SUPER PIZZA


Jeg har nettopp spist en knall god pizza med tunfisk som bunn!
Da jeg kom over oppskriften, var jeg skeptisk. Først og fremst var jeg redd for at bunnen ville smake veldig tunfisk og at den ikke ville bli sprø, men der tok jeg feil. Dette er en av de beste pizzaene jeg har spist på lenge!
Oppskriften er inspirert av @metteulz.

Super pizza
Til 1

Bunn
100 g tunfisk
30 g havregryn
1 egg
1 ts oregano
1/2 ts hvitløkskrydder
1/2 ts chili

Fyll
Hakket tomat
Rødløk
Tomat
Gul paprika
Pesto
Ost, jarlsberg og parmesan

Klem ut alt vannet fra tunfisken. Bland med havregryn, egg og krydder.
Bre deigen utover en bakplate og stek nederst i ovnen på 225 grader i 12 -15 minutter.
Ha på fyll. Her kan du selvfølgelig bruke det du ønsker.
Stek i ytterligere 10 -12 minutter nederst i ovnen. 
Server og nyt!


Sammen med pizzaen serverte jeg en salat med kikerter, nøtter og frø.
Også ble det en med tallerken frukt til dessert.


Nå er det treningstid.
Dagens store høydepunkt! Jeg får så mye energi og glede av treningsøktene mine :grin:  
Rygg og bryst står på planen.
Jeg er forøvrig skikkelig støl etter gårsdagens benøkt. Deilig!
Ha en super onsdag videre.
La lillelørdag bringe en pizzafest!

Kristine

40 kommentarer

Siste innlegg