MÅ HA

Noen ting må jeg ha i hverdagen!
Har du noe du er avhengig av?
Dette klarer jeg meg ikke uten akkurat nå:

MyoProtein i kaffen
Dette er vel ikke noe skjokk for dere. Jeg har vært avhengig av MyoProtein i flere år.
Jeg MÅ ha en god dose av dette proteinpulveret i proteinkaffen min hver dag!
En deilig kopp proteinkaffe på morgenkvisten er noe av det beste som finnes.
Uansett hvor lite søvn jeg har hatt eller hvor gretten jeg er når jeg våkner. Etter en god kopp kaffe med MyoProtein føles alt mye bedre.
Oppskriften finner du her.

Pepperkakekrydder
Jeg er i ordentlig julemodus og så og si alt handler om jul.
Pepperkaker er min favoritt julekake. Jeg har laget mitt eget pepperkakekrydder, oppskriften følger under, som jeg tilsetter i alt!
Ha det i kaffen, i havregrøten, sammen med kesam, i pannekakerøren, osv. Mmmm…
Pepperkakekrydder:
4 ss kanel, 3 ss ingefær, 2 ss malt nellik, 2 ss malt kardemomme blandes sammen. Oppbevar på et glass eller i en boks.

Tente lys
I vinterhalvåret tenner jeg lys konstant.
Jeg er ikke en vinterperson og liker verken kulde eller mørket.
Tente lys, gjerne med en deilig duft, lyser opp vinteren og varmer helt inn i hjerteroten.


Kjæresten
Det er en klisje, men jeg trenger en god klem og et nydelig smil fra verdens beste hver eneste dag.
Jeg føler meg utrolig heldig og privilegert som får æren av å dele livet med PØ 

Sukrin+
Sukrin+ er og forblir det beste søtningsmiddelet i mine øyne.
Jeg synes vanlig sukrin gir en litt kald ettersmak. Sukrin+ derimot, som er en blanding av sukrin og stevia, har ikke denne isende følelsen.
Det både smaker og ser ut som sukker, men er helt naturlig og kalorifritt.

Sjokolade
For tiden spises det (litt vel mye) sjokolade.
Jeg må ha en liten daglig dose.
Chocolove sjokoladen i smaken Salted peanut in milk chocolate, Almonds & sea salt in dark chocolate og Pretzel in milk chocolate er alle helt fantastisk gode. Jeg må ha et par biter av en av disse hver dag!
PØ har faktisk lagt merke til sukkerinntaket mitt i det siste….og jeg har lovet at jeg skal kutte ned….fra og med januar ;-)

Nå er det sushi og filmkveld som står for tur.
I tillegg skal adventslysene tennes.
Det er bare noen få dager til julenissen kommer! :grin:
Nyt denne adventskvelden og lad opp til en ny uke.

Kristine

45 kommentarer
    1. marieboe:
      Smaken er jo litt som baken! Hehe… Kanskje jeg er mer glad i pepperkakesmaken en deg. Prøv deg frem med litt mindre neste gang 🙂
      Ha en super kveld Marie 🙂

    2. haha, jeg ser det kan se ut som jeg brukte heeele krydderboksen i én kopp kaffe – dét gjorde jeg ikke altså 🙂 tror jeg hadde en full teskje, men var fortsatt litt sterkt. Sikkert hva man er vant med 🙂 Skal prøve tilsette på grøten etterpå 🙂 Takk for gode tips, sunshine!

    3. Siri C:
      Hyggelig å se det på mailen din Siri 🙂 Håper du fikk bakt kakemenn og at det falt i smak. Ha en herlig kveld og en riktig god juleuke 🙂

    4. Desirée:
      Ja, jeg har prøvd det. Synes tagetesse smaker ganske likt som sukker, men jeg får litt samme “sukker-rush” som sukker og blir veldig søtsugen etter å ha brukt dette.

    5. Yvonne:
      Det var en helt fantastisk herlig kommentar Yvonne. Det er sånne kommentarer som gjør det gøy å blogge. Tusen takk 🙂
      Takk for at du sier ifra 🙂 Ha en herlig kveld 🙂

    6. momoiro:
      Fiskkekaker er jo kjempe enkelt og godt! Tror jammen jeg skal lage det i morgen 🙂 Brus, du…jeg skal ærlig innrømme at jeg er veldig glad i det selv for tiden 😉

    7. marieboe:
      Oj, du! Det var kanskje dårlig skrvet av meg. Oppskriften gir en god mengde pepperkakekrydder. Bare ta litt i kaffen / kesamen eller lignende. 1 ts av det blanede krydderet holder 🙂

    8. Herlig kjærstebilde ♡ Prøvde lage pepperkakekrydderet, og tilsatte det i kaffen.. veldig sterkt! hvor mye tar du i en kopp vanlig svart traktekaffe? 🙂

    9. Jeg har lest bloggen din i flere år og har hørt mye snakk om denne proteinkaffen din 🙂 Kanskje påtide å prøve den selv.

    10. Så søte dere er sammen! 🙂
      Jeg kjenner meg veldig igjen i det med “må-ha” ting. Jeg er veldig slik selv. Henger meg opp en type mat eller ting for en periode. Plutselig går jeg lei og så skifter jeg til noe annet.
      Men en ting som går igjen hos meg hver dag er fiskekaker (jeg elsker det og bruker det som snacks rett og slett :P) og kaffe. Cola Zero er visst også blitt en “må-ha” for meg i løpet av den siste tiden 😉

    11. Din blogg er en av de FÅ jeg følger (tror jeg bare kikker innom 2-3 stk regelmessig) så samtidig som jeg sier hvor superduper bloggen (og du) er så vil jeg si at den der linken til Myoprotein virka ikke (men jeg vet hvor jeg kan finne det da uansett) men kanskje greit å fikse for førstegangslesere hos deg 🙂 Ha en fin fin juleførtid!

    12. Å, hverdagsgleder 😀
      Selv er jeg avhengig av proteinkaffe, stevia og glutenfri havregryn – må ha det!
      Ha en super mandag og uke, Kristine!

    13. Må lage pepperkakekrydde hvertfall! Og for et nydelig par dere to er ! 😉

    14. Har du prøvd Tagatesse? Lurte på om jeg skulle prøve den, siden Sukrin er så kald… Men kan jo åprøve den sukrin+ også da. Ha en fin ny uke 🙂

    15. Nå skrev jeg på feil innlegg! Men nå ser du hvertfall hvor glad jeg ble for kakemenn oppskriften din 😀
      Ha en super kveld Kristine 🙂

    16. Ååå, Kristine! Så utrolig bra timing! Jeg kom hjem til familien i dag, og julestemningen har begynt å snike seg innpå! Nå når jeg leste dette innlegget så vet jeg at det vil komme i morgen, når jeg skal prøve meg på oppskriften! Du er så flink 🙂 tusen takk for at du testet det ut!

    17. Linda:
      Ååå, det hørtes ut som noe for meg!
      Jeg ønsker meg Sverigetur av samboeren til jul. Så jeg håper på en tur over nyttår 😉

    18. Linda Marie Stuhaug:
      Om jeg kan få en annen person til å smile, så er jeg fornøyd 🙂 Takk for koselige ord Linda 🙂

    19. hvis du skal til Sverige any day soon, så bør du (som elsker pepperkakesmaken) kjøpe LOKA (kullsyrevann) med pepperkakesmak. Vet det høres spesielt ut, men det er en vinter utgave de kjører og den er GOD og forfriskende – overhodet ikke kvalmende! 😀

    20. andelly:
      Godt å høre at det er flere som er i sjokoladefellen akkurat nå 😉 Kanskje vi får begynne å lage vår egen sunne versjon!

    21. du er herlig=)=) ønsker deg en super kveld =) jeg er avnhengig av cashewcluseters etter at du fortalte om de. Hehe =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg