SE DEG SELV I SPEILET

Hver morgen står jeg opp, ser meg selv i speilet og snakker til meg selv.
“Jeg er et fantastisk menneske, det finnes ingen i verden som er lik som meg. Jeg elsker kroppen min, sinnet mitt og positiviteten min. Jeg har en familie som er glad i meg, en kjæreste som stiller opp for meg og venner som bryr seg. Jeg burde aldri tvile på meg selv! Jeg er mer en god nok og jeg fortjener å bli elsket. Jeg kan oppnå akkurat det jeg ønsker, jeg kan få til hva jeg vil så lenge jeg tror på meg selv og den jeg er!”

Det du sier om deg selv er som en tegning til deg selv. Et slags selvportrett til albumet som rommer selvbildene dine.
Du kan bestemme deg for hvordan du ønsker disse bildene skal se ut.
Et selvbilde er ikke fastslått, men forandrer seg konstant via selvprogrammering og signaler utenfra.
Med selvsnakking har du muligheten til å justere ditt nåværende selvbilde.
Neste gang du ser deg selv i speilet, si noe positivt om deg selv. “Jeg har pene øyne. For noen flotte ben jeg har. Jeg lærer fort. Jeg er god til å lage mat” osv.
Alle har vi positive og mindre positive sider. Fremhev de gode!
Si noe pent om deg selv om tro på det.
DU er en fantastisk og enestående person.

Kristine ♥

16 kommentarer

Siste innlegg