NYE REKORDER

Jeg kom meg aldri på trening i går.
Utrolig nok var jeg så ivrig når jeg skulle dra på trening at jeg ramlet i trappen! Ikke bare ble jeg gul og blå, ryggen og hodet verket som aldri før. Jeg så meg pent nødt til å droppe trening.
Jeg føler meg veldig mørbanket i kroppen i dag, men hodet er heldigvis bra. Dermed løpe jeg på trening med den største iveren :mrgreen:
Tre dager hvile har tydeligvis gjort susen. I dag økte jeg vektene på absolutt alle øvelsene! Det ble ny rekord på flere øvelser. Joho!! Moro!

– Stående roing
2 hovedsett * 5 -6 repetisjoner
– Opptrekk med stang
3 sett * 10 -12 repetisjoner
– Skrå benkpress med manualer
3 sett * 10 -12  repetisjoner
– Skulderpress
2 hovedsett * 5 -6 repetisjoner
– Nedtrekk
3 sett * 7 -8 repetisjoner


Til middag fikk jeg utrolig lyst på sushi. Da jeg ikke hadde ferdig kokt ris, laget jeg en hurtigversjon med blomkålris. Resultatet ble kjempe godt.
Sushi på under 10 minutter? Ja, takk!

Sushi med blomkålris

1/2 blomkålhodet, 1 ss sukrin, 2 ss sushieddik eller vanlig eddik
Noriark, laks, wasabi, gulrot, paprika, agurk

Riv blomkålen eller bruk en foodprosessor og kjør den kornete. Bland blomkålrisen med sukrin og eddik.
Fordel blomkålrisen på noriark. Ha over laks og grønnsaker i staver. Har du avokado smaker det også kjempe godt i noriruller. Smør på et tynt lag wasabi og rull sammen noriarkene.
Skjær i biter.
Server med syltet ingefær, wasabi og soyasaus.


Som dessert ble det banan med dette sjokoladepålegget.
Så enkelt og likevel så utrolig godt!
Ha en fin tirsdagskveld videre :grin: 

Kristine

18 kommentarer
    1. hvordan bir det med næringsinnholdet i sjokkopålegget, når det er brukt tagatose? er alle kcal like “gjeldene” da?

    2. Anne:
      Jeg vil tro det går bra å droppe fiberhusk.
      Om du bare bruker kokosmel må du tilsette litt ekstra væske, da kokosmel trekker til seg mer væske enn mandelmel.
      Håper det smaker 🙂

    3. marieboe:
      Åå, du, det var snilt sagt!
      Jeg er spent på hvordan det blir å trene ben i dag, ryggen er ganske så vond fortsatt :/
      Ha en super dag 🙂

    4. Hei du! Jeg tenkte å bake pepperkakebrødet som du la ut oppskiften for noen dager siden, men hva kan jeg bytte ut fibrhusk med, siden jeg ikke har det? Og tror du det går ann å bytte ut mandelemelet med å bare bruke kokosmel i hele oppskiften?
      Ha en fortsatt fin kveld og ikke minst uke:)

    5. Skulle gjerne hatt dine muskler 😉 Fikk også skikkelig lyst på sushi. Koker du blomkålen først eller moser du den rå? Og vet du om de har sånne ark på type rema eller må man på større butikker?

    6. marieboe:
      Mens jeg løp ned trappen holdt jeg på å tråkke på katten, så jeg “kastet” meg ut for å ikke tråkke på denne! Det smalt godt for å si det sånn! :/
      Takk, ha en god kveld du også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg