SJOKOLADEPROTEINFIRKANTER


Hei dere!
Jeg titter bare innom for å vise dere disse sjokoladeproteinfirkantene jeg laget i dag.
De siste dagene har vært utrolig hektiske med alt for mye jobb og gjøremål. I går måtte til og med treningen unnvike, da jeg rett og slett ikke hadde tid!
Heldigvis er det bare en dag igjen til helg :grin: Det skal bli godt!


Ser de ikke gode ut?
Jeg ble inspirert av min egen oppskrift på gresskarproteingelebiter, denne, og laget  disse sjokoladeproteinfirkantene.
Alle bitene er allerede spist opp. Dette var godt! Omtrent som terninger av sjokoladepudding i en sukkerfri og proteinrik versjon.

Sjokoladeproteinfirkanter

3 plater gelatin
0,5 dl varmt vann
1 scoop mocca-protein, ca 30 g
1 dl melk, eventuelt vann
2 ss kakaopulver
1 ss yaconsiurp, kan sløyfes
1 liten klype salt

Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann. Smelt de så i det varme vannet.
Bland sammen mocca-protein, melk, kakaopulver, yaconsirup og salt.
Bland så gelatinblandingen med proteinblandingen.
Ha røren i en boks med plastfolie.
Sett kaldt i 2 timer og nyt!


Da får jeg fortsette jobbkvelden.
Jeg har planer om å ta meg en times pause senere, slik at jeg får inn en treningsøkt. Jeg må bevege litt på skrotten! Da blir det ben som skal trenes med knebøy, markløft og utfall.
Ha en herlig kveld videre. Helgen er rundt hjørnet!

Kristine

23 kommentarer
    1. Guro:
      For en fantastisk hyggelig kommentar. Tusen hjertelig takk 🙂 Det setter jeg pris på.

      Mocca-protein holder lenge. En dunk på 3 kilo tar tid, så etter min mening er det verdt investeringen. Dessuten er det mye rimeligere med protein fra proteinpulver enn for eksempel kylling.
      Som med alt annet, kan man få for mye. Det er ikke slik at du skal spise proteinpulver hele tiden. At protein går rett ut igjen, er en mye. Det er i grunn snakk om overskudd av kalorier som gjelder.

    2. Hei!
      Jeg er blitt så glad i bloggen din og er innom hver eneste dag. Du inspirerer og motiverer og ikke minst så gjør du meg glad. Tenk på det, hver dag! Så tusen takk for at du bruker av tiden din til å skrive her, for det setter jeg veldig stor pris på.
      Har også blitt iherb fan og quest fan pga deg, elsker de barene! Og er på vippen til å kjøpe proteinpulveret også- men er jo litt dyrt da! Så vipper i avgjørelsen;) Men noe jeg lurer på er om masse protein bare er sunt for kroppen? Skilles alt ut, har hørt rykter om at for mye protein ikke er så sundt, men kanskje er det feil?
      Ha en god helg!

    3. Detta så kjempe godt ut dissa må testes ut du er så utrolig flink til å lage så mye gode oppskrifter 🙂
      tusen takk Kristine! 🙂

    4. Åh hjelpes meg dette så godt ut kristine 😀 😀 Skal absolutt testes 🙂 Gleder meg! også er det jo ingenting som faktisk er bedre enn sjokolade ;P

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg