FARGESPRAK

Høsten er kommet.
De siste dagene har det vært grått, mye regn og kjølig.
Jeg er ingen høst- eller vinterperson og kjenner at jeg er litt lei høsten allerede.
Da passet det perfekt med en oppmuntrende pakke denne mandagen!
 

Nye sko fra Zoovillage
!
Mandagsmotivasjon :mrgreen:  
Farger gjør meg alltid glad.
Disse Nike Free skoene er så fargesprakende at jeg synes de både er stygge og kule. Jeg må smile når jeg tar dem på meg!


Sko er uhyre viktig.
Viste du at foten din påføres tre til fire ganger så stort trykk som kroppsvekten din, hver gang du setter ned foten under en løpetur?
Selv har jeg hatt kronisk benhinnebetennelse siden elleve-årsalderen, nettopp fordi jeg ikke var klar over viktigheten av gode sko.

Du burde velge sko etter hvilke terreng du hovedsakelig bruker. Hardt underlag som asfalt trenger mer demping enn skog og mark.
Det er også viktig å tenke på hvordan du trener og hva slags fot du har.
Om du er en person som løper ofte, kan det være nyttig å ha flere sko slik at hvert par får hvile mellom bruk og du får variasjon i støtdemping og stabilitet.

Nike Free sko, som denne, har veldig lite demping og er inspirert av barfotløping. Lette løpesko gjør at midt- eller forfoten treffer bakken først. Dette gir en mykere landing.
De passer godt til korte løpeturer, som intervaller, og også som fritidssko.
I og med at jeg gjør kardio null til to ganger i uken, da som regel kort intervaller eller power walks, er dette perfekte sko for meg.


Mildred synes også det er gøy med pakker.
Jeg blir veldig oppstemt av dem. Hun derimot blir søvnig og synes at ekser er et perfekt sted å ta seg en lur.


Jeg måtte teste de nye skoene.
Dagens treningsøkt ble derfor kort-intervaller.
Herlighet, så fantastisk det er med intervaller! Det er hardt når det står på, men utrolig deilig etterpå. Jeg føler meg alltid litt flyvende etter en intervalløkt.

Økten så slik ut:
– 5 minutter oppvarming
– Intervaller av 25 sekunder spurt, etterfulgt av 120 sekunder aktiv hvile.
Jeg gjentok intervallene til jeg hadde gjort 8 stykker.
– 5 minutter nedtrapping.

Shortsen er forresten fra Weightless.
Jeg digger både WR.UP buksene og shortsene!


Etter trening hentet jeg meg inn igjen med et fargesprak av en tallerken.
Masse deilig frukt, sharon, epler og plommer med kokt søtpotet toppet med nutella-krem, kesam, jordbær og kakaonibs.
En real fest!
Har du ikke prøvd søtpoteten sammen med noe søtt enda, så må du gjøre det. Spesielt kanel er utrolig godt sammen med søtpoteten.  


Nutella-kremen er nesten den samme som i går. Jeg tilsatte også proteinpulver og kanel i den.
2 ss hasselnøttsmør, 1 ss kakaopulver, 2 ss mocca-protein, 1 ts yacon sirup,1 ts kanel og 4 -5 ss varmt vann blandes sammen.
Det smaker helt nydelig.

Ha en sporty og herlig uke dere :grin:
Fortsatt god mandag.

Kristine

21 kommentarer
    1. Så kule sko!:) Jeg kjøpte sko på løbelabbet for en liten stund siden, og skoene som ble anbefalt var kun i en farge; oransj. Ikke særlig fine, men veldig gode og ikke minst fargeglade:)
      Har du forresten tredemølle hjemme?

    2. Ååå pusen så jo bare helskjønn ut i den esken, da :3 Maten så jo også god ut, selvfølgelig 🙂

    3. Kesia, Balanser kostholdet:
      Det er vel fritid / treningsshorts. Jeg har brukt den litt til begge deler. Den er hva du gjør den til, eller hva? 😉

    4. Solvor:
      Det er rart hvor rar hjernen vår er og hva enkle ting som farger kan gjøre med vår oppfatning av verden. Ganske utrolig hvor mye vi kan manipulere.
      Frukt er alltid godt! Får aldri nok 😉

    5. Farge kan faktisk ha endel å si for treningsøkten, ihvertfall for min del!:-) Blir rett og slett mer positiv av mye sterke farger, noe som smitter over på treningen! Herlig! Og disse frukttallerknene dine altså! Det ser bare heeelt fantastisk ut!:-D

    6. Kule sko og rumpedigg shorts. Jeg har buksen deres og nå tror jeg kanskje at jeg må ha shortsen også. Ha en god uke Kristine =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg