt om du vil ha sunn, raskt og god godteri.

Start med sjokoladeblandingen.
Bland 1 scoop, 30 gram, mocca-protein med 1 stor ss kakao, 4 dråper stevia sjokolade og 3 -6 ss melk. Rør sammen til du får en tykk masse. Rull til kuler.

Skjær 1 banan i skiver.
Topp bananskivene med sjokoladekuler og cashew clusters eller andre nøtter.


Da er det helg!
Ta vare på de du er glad i, deg selv og øyeblikket.
Riktig god helg :grin:

Kristine

26 kommentarer
    1. veronica:
      Som jeg skrev i innlegget var det billig fra på pakker som veide mindre enn 3,6.
      Uansett så skal du ikke tolle av varer som ikke overstiger 200,- Da det ikke er toll på det. Det er mulig du har fått fraktgebyr for tung pakke? Jeg vet ikke. Du må nesten kontakte DHL 🙂

    2. Charlotte:
      Ta en titt på youtube. Søk opp forskjellige øvelser og hjemmetrening, så får du mange gode tips 🙂

    3. Heisann!!!!! Jeg har lest blogen din nå en stund, men det er første gang jeg faktisk kommenterer på den. Virkelig lei meg for det. Det har egentlig ikke vært noen good grunn til at jeg ikke har kommentert før, så jeg har litt dårlig samvittigheit for å ikke ha gjort det tidligere. Fordi denne blogggen er mega pen, og du fortjener å få all komplimenter du kan få for denne siden!! Dette er faktisk en av de beste blogene på Blog etter min mening og den er dønn sannferdig. Jeg blir nesten helt misunnelig av å lesa denne siden og jeg skulle av og til ønske at det var min bloggg!!!! Hihi!!!! Jeg brukte å blogge før, men jeg stoppet å bloggge fordi jeg fikk så mange drit stygge kommentarer fra stygge personer. Om du får frekke kommentarer fra slemme personer, så må du ikke slutte å blogge som jeg gjorde. Fordi da vinner bare de drit slemme. Men jeg har ikke blogg nå, så i stedet legger jeg igjen en konkurranse som weblenke jeg akkurat har testet ut. Det er sånn at du kan vine en premie om du svarer på noen spørsmål. Det er kjempe gøy å være med på synes jeg, fordi av og til har man flaks å da vinner man. En gang vant jeg i et basarlotteri. Det var utrolig kjekt. Kanskje du vinner nå? 😀 Jeg håper uansett at du blir med i quizn. Keep bloggin!

    4. hei Kristine! Jeg heter Charlotte og er 15 (blir snart 16) år gammel. Jeg trener mye kondisjon, går både på fotball og løper og sykler utenom. men jeg har lyst å begynne med styrketrening i tillegg, og få en mer konbinert trening med styrke og kondisjon. derfor lurer jeg på om du har noen gode tips til styrketrening hjemme? jeg vil helst ikke bruke masse penger til å gå på treningssenter da jeg bare kommer til å bruke det ca 3 ganger i uken siden jeg går jo på fotball! såå har du noen gode tips? jeg kjøpte meg vekter i dag faktisk, ett sett man kan putte av og på og blir tilsammen 10 kg. men jeg vet liksom ikke hvordan eller hva jeg skal gjøre med, bruke den i treningen. så om du bare sier noen gode øvelser så kan jeg google dem vis du ikke vil forklare 😉
      hilsen charlotte!! håper du svarer 🙂

    5. linda: hun skrev jo i ”iherb-tips”innlegget at du kan bestille varer med vekt opp til 3,6 kilo til kun 8 $! det var altså ed den DHL-frakten..

    6. Yo!!! Jeg må bare starte med si at dennne siden er til utrolig stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de vakreste på blogg.no. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp deltok i! Kanskje du kan være mega grei å dele den på bloggen?? 😛 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du deltar selv og at du oppdaterer mega ofte fremover!!!!!

    7. Hallo!! Jeg må bare fortellle deg at blogggen din er til sykt stor gledee for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de tøffeste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp mdeldte meg på! Kanskje du kan være kul å dele den på bloggen? ;-D Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du deltar selv og at du oppdaterer mega masse fremover!!!!!

    8. Gøyal taco! Kjekt med bare små forandringer som får det til å virke som en helt annen rett! Takk forninspirasjon, vakre Kristine! Ha en herlig helg!:-D

    9. Hei på deg!! Må bare fortellle deg at blogggen din er til veldig veldig veldig stor inspirasjonn for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de beste i hele bloggeverden. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp ble med på! Kanskje du kan være mega snill å dele den på bloggen?? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du melder deg på selv og at du oppdaterer enormt ofte fremover!!

    10. Utrolig kreativt med speltlompene! Det må jeg bare prøve! ;D
      Veronica: Det kan hende du hadde for mye vekt? Du må ligger under 200 kr OG 4 lbs (vekt) for at det skal være tollfritt.

    11. Heisan! Jeg må bare fortellle deg at dennne siden er til kjempe stor inspirasjonn for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de tøffeste på blogg.no. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp ble med i! Kanskje du kan være mega kul å dele den på bloggen?? ;-P Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du blir med selv og at du oppdaterer mega ofte fremover!!

    12. lol. Hvorfor spør du Kristine om det Veronica? akkurat som om det er hennes feil.

    13. du som kom med det ”smarte” i herb-tipset om billig DHL-frakt fra Iherb.. hvorfor får jeg en regning fra dem på over 500 for noe de kaller fortolling?!!!
      det er jo ikke toll på pakker under 200? og det jeg bestilte var på langt under det. har bestilt fra iherb maaaange ganger med den vanlige fraktmåten og ALDRI fått toll. fikk du også toll på dine? tror du det er mulig å ringe dem å få dem til å ”trekke” tilbake regningen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg