KAKE PÅ 4 MINUTTER

Først må jeg få si tusen takk for alle de utrolig hyggelige ordene som er kommet inn i løpet av dagen Det setter jeg virkelig pris på.
Jeg har ikke rukket å komme igjennom mailen min enda og ber om at alle som har sendt meg mail er tålmodig. Mellom jobb, plikter og privat liv prøver jeg så godt jeg kan å få svart dere alle sammen.
Selv om jeg synes det var utrolig kleint å sitte ned og prate til en dataskjerm, dere merket godt at jeg hadde prestasjonsangst, skal dere ikke se bort ifra at det blir flere videoblogger fremover.


Så, over til matprat.
Jeg hadde egentlig tenkt til å lage eplekake til dessert – det er den internasjonale epledagen. 
Dere kjenner meg, jeg er en sjokoladeelsker 
Dermed ble det sjokoladekake istedenfor eplekake. Den nytes i dette øyeblikket!


Jeg har postet oppskriften på mikrokake mange ganger tidligere.
Hver gang jeg lager kaken ender jeg som regel med å gjøre noen små endringer slik at den blir enda bedre.
Nå tilsette jeg kokossmør, som gjorde oppskriften utrolig saftig.
Jeg skulle ønske bildet virkelig viste hvor saftig og smakfull denne kaken ble.
Kaken ble så god i seg selv at den trenger ikke ytterligere tilbehør. For å gjøre det hele mer fristende for øyet og for å få mer næring på tallerkenen, serverte jeg kaken med valnøtter, kakaonibs, eple og jordbær.
 

Saftig sjokoladekake på 4 minutter

1 egg
1 eggehvite
1 ss kokossmør eller smør
30 g mocca-protein
2 ss kakaopulver
1 ss sukrin
6 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
1 ss havremel, eller annet mel
Ca 1 dl melk, eventuelt vann

Bland sammen det hele egget, eggehviten og smeltet smør i en kopp eller bolle.
Vend så inn resten av ingrediensene og nok væske til at det blir en tykk røre.
Ha plastikkfolie over koppen / bollen og sett i mikroen i 3,5 minutter.
Server!
Rykende fersk, saftig, smakfull og sunn :grin:

Tusen takk for at du er du. At du leser her og legger igjen koselige ord
Husk at du kan forandre verden ved å får et annet menneske til å smile. Kanskje ikke hele verden, men i minste deres verden.
Ta vare på deg selv.

Kristine

21 kommentarer
    1. NAM! <3
      Må man brule proteinpulver, hva kan det erstattes med? Og hvor mye kalorier inneholder disse?

    2. Gracielaslife:
      Hei du.
      Du kan bruke annet proteinpulver eller eventuelt en annen tørrvare. Men da må du også tilsette mer kakapulver 🙂

    3. hei! fant bloggen din i dag og gleder meg til å prøve et par oppskrifter allerede 🙂
      lurte litt her jeg sitter….hvis det er mulig å bruke noe annet i sted for mocca-protein?? eller ??
      gleder meg til å følge med bloggen din! ha fortsatt en fin kveld.

    4. Hong:
      Kokossmør har en mer smørlignende konsistens og smaker søtere enn oljen. Du kan også bruke kokosolje, men jeg tror jeg heller ville brukt smør 🙂

    5. etsprekereliv:
      Du kan alltid lage kaken i ovnen også. Stek på 175 grader i 15 -20 minutter 🙂

      Tusen takk for gode ord.
      For mange er en skam og har hatt eller per dags dato sliter med spiseproblemer. Jeg vil vise at det er ingen skam. Det hjelper å snakke om og våre åpen. Og viktigst av alt, man kan få tilbake livet 🙂

    6. Jeg sier bare NAM!! Overraskende god. På bildet så den litt tørr ut, men det var den jo absolutt ikke. Tror jammen meg jeg må lage meg en i kveld også!
      God helg til deg:)

    7. Savner virkelig micro når du poster slike innlegg :p
      Ellers vil jeg si at du postet et utrolig bra innlegg med videobloggen. Tror mange ikke forstår hva overspising er, og du fikk poengtert at det er noe helt annet enn å spise 200g sjokolade eller å spise seg stappmett. Mange, inkludert meg selv, kjenner seg nok godt igjen i det du sa, og at det er mange som har et lignende problem, det er jeg dessverre ganske sikker på..
      Så bra at du har kommet deg videre! Selv om vi bare ser deg gjennom bloggen, så virker det hvertfall som om at du har et veldig bra forhold til mat nå og har klart å finne en god balanse. Klem 🙂

    8. mikrobrownies er en fast gjenganger hos meg! jeg bruker å lage eggedosis av eggene og sukrinet, men kanskje den blir like god ved å bare blande alt sammen. må prøves!

    9. Tusen takk for herlig kakeoppskrift, og for at du er nettopp du! Du er herlig, ærlig og et godt forbilde! Ha en herlig fredag vakre sjel!

    10. Jeg prøvde denne kaken med en gang med meierismør og det ble som vanlig sjokoladekake. Det her blir kveldsmat hver dag fremover =)=)
      PS:
      Hong, kokossmør er ikke det samme som kokosolje.

    11. Nam! Det så godt ut og skal prøves når ingrediensene er i hus! 🙂
      Prøvde mikrobrødet her en kveld, skal innrømme jeg var litt skeptisk da jeg nesten aldri har brukt mikro hele mitt liv, men det ble veldig godt, enkelt (elsk) og jeg ble veldig positiv! Alltid greit med noen variasjoner 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg