RAINBOW

Har du fått trent i dag? :grin:
Jeg hadde en god økt på rygg, bryst og skuldre i morges.
– Chins
2 sett * 12 -10 repetisjoner
– Nedtrekk med bredt grep
3 sett * 5 -6 repetisjoner
– Enarms roing
2 sett * 8 -9 repetisjoner
– Benkpress
3 sett * 5 -7 repetisjoner
– Flyes
2 sett * 8 -9 repetisjoner
– Skulderpress
2 sett * 5 -6repetisjoner
– Sidehev
2 sett * 8 -9 repetisjoner

Det er utrolig deilig å trene på morgenen.
Ikke bare er det lite folk på treningssenteret og jeg kan gjøre akkurat som jeg ønsker, det gir også en fantastisk start på dagen. Jeg blir i ekstra godt humør hele dagen!


Da jeg så disse flotte gulrøttene på butikken, måtte jeg ha dem!
Jeg elsker fargerike og vakre ting!
Nesten som en regnbue, derav navnet rainbow carrots, eller regnbue gulrøtter på godt norsk.


Se hvor nydelige de er innvendige!
Jeg visste med en gang at gulrøttene måtte få en stor plass i dagens middag.
Det måtte bli noe fargesprakende med masse smak.
Gulrøttene ble kjøpt på Meny og de smaker noe søtere enn vanlige gulrøtter. Du kan gjerne bruke vanlige gulrøtter i oppskriften.


Jeg skar gulrøttene i tynne skiver med en ostehøvel.
Deretter laget jeg en marinade av 1 ss yacon sirup (eventuelt honning), 1 ss god olivenolje, 1 ss sitronsaft, 1 finhakket hvitløksfedd, salt og pepper. Bland marinaden med gulrøttene og la det stå noen minutter. Gjerne en times tid.


Til gulrøttene serverte jeg ovnsbakt sei og avokado.
Fisken skar jeg i skiver, hadde over sitronsaft, salt og pepper og toppet med diverse frø og kjerner. Inn i ovnen på 150 grader i 12 -15 minutter.
Jeg helte over resten av gulrotmarinaden over fisken og avokado.
Masse farger og masse deilig smak!


For de som mener at middagen alltid burde avsluttes med noe søtt, som meg, er det passelig med noen proteinbarbiter.
Denne baren, FortiFx i smaken peanut butter cup, ble min dessert.
I mine øyne, eller rettere sagt i min munn, er dette den beste proteinbaren som finnes! Utrolig god.

Drømmebiblioteket har forresten publisert et intervju med meg i dag.
Om du ønsker kan du lese det her.
Ha en riktig god onsdag :grin: Vi er halvveis til helg!

Kristine

24 kommentarer
    1. Ellen:
      For å være helt ærlig har jeg svært sjeldent dårlige matretter. Noen ganger ser de ikke så fine ut men smaken blir nesten alltid god. Jeg tror det er fordi jeg alltid smaker meg til underveis. Det er mitt beste tips til deg, da vet man at man lager noe godt 🙂

    2. charlotte:
      Takk for koselige ord Charlotte 🙂
      Det er veldig varierende.
      En PT kan være med deg på hver treningsøkt, hvor han /hun har en plan for hva du skal gjøre, hjelper deg med teknikk og pusher deg. Eller PT’en kan være med på en økt av og til.
      En PT kan også lage treningsplaner som du selv utfører. Han /hun kan teste deg en gang i måneden. Osv. Det finnes mange måter å gjøre det på og forskjellige tilbud.
      Et PT er ikke autorisert til å lage kostplaner, da må personen ha utdannelse for dette også.
      Håper du ble klokere 🙂

    3. hei kristine! du er virkelig et forbildet, du er så utrolig inspirerende!!
      men jeg har et spørsmål:
      hva går det egentlig ut på å ha en personlig trener? er det en som følger deg opp på hver eneste trening og hjelper deg å sette nye mål, og pusher deg gjennom hele treningsøkten? altså er KUN med deg den ene eller de to timene med din økt? eller er det bare en som lager kostholdsplan og ukentlige treningsplaner? eller lager de i de hele tatt kostholdsplaner? er alt etter DITT behov eller hvordan fungerer det der egentlig? kan du fortelle litt om det hadde det vært veldigveldig fint 🙂

    4. Du lager så mye god og “crazy” mat Krsitine! Ting jeg ikke hadde kommet på selv! Som feks å toppe sei med nøtter og kjerner… Kult, will try it!

    5. Stilige gulrøtter! Savner en Menybutikki nærheten, jeg.
      Du er så flink til å spise variert og komme med masse spennende oppskrifter 🙂
      Jeg har ikke fått trent i dag, nei. Det blir (dessverre) ikke før halv ni. Da er det fotballtrening, så den kan jeg ikke bestemme tiden på, men det er jo så gøy!

    6. De gulrøttene var jo helskjønne, da! Lurte forresten på om du en gang kan vise en av dine mindre vellykkede matretter? Høres kanskje rart ut, men er fint å se at andre enn seg selv også ikke klarer alt hele tiden 😛

    7. Hei! Det er kjempeinspirerende å lese bloggen din, du virker som en skikkelig solstråle:D Jeg har et spørsmål til deg, hvor lenge pleier treningsøktene dine å vare, når du gjør ca. som du har gjort idag?:) Ønsker deg en kjempefin dag videre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg