TIRSDAGSTRENING

Jeg fikk ryggen min knadd opp av en kiropraktor tidligere i dag. Endelig føles den litt bedre :grin:
Det er i grunn ganske komisk at jeg har slått meg så hardt fordi jeg ikke ville tråkket på pusen i trappen, og isteden stupte nedover! Noen ganger er jeg en skikkelig kløne!
Etter god behandling var det tid for trening. Dagens økt ble ben.
Jeg prøvde meg på litt tyngre vekter igjen, men presset meg ikke og holdt igjen noen repetisjoner.
Jeg har fått beskjed om å være forsiktig med treningen de neste ukene og heller lytte godt til ryggsmertene. Det er kjedelig! Forhåpentligvis er jeg fort tilbake i full form.
Ettersom jeg trente med lillebror, fikk jeg filmet noen øvelser.
Her er knebøy og markløft.


Nå er det disse godsakene som skal spises.
Etter-treningsmat behøver ikke å være kjedelig!
Dette er en av mine favoritter som jeg spiser flere ganger i uken.
Riskaker med sjokoladepålegg, yaconsirup og biter av proteinbaren BigBar100.


Sjokoladepålegget lager jeg av 30 g mocca-protein, 1 ss kakaopulver, 2 ss philadelphia (kan sløyfes) og 5 -8 ss melk.
Alt blandes sammen til en jevn masse.
Spis sjokoladepålegget alene, det er utrolig godt, eller server på brød, riskaker, pannekaker eller annet godt.
Ha en riktig god tirsdagskveld videre.

Kristine

14 kommentarer
    1. Anonym:
      Jeg har aldri kjørt knebøy på denne måten før, så jeg er enig i at teknikken burde jobbes med. Det var slik jeg fikk anbefalt og ble vist av kiropraktoren.
      Personlig liker jeg best bøy mye dypere da jeg blant annet har kneskader og stive hoftebøyere og det er mer skånsomt når man går dypt. Samtidig får man også bedre muskelaktivering.
      Takk for gode tips 🙂

    2. bærta:
      Når jeg går opp på stepp kassen kommer jeg lenger ned med stangen. Ellers stopper gulvet meg. Da får jeg bedre kontakt med setemuskulaturen.

    3. Ana:
      Det er ikke slik jeg pleier å trene, men slik jeg ble anbefalt i går.
      Racken er også for høy for meg, det skal ikke være nødvendig å gå opp på tå.

    4. Jeg er litt enig med ene kommentaren ovenfor. Ville rådet deg å ta av på vektene i knebøyen og fjerne denne ekstra vektskiven du setter deg ned på, er så vidt 90 grader. Du lener deg litt for langt fram med ryggen og når du skal opp, så det hjelper å ta av vektene.

    5. Hm. Hva med å ta av litt vekter og øv på teknikk istedet? Ble veldig knebøy-hybrid den strakmarken du utførte 🙂 Personlig så forstår jeg ikke helt poenget med knebøy (da vi vil den skal ha mest mulig effekt?) dersom man ikke går under parallell, eller stopper i bunn. Men det kan være hensikt bak det, så ikke tenk på hva jeg sa hvis du bevisst gjør det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg