MOUSSE

Hva gjør du når du føler deg litt nedfor?
Alle jentefilmene forteller oss at vi skal spise is eller sjokolade.


Jeg savner PØ veldig mye i dag.
Å være borte fra samboeren i flere uker er litt som å være borte fra en del av en selv. Ja, det er en skikkelig klisje!
I kveld følte jeg meg ekstra nedfor og gikk derfor for filmtrikset med sjokolade.
Jeg laget deilig sjokolademousse :grin:  
Nå er moussen akkurat spist opp og jeg skal innrømme at savnet er der fortsatt. Smaksløkene derimot, de er veldig fornøyde! Jeg får aldri nok sjokolade!


Jeg serverte sjokolademoussen med speltlomper som er fylt med brunost og jordbærsyltetøy, og kesam, sukrin og kanel, samt nektarin.
På toppen har jeg Paulúns granola med kakao og bringebær. For dere som skal over grensen, er denne müslien virkelig å anbefale.

Sjokolademousse

2 eggehviter
1 ss sukrin
1 eggplomme, kan sløyfes
2 ss kakaopulver
2 ss myo-protein, eventuelt mer kakaopulver
4 ss skyr naturell, eventuelt gresk yoghurt eller kesam
1 og 1/2 gelatinplate
3 ss kokende vann

Bløtlegg gelatinplatene i varmt vann.
Bland sammen eggeplomme, kakaopulver, proteinpulver og skyr.
Smelt den gelatinplatene i 3 ss kokende vann, og bland de med sjokoladerøren.
Stivpisk eggehviten. Tilsett sukrin og pisk litt til.
Vend sjokoladerøren inn i de stivpiskede eggehvitene.
Sett kaldt i minimum en time.
Nyt :grin: 

Kristine

8 kommentarer
    1. så deilig! jeg må bare si at jeg ELSKER den spalten eller hva jeg skal kalle det, på siden på bloggen din der du skriver hver eneste dags treningsøkt eller hvile. jeg syns det er vannvittiggodt å se at til og med du som er i såå superform og ser så fantastisk ut tar deg hviledager iblant også. du er helt rå, digger deg !!

    2. Sjokolade hjelper mot alt . Mikrakel mat 😉 du er søt da. Hihi. Kjærsten din er heldig som har deg 🙂

    3. Vet akkurat hvordan det er å være borte fra kjæresten. Har en kjæreste i militæret og vi har ofte vært borte fra hverandre flere uker av gangen (lengste var var godt over en måned). Nå får han ikke fri før i november og mest sannsynlig får han ikke vært med og feiret bursdagen min siden han kun får tre dager fri.
      Nok om det. Føler med deg.

    4. Sjokolade hører med når man savner sin kjære – det er ingen tvil om 🙂 supert at det finnes sunnere alternativer! Sjølv pleier eg å lage en sjokolademousse ganske lik denn eoppskriften, og eg syns den er knallgod og en av de bedre oppskriftene på sunn sjokolade! Mums 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg