SJOKO-PEANØTT

Da er hverdagen forbi og det er fredag :grin: 
Helgen er her!


Jeg er som sagt på besøk hos min kjære mor.
I forsøk på å lage noe sjokoladeaktig og godt med det jeg hadde tilgjengelig av bakevarer – som ikke er spesielt mye, smalt jeg sammen disse proteinbarene.
Utrolig enkelt og veldig godt.  

Vi får aldri nok sjokolade, eller hva?
Og sammen med peanøttsmør blir det enda bedre. Rett og slett fantastisk smakfullt!
Som Carrie Bradshaw så fint sa:
I got to thinking about relationships and partial lobotomies.
Two seemingly different ideas that might just be perfect together – like chocolate and peanut butter.

Sjokoladeproteinbarer med peanøttlokk

40 g mocca-protein
3 ss kakaopulver
1 liten klype salt
Ca 0,2 dl melk
6 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
3 ss peanøttsmør

Bland sammen proteinpulver, kakaopulver og salt.
Tilsett litt og litt melk til du får en tykk masse.
Form 3 barer.
Fordel peanøttsmør på toppen.
Nyt!

Jeg ønsker deg en fantastisk god helg.
Nyt dem med de du er glad i og ta vare på dagene.
Ha en herlig fredagskveld :grin: 

Kristine

22 kommentarer
    1. Hei! Jeg har fulgt bloggen din en god stund, og du gir meg alltid inspirasjon både på mat- og treningsfronten, og sprer så godt humør! Takk for det! Jeg er toppidrettsutøver, og da er det ekstra gøy med sunne (og usunne) oppskrifter og inspirasjon til andre treningsøkter! 🙂
      Jeg bladde gjennom noen av dessert-oppskriftene dine i dag, og fant denne… Fy!!! Enn at noe så sunt kan være såå godt! ;-D Jeg hadde litt for mye væske i, så det ble litt mer som en proteinmousse – men knallgodt med PB2-peanøttsmør på! Og en liten dæsj waldenfarms sjokoladesyrup.. Hadde nok vært enda bedre om jeg hadde hatt karamell 😛 Tusen takk for supre oppskrifter, og ha en flott påske!! 😀

    2. Karianne:
      Du kan fint trene mye uten å ta tilskudd, det kommer helt ann på hva du spiser resten av dagen. Jeg kan derfor ikke svare ut i fra at jeg vet såpass lite om deg.

    3. Så herlig! Du er flink til å sette sammen smakskombinasjoner av kun få ingredienser 🙂 NAM!
      Ha en fin søndag 🙂
      Linda

    4. Hei.
      Jeg leser bloggen din hver dag og liker den godt. Den gir mange gode tips og ikke minst motivasjon!
      Jeg har et spørsmål og håper du tar deg tid til å svare 🙂 Hvor mye må man trene for å trenge ekstra proteinpulver, og når trenger man BCAA? Jeg trener 4 ganger i uken og litt løping, turer utennom det. Jeg har stoppet helt opp og lurer på om jeg får i meg for lite? Jeg spiser ikke kjøtt, litt fisk og egg. Ønsker deg en god søndag 🙂

    5. Hva mener du med den andre linja i oppskrifta; 2 stor3 ss kakaopulver? De så veeldig gode ut:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg