CREPÈS

Torsdag allerede dere! Håper du har hatt en herlig dag.
I dag stod intervaller på ukens treningsplan.
Kortintervaller.
Det er så fort gjort at jeg nærmest føler jeg ikke får begynt før jeg er ferdig.
Hele økten tar knappe 24 minutter, men hardt er det!

– 5 minutter oppvarming
– Intervaller
20 sekunder maks intensitet etterfulgt av 120 sekunder lav intensitet, gjenta 6 ganger
– 5 minutter nedtrapping

Jeg svever fortsatt på endorfinene etter intervalløkten :grin:
Blodet bruser og jeg får et skikkelig rush!


Dagens middag ble ovnsbakte poteter, wokkede grønnsaker, kokt egg og biff.
Potetene, egget og biffen er restemat. Jeg trang derfor kun å steke grønnsaker.
Her har jeg brukt aubergine, brokkoli, rødløk, erter, cherrytomat og spinat som jeg stekte i kokosolje sammen med chili, hvitløk, ingefær og soya saus. Kjempe godt og raskt.


Nydelig crepès har også stått på dagens meny.
Synet av tynne, deilige pannekaker får meg til å lengte etter ferie. En tur til varmere strøk hadde ikke gjort noe i disse dager!
Disse ble saftige og gode, og forsvant på en – to – tre!

Crepès

2 egg
3 ss vaniljeprotein
1 ss kokosmel
1 dl melk
1 ts fiberhusk

Bland sammen alle ingrediensene.
Stek i litt olje eller smør på middels varme i 30 -60 sekunder på hver side.
Spis og nyt.


Jeg serverte crepèsene med peanøttsmør, tørkede blåbær og tørkede bringebær.
Mmm…
Pannekaker er nok en av de matrettene jeg kunne spist hver dag. Jeg går aldri lei! Dessuten kan du servere de med og til alt. Uansett hva du har lyst på, søtt, salt eller surt.
Jeg synes søtt og salt er en utrolig god kombinasjon. Derfor passer peanøttsmør perfekt for mine smaksløker.
Hva er din favoritt på pannekaker?

Kristine 

19 kommentarer
    1. Crêpesene ser helt herlige ut, Kristine! Skal definitivt prøves til frokost snarest, nå som jeg endelig har vaniljeprotein jeg og 😀
      Takk for masse deilig matinspo!

    2. ::
      Hei du. Det er vanskelig for meg å si da du ikke sier noe om vekt, alder, aktivitetsnivå, osv.
      Det handler jo i grunn om kaloribalanse. DU vil ikke legge på deg av et ekstra mellommåltid og frokost, så lenge du ikke spiser mer enn du forbruker.

    3. LM:
      Dette var på sykkel. Jeg vil ikke anbefale å gjøre de på mølle.
      Det er Mr. Norton som har satt opp treningsprogrammet mitt. Som en av de dyktigste innenfor emnet, har jeg full tro på at han kan det han gjør.
      Nå har jeg ikke spurt hvorfor, men fra det jeg kan fra før blir slike intervaller mer lik styrketrening. For høyet testosteronnivå og fettforbrenning 🙂

    4. Thea:
      Hei, du. Det er veldig vanskelig for meg å si hva det kommer av, men det høres veldig rart ut. Du kan spise hele frukten. Var frukten ordentlig moden? Den er litt hard om den ikke er moden nok.

    5. Å, jeg mente ikke det ikke på den måten. Beklager hvis det ble missforstått! Jeg tenkte egentlig bare om det var normalt ettersom det var første gang jeg smakte på frukten.
      Mente selvfølgelig ikke at Kristine skal vite alt

    6. Wtf? Thea, Kristine vet ikke alt! Nei, det er ikke normalt!
      Haha…jeg ler på dine vegne K, folk tror du vet alt som er riktig for dem 😉

    7. Hei 🙂 Litt ut av det blå spørsmål, men jeg kjøpte Sharon for første gang i går. Jeg syns frukten var utrolig god på smak, men etter noen biter ble jeg helt tørr og ekkel i munnen. Jeg måtte rett og slutte spytte det ut, fordi jeg fikk en gummi fornemmelse i munnen. Jeg prøvde å spise det igjen på kvelden og da skjedde det igjen. Men denne ganger skjedde det kun med noen av frukt bitene. Er fordi jeg spiste hele frukten? Må jeg skjære kjernen ut?
      Har du opplevd det før?

    8. Crepês er nydelig godt – minner meg om ferien i Hellas i sommer der eg og kjæresten delte en kanongod Crepês- dessert med vaniljeis, sjokoladesaus og ferske bær? Mmmm 🙂
      Min favoritt- topping på pannekaker må vere cottage cheese og friske bær / sukkerfritt aprikossyltetøy med ett dryss sukrin gold over! Eller PB2 peanøttsmør og bananskiver? så masse å velge mellom!

    9. Fem minutter til oppvarming også kjøre fult trøkk? Det er vel ikke helt innafor? Så korte og eksplosive drag trenger vel minst 15 minutters oppvarming først? + drill eller stigningsløp? Hadde vært topp og høre hva du oppnår med å løpe med slike intervaller i forhold til litt lengre, sånn fysiologisk sett :)!

    10. hello! jeg har testet ut flere av dine oppskrifter og du lager nydlig mat:D har kommet skikkelig i julestemning og jeg blir så frista av julebrød, kakemenn, pepperkaker, lussekaker osv. Har du noen sunnere/SUNNE oppskrifter på disse? Har du testet ut noe selv?:D JULEKLEM

    11. Mmm! Du er så utrolig flink, og ikke minst kreativ med mat 😀 Får lyst å bare svinge meg på kjøkkenet med en gang jeg har tittet igjennom bloggen din, hihi 🙂 Jeg har noen spørsmål som jeg virkelig håper du kan svare meg på, for du er den jeg føler jeg har mest tillit til når det gjelder mat og trening 😉 Jeg har gått ned veldig mye det siste året uten å gjøre de store endringene. Eneste jeg har gjort er å begynne å trene ca. 3 ganger i uken, og så dropper jeg som oftest frokosten i ukedagene.. Har på en måte spist litt etter PF de siste månedene, har ikke spist før i 11-12 tiden på dagen, men har ikke hatt noe fast tidspunkt på når jeg spiser kvelds. Jeg har litt panikk for at jeg vil legge på meg mye dersom jeg begynner å spise frokost igjen, og kanskje en frukt som mellommåltid senere på dagen.. Hvor mye mer tror du jeg vil kunne spise uten å legge på meg? 🙂 Jeg er ikke overvektig lenger, heller litt tynn, men har litt panikk for å bli tykk igjen.. Klem fra fast leser <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg