ROSA SKY

Jeg har akkurat spist denne deilige havregrøten.
For tiden har jeg dilla på havregrøt i alle varianter!
I dag ble den servert med en deilig rosa sky av fluff og kesam, kirsebær, mandler og pekannøtter.
Utrolig godt!

Rosa sky aka proteinfluff

150 g frosne bær, jeg brukte jordbær og kirsebær
0,4 dl vann
30 g jordbærprotein

Tin bærene 20 sekunder i mikroen eller noen minutter på kjøkkenbenken. Bland i proteinpulver og vann.
Bruk en kjøkkenmaskin eller el-visp.
Etter cirka 3 minutter er det blitt en herlig, luftig og smakfull rosa sky.


Når vi først er inne på rosa sky….
Jeg får stadig mail om hvordan jeg klarer å holde meg positiv.
Jeg tror at vi mennesker ikke kan sveve på en rosa sky og være lykkelige før man har det bra med seg selv. Dette er noe jeg har måtte jobbet mye med som svært usikker tenåring.
Du og jeg er et sammensatt vesen bestående av kropp, sjel, tanker og følelser. Det du tenker og sier til deg selv preger deg fysisk, og har da igjen betydning for hvordan du føler deg psykisk.
Dette er noe svært mange sliter med. Vi finner alltid de små feilene ved oss selv. Om det så er at lårene mine ser feite ut i denne buksen, at jeg er en total idiot som glemte å kjøpe tørkepapir når jeg var på butikken eller at jeg er en dårlig venn som ikke tok telefonen. Sannheten er at det i hvert fall ikke blir noe bedre av slik selvsnakk.
Livet er ikke til for at du skal gå rundt å være din egen verste fiende. Ta deg selv på alvor. Bli din beste venn, lær å elske deg selv.
Du kan omprogrammere både selvfølelsen din og hvordan du føler deg med å snu om på tankene dine.
Start med små skritt. Bli bevist på egne tanker og følelser. Når du merker at du sier noe negativt om deg selv, skyv bort denne tanken og finn isteden en positiv tanke. Det er en real jobb i begynnelsen. Been there, done that. Jeg vet at det ikke er enkelt, men det er verdt det! Bare i løpet av et par uker vil det nærmest gå automatisk og de positive tankene om deg selv kommer oftere. Dette vil føre til at du føler deg bedre og lettere til sinns. Livet blir gladere om du aksepterer den du er.

Ha en herlig lørdag :grin:
Klapp deg selv på skulderen og si noe positivt til deg selv.

Kristine

28 kommentarer
    1. Solvor:
      Du er skjønn, tusen hjertelig takk.
      Jeg tror at man ikke kan være et sunt menneske om man ikke har det godt med seg selv. Det hjelper ikke trene eller spise sunt, om psyken din ikke har det bra eller er sunn. Dessuten lever vi en gang. Det handler dom å leve det på best mulig måte, med det positive i tankene 🙂
      Ha en fantastisk søndag 🙂

    2. Tina:
      Det var en kjempe hyggelig kommentar Tina. Tusen hjertelig takk 🙂 Det er slike kommentarer som gjør det gøy å blogge.
      Ha en god søndag 🙂

    3. Anonym:
      Hvorfor jeg synes det er viktig å være glad i seg selv?
      Fordi du ikke kan være et sunt menneske, uansett hvor bra du trener eller spiser, om du ikke er sunn og glad innvendig.

    4. maren sørum:
      Ehh, jeg er ikke sikker. Kjøper det jeg finner i butikken, noen ganger store, noen ganger små. Som regel er det Axa.
      Jeg tror du har oppskriften i din egen kommentar 😉 Kok opp kålrot, blomkål og squash i biter og mos med en gaffel 🙂

    5. Anonym:
      Proteinpulver er jo en tørrvare. Om du kun blander det med frosne bær blir det ingen blandingen, du må ha noe veske for at blandingen skal kunne blande seg og du kan piske og fluffe den opp. Håper du forstod hva jeg mente 🙂

    6. Chassi:
      Det tar jeg som et godt kompliment når det kommer fra selveste grøtdronningen!! *klappe meg selv på skulderen* 😉
      God søndag frøken 🙂

    7. Og til hun over meg: det må være vann i fluffen, for proteinpulver er på en måte melkepulver som trenger vann for å bli enten flytende til å drikke eller fluffete som dette.
      Håper jeg ikke misforsto deg. :-/

    8. Den ser helt nydelig ut! Det grøten der var så fin at jeg blir glad av å se på. Den kan DU klappe deg på skulderen for. 🙂
      God søndag, søte du!

    9. Hvorfor har du vann i fluffen? Har spist fulgt idag jeg også men uten vann, eksamen og havregrøt, artig å lese at du hadde det samme til frokost som jeg, haha +++ nam nam

    10. Flink du er med å prøve ut nye varianter med havregrøten 🙂 har aldri testet ut med fluff på toppen, men det må jeg definitivt gjøre snart!:)
      Ha en fortsatt herlig lørdagskveld fine, kos deg masse!:-)<3

    11. hva slags havregryn bruker du? store, lettkokte? Fra axa, eller iherb? 🙂 Har du en oppskrift på en litt “grov” potet mos med litt biter liksom, men ikke laget av potet, heller av kålrot, blomkål, butternut squash?? God lørdag ! 😀

    12. Hei, Kristine! Jeg ville bare si at jeg digger bloggen din 🙂 Du skriver så mange kloke ord om trening, kosthold og selvbildet man har til seg selv, og jeg blir så inspirert! Du er virkelig et bra forbilde for andre jenter. Fortsett med det supre arbeidet du gjør 🙂

    13. Din blogg er så ufattelig viktig akkurat pågrunn av disse innleggene! Vel er du en dyktig kokk og gir ut tonnevis av inspirasjon til herlige og sunne matrettere… Samtidig er du litt dypere, og deler ting som dette! Det er så viktig! Jeg er selv et slikt menneske, som har jobbet MASSEVIS med å bli glad i meg selv, og drar så ufattelig god nytte av all den harde jobbingen nå! Det er heeeerlig med et positivt syn på livet! Du er gull verdt Kristine! Ha en herlig lørdag!

    14. Du er så flott, og ordene du sier her er så riktig! Jeg prøver å fortelle vennene mine det samme, men det er visst ikke så lett for alle å snu tankegangen 🙂 Ha en fin helg!

    15. Kristine:
      Det var det 🙂
      Takk for det. Det skal jeg gjøre 🙂
      Du også. Og ha en kjempefin lørdag, gledespreder 🙂

    16. Det ser veldig godt ut! 🙂 Her ble det (sunne) vafler til frokost. Veldig deilig å lage noe ekstra godt til frokost på lørdager, syns jeg!
      Supre tips du kommer med. Det å være sin egen bestevenn skal jeg ta med meg videre 🙂 Takk!

    17. Det er derfor jeg blir så glad av å lese bloggen din. Tusent akk Kristine =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg