RISBOLLER

God kveld dere.
Håper du har hatt en fin andre søndag i advent:grin:
Jeg har hatt en skikkelig kose-søndag med mye baking og hygge.
Først bakte jeg risboller hjemme hos meg selv.
Deretter tok jeg turen ut til mamma. Vi har bakt lefser og brune pinner, og kost oss med god middag og dessert.


Risbollene som jeg laget i morges er proteinrike, sukkerfrie og veldig gode.
Risboller hører julen med, og faller i smak både hos liten og stor.
Jeg brukte puffet kamutt, denne, fra iHerb. Du kan også bruke vanlig puffet havre som du får kjøpt i dagligvarebutikken.
Dette er en super enkel oppskrift som du lager på under fem minutter.

RISBOLLER

1 god bolle med puffet kamutt, puffet ris eller puffet havre, ca 50 g
30 g mocca-protein
3 ss kakao
1 ss sukringold, eventuelt sukrin
1 ss kaffe, kan sløyfes
4 -5 ss melk

Bland sammen proteinpulver, kakao, sukrin, kaffe og melk. Det skal bli en tykk sjokoladerøre.
Tilsett puffet kamutt eller havre.
Lag boller og sett kaldt.
Etter en timestid er de klare.
Nyt. 


Ha en fortsatt god søndag.
I morgen venter en ny og flott uke :grin: 

Kristine

24 kommentarer

Siste innlegg